Fotó: Dutch Photo Agency / Red Bull Content Pool
Freddie Slater első F3-as versenyén már korán az élre állt, de végül a második helyen végzett az ART Grand Prix újonca, Tuukka Taponen előtt – aki szintén megszerezte első dobogós helyezését a bajnokságban.
A pole-ból induló Joshua Dufek remekül rajtolt, és megtartotta a vezetést, míg az AIX-es Slater a 4. kanyarban a harmadik helyről rajtolva megelőzte Martinius Stenshorne-t a második helyért.
Mögöttük Tsolov megelőzte Alessandro Giustit a negyedik helyért, míg a bajnokságot vezető Rafael Câmara a 12. helyről lassan indult, és a mezőny végére esett vissza.
A 2. körre Slater felzárkózott Dufekre, majd az 1-es kanyarban az élre állt, mögöttük pedig Tsolov megelőzte Stenshorne-t a harmadik helyért.
A 4. kör elején azonban a Safety Car is pályára lépett. A PREMA Racing versenyzője, Ugo Ugochukwu megállt a 2-es kanyarban, miután összeütközött csapattársával, Brando Badoerrel, aki defekt miatt állt ki a boxba.
A verseny a 7. körben folytatódott, Tsolov folytatta is a mentelést előre és az 1-es kanyarban feljött a 2. helyre.
A csaták a 9. körben fokozódtak, amikor Tsolov Slatert is megelőzte, és az élre állt. A Campos pilótája azonban túl mélyen fordult, így a brit visszavette a vezetést.
Közvetlenül a páros mögött a 3. helyért folyó csata egyre élesebbé vált, amikor Dufek, Stenshorne és Taponen majdnem együtt fordultak a 4-es kanyarban. Utóbbi kettő végül a 10-es és 11-es kanyarban előzött, Giusti pedig néhány kanyarral később az 1-es kanyarban követte őket.
Később Slater és Tsolov ismét kerék a kerék ellen haladt. A bolgár a 4-es és a 8-as kanyarban próbálkozott, de a debütáló mindkét alkalommal visszavette a vezetést.
Tsolov azonban végül a DRS segítségével az 1-es kanyarban belülről megelőzte riválisát és az élre állt. Mögöttük Taponen már Stenshorne előtt volt a 3. helyen.
A 19 körös verseny 13. körének kezdetére az első három helyezett elkezdett eltávolodni, miközben Stenshorne-t Giusti és Callum Voisin támadta a 4. helyért.
Giusti ezután a 6-os és 7-es kanyarban Stenshorne-nal mellett haladt, de az MP Motorsport versenyzője bezárt előtte, így Voisin karmai közé került, aki a 11-es kanyarban elment mellette.
A 15. körben ismét érezett a Safety Car, miután Dufek és Ivan Domingues összeütközött az 1-es kanyarban, ami miatt mindkét versenyző az út szélén állt meg.
A 18. kör elején kapott ismét a zöld jelzést a mezőny. Slater közvetlenül Tsolov sarkában volt, de a Campos versenyzője minden előzési kísérletének ellenállt.
Az utolsó körre Taponen megpróbálta megelőzni Slatert az 1-es kanyarban, de nem járt sikerrel. Tsolov azonban el tudott húzni az élen, és megszerezte a rekordot jelentő negyedik győzelmét az FIA Formula 3-ban.
Slater a második helyen végzett, Taponennel a nyomában.
A brazil a rajtnál elvesztette a vezetést Callum Voisin ellen, de az 5. körben visszavette a helyet, majd több mint hat másodperces előnnyel győzött. A Rodin Motorsport versenyzője a második helyen végzett, míg a dobogó utolsó fokára az MP Motorsport versenyzője, Tim Tramnitz állhatott fel, aki a 13. helyről indult
Voisin remekül rajtolt, aki az 1-es kanyarban a féktávon megelőzte Câmarát, míg Charlie Wurz megtartotta a harmadik helyet a Christian Ho előtt.
Tuukka Taponen a hatodik helyről rajtolva megelőzte Bruno del Pinót a rajtnál, majd a 2. körben a 4. kanyarban megelőzte Hót is a negyedik helyért.
A 3. körre Câmara és Wurz felzárkózott Voisin mögé. A Rodin versenyzője azonban a 4-es kanyarban a váltó megmozdulásával ismét az élre állt.
Câmara végül az 5. körben megelőzte Voisint az 1-es kanyarban.
Wurz és Taponen a 3. helyért küzdöttek, így Voisin és Câmara el tudott húzni előlük. Az ART versenyzője végül sikerrel előzött.
A Trident később rádión szólt Wurznak, hogy maradjon Taponen mellett, de ezzel egy időben csapattársa, Noah Stromsted is veszélybe került Ho és Tramnitz által.
A dán elhárította Ho-t, mielőtt a DAMS versenyzője kiszélesítette a 2-es kanyart. Ez megnyitotta az utat Tramnitz előtt, hogy megelőzze. A következő körben a szingapúri a következő kanyarban újabb pozíciót veszített Nikola Tsolovval szemben.
Mari Boya teljesítménye is említésre méltó, mivel a 20. helyről rajtolva Badoert a már a 11. helyért előzte.
Tramnitz és Tsolov ezután Stromstedet megelőzve az ötödik és hatodik helyre jött fel, míg Giusti a 9. helyért előzte meg MP-s csapattársát, del Pinót.
A 22-ből a 14. kör kezdetén Câmara három és fél másodperccel vezetett Voisin előtt, aki 2,4 másodperccel volt Taponen előtt. Az ART pilótája mögött egy DRS-vonat alakult ki: Wurz, Tramnitz, Tsolov és Stromsted is harcban volt a dobogóért.
Miután több körön át próbált Wurz elé kerülni, Tramnitz végül a 17. körben előzött.
Taponen a mögötte zajló harcoknak köszönhetően egy másodperces előnyt tudott kiharcolni, de Tramnitz felzárkózott rá, majd a 19. körben átvette a harmadik pozíciót.
Wurz ekkorra a 6. helyre esett vissza.
Az élen Câmara több mint hat másodperces előnnyel haladt át a célvonalon, és megnyerte a szezon második főversenyét. Voisin a második, míg Tramnitz a harmadik helyen végzett.
Robog tovább a Forma-1 mezőnye, és a tripla hétvége harmadik állomása következik, a Szaúd-arábiai Nagydíj.…
Oscar Piastri szerint nagyszerű fejlesztéseket kapott az MCL39, ám a csapattársa küszködik az új iránnyal.…
Nagyon régóta nem volt ilyen nehéz futama Max Verstappennek. A regnáló világbajnok sokszor képre került…
Max Verstappen szinte biztosan elhagyja a Red Bullt, mivel a Red Bull teljesítménye körül egyre…
Jorge Martín súlyos balesetet szenvedett a MotoGP Katari Nagydíján. Hétfő reggel frissítés érkezett: hat bordatörés…
Marc Márquez nem köntörfalazott, amikor az Amerikai Nagydíjon történteket értékelte. Az austini balesete, amikor több…