Fotó: Scuderia Ferrari Press Office
A Toyota sírva fakadt, miután a Ferrari több évtizednyi kihagyás után a múlt hétvégén megnyerte a legendás Le Mans-i 24 órás versenyt.
Az El Mundo Deportivo napilap értesülései szerint a japán gyártó felháborodott egy késői változtatás miatt, amelyet a hosszútávú világbajnokság teljesítmény kiegyenlítő rendszerében hajtottak végre. A változtatás mindössze 10 nappal a legendás verseny előtt történt, és a Toyota Hypercar nevezett autójához 37 kg plusz súlyt adtak – ami összességében 16 kg hátrányt jelent a Ferrarihoz képest. A Toyota elnöke, Akio Toyoda így nyilatkozott:
„Az Audi 2016-ban visszalépett, a Porsche 2018-ban kámforrá vált, és csak a Toyota maradt Le Mans-ban, hogy felvegye a harcot. Nagyon örülünk a többi gyártó idei visszatérésének, de ez a motorsport. Ez határozottan nem egy olyan sportpolitika, amely rávilágít a gyártók önfejűségére. Azt akartam, hogy a versenyzők, a mérnökök és a szerelők olyan helyen versenyezzenek, amely a következő 100 évével számol. De amikor a ranglistát néztem, úgy gondoltam: „A sportpolitika miatt veszítettünk.”
A Toyota nagykövete és ismert Forma-1-es személyiség, Alex Wurz hozzátette:
„Hogy boldogok vagyunk-e? Nem, mert a teljesítmény kiegyenlítés az utolsó pillanatban jött, és meglepett minket a bejelentés módja, az időzítés, ami ellentétes azzal, amit eredetileg hittünk.”
Az FIA versenybírói hivatalos figyelmeztetésben részesítették Max Verstappen csapatát, a Red Bull Racinger, miután a…
Jövőre még biztosan lesz Holland Nagydíj Zandvoortban, ám a további jövője egy borúsabb. Jó eséllyel…
A McLaren sztárja, Lando Norris barátnője, Margarida Corceiro is feltűnt pénteken a Magyar Nagydíj paddockjában,…
Lando Norrist senki nem tudta megállítani pénteken a Hungaroringen, noha csapattársával majdnem ütközött. Miután a…
Éppen, hogy véget ért a Formula 3-as időmérő, a Hungaroring nézői nem mehettek sehová, mert…
Szép csendben előrántott egy pole pozíciót Rafael Camara a Hungaroringen. Az utolsó előtti időmérőjéhez érkezett…