Minden más

Button 2024-ben újra teljes szezont versenyezne, már csak az a kérdés, hol

A Forma-1-es világbajnok Jenson Button élvezi, hogy különböző versenysorozatokban tesztelheti a képességeit, amit sok versenyző inkább elkerül. 

A brit pilóta ugyanakkor azt állítja, hogy 2024-ben újra teljes munkaidőben szeretne egy sorozatban versenyezni. 2009 világbajnoka így fogalmaz:

„Jó dolog egy-egy versenyt teljesíteni, de nem hozod ki magadból a legtöbbet.”

Éppen emiatt Button jövőre azt tervezi, hogy teljes munkaidőben az endurance versenyeken, az IMSA-ban vagy a World Endurance Cupban fog indulni. Mióta a 2016 végén visszavonult a Forma-1-ből, Button a 2018-as Super GT Series bajnoki címmel egészítette ki versenyzői önéletrajzát. Versenyzett a GT3-ban és rallycrossban is. Az év elején debütált a NASCAR-ban a Circuit of the Americas pályán, továbbá Jimmie Johnsonnal és Mike Rockenfellerrel együtt vezette a NASCAR Garage 56-os nevezését a Le Mans-i 24 órás versenyen.

Következik a versenynaptárában a NASCAR első chicagói utcai versenye – a Grant Park 220 – szerepel a Rick Ware Racinggel, amelyet a Stewart-Haas Racing támogat. Idei NASCAR-os kalandozása augusztusban az indianapolisi utcai pályán érnek véget. Így folytatta:

„Azt hiszem, a COTA-n a verseny felénél gondoltam arra, hogy ezt nem akarom még egyszer csinálni. A verseny másik felében már úgy véltem: „Ez fantasztikus!”. Egyszerűen félelmetes a versenyzés szempontjából, a kerék a kerék elleni csata, nem adva előnyt senkinek sem. Ezt kifejezetten élveztem. Ez olyasmi, ami hiányzik az együléses versenyautókból, különösen a Forma-1-ből, mivel a leszorítóerő miatt nincs annyi kerék a kerék ellen akció. Úgy éreztem, hogy a COTA-ban a futam első körében több akcióban volt részem, mint egy teljes nagydíj alatt.”

Button úgy gondolja, sok versenyző nem akar több sorozatban versenyezni, mert az „kényelmetlen”:

„Megtalálták azt a karrierutat, ami működik számukra, amiben magabiztosak, és amiben nagyon jók, és nem akarnak kipróbálni valami mást, mert lehet, hogy nem lesznek annyira versenyképesek, és aggódnak, hogy ott elbuknak. Én nem problémázok azon, hogy mit gondolnak rólam az emberek, ha nem vagyok versenyképes egy Cup-autóban. Nekem minden a tanulásról szól, az egész a fejlődés kihívásáról szól. Azt hiszem, sok versenyző, aki egy kategória csúcsán van, aggódik amiatt, ha kilép a komfortzónájából, kipróbál valami újat, akkor nem lesz annyira versenyképes. Én viszont azt érzem, hogy nincs vesztenivalóm. Megnyertem a világbajnokságot a Forma-1-ben. Ezt volt a célom. Most azért indulok el versenyezni, mert imádok versenyezni. Imádok új dolgokat tanulni, ezek a kihívások tartanak életben. Máskülönben már rég nem versenyeznék.”

 

Vámosi Péter

Recent Posts

LEGO Ferrari SF-24: A trükk a részletekben rejlik

Amikor ősszel a dán LEGO cég bejelentette, hogy piacra dobja az F1-es mezőny autóinak méretarányos…

12 perc ago

Pagani – Ahol az álmok épülnek

Az utazásom utolsó napjára csak egyetlen dolgot terveztem be: a Horacio Pagani Múzeum és Atelier…

2 óra ago

Hivatalos: A Ducati és a BMW lassabb lesz Assentől kezdve

A FIM első alkalommal aktiválta az új, üzemanyag-áramláson alapuló teljesítménykiegyenlítő rendszert, és az első két…

4 óra ago

Kiderült, mi okozta a Red Bull lámpájának a meghibásodását

Christian Horner elárulta, hogy miért romlott el a boxutcai jelzőlámpa Red Bull garázsánál, a Bahreini…

5 óra ago

Colapinto megsértett egy nemzetet, de bocsánatot kért

Franco Colapinto bocsánatot kért Uruguaytól. Az argentin egy podcastban "vicces" jellemzést adott a dél-amerikai országról, amelyekkel…

6 óra ago

Repkedtek a 46-osok a 16-oson belül San Siróban szombaton – avagy Rossi-mezben tarolt az Inter

Az FC Internazionale Milano és a Nike örömmel jelentett be új és kivételes együttműködését a…

8 óra ago