Fotó: Bertalan Ádám/Balaton Park Circuit
A #FirstLapCup utolsó napja is bőven tartogatott és még tartogat is izgalmakat a nézőknek a Balaton Park Circuit első hivatalos versenyhétvégéjén. Sem a Forma–4 CEZ, sem a Swift Cup Europe bajnoki címe nem dőlt még el hivatalosan.
A #FirstLapCup utolsó napja a GT/TC kategória időmérőjével kezdődött, ezt követte a Forma–4-esek és a Swift Cup Europe mezőnyének második futama. A GT/TC időmérőn a kategóriájában egyedül induló endurance pilóta, Miro Konopka nem hajtott a pályára, így az utolsó rajtkockából indulhat majd a délutáni futamon. A pole pozíciót Petr Cizek szerezte meg, a második és a harmadik rajtkockából Hatvani Bálint és Tim Gábor rajtolnak.
Drámai meglepetést hozott a Forma–4 CEZ második versenye. Ebben a sorozatban Reno Francot és Ethan Ischer között dől el a bajnoki cím, a különbség a futamot megelőzően 2 pont volt közöttük – Francot javára. Ischer az élről, Francot a harmadik helyről indult. Ischer azonban nagyon elrontotta a rajtot, az autója majdnem lefulladt, így a mezőny nagy része elment mellette. A széria egyetlen magyar indulója, Michl Olivér a második körben kiesett, az autóját pedig menteni is kellett, így néhány percig a Safety Car mögött köröztek a pilóták. Végül szűk negyedórájuk maradt tiszta körülmények között a mezőnynek, Michael Sauter és Reno Francot senkitől, még egymástól sem zavartatva első és második helyen értek célba, a dobogó harmadik fokára pedig a jamaicai Thomas Gore állhatott fel, akit Ischer az egész futam során nem tudott megelőzni.
“Izgalmas a pálya, nagyon trükkös volt ebben a szélben vezetni, oda kellett figyelnünk. A rajtnál láttam, hogy beragadt Ischer, de nem igazán tudtam felfogni. Kellett néhány kör, amíg eljutott a tudatomig, de tudtam, hogy magamra és a futamra kell koncentrálnom. Szóval egy kicsit örültem, de a versenyre figyeltem” – nyilatkozta a leintést követően Francot. A bajnoki címért folytatott versenyben a holland tovább növelte előnyét, 8 ponttal áll Ethan Ischer előtt az utolsó futamot megelőzően.
A Swift Cup Europe második futamában a nemzetközi bajnoki címre messze legesélyesebb Christoph Zellhofer a második helyről indult, Hartmann Balázs volt a legelőkelőbb pozícióból induló magyar, a harmadik rajtkocka volt az övé. Hartmann néhány kör elteltével az élre is állt, de az ádáz harcban, amit a lengyel Aleks Sówkával vívott, megsérült az autója, így nem tudta befejezni a versenyt. Akárcsak a tegnapi első versenyen, Csermely Móric és Bernula István a második-harmadik helyen értek be.
“Nagyon jó futam volt, az erős szél miatt a szélárnyék rengeteget számított. Szerintem az utolsó futamot van esélyem megnyerni, ugyanúgy, ahogyan most is volt, 5 tized volt a különbség a befutónál. Sosem nyertem még a Swift Cupe Europe-ban, nagyon szeretném, hogy ma sikerüljön” – értékelt Csermely Móric.
A Swift Cup Europe két kategóriát vonultat fel, az 1.4 turbón kívül az 1.6-osok között is győzteitle}st hirdettek, Lengyel Ádám a szombati első futam után a második versenyen is nyert.
A hivatalos eredmények itt érhetők el.
Teljes gőzzel folytatódik a 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság, amely Misanóból egyenesen a DEKRA Lausitzringre…
A silverstone-i Brit Nagydíj előtt az Aprilia Racing hivatalos közleményt adott ki, hogy véget vessen…
Igazi kuriózum vár a motorsport szerelmeseire idén nyáron Laguna Secában: július 11. és 13. között…
Netflix F1-es dokumentumfilm-sorozata, a Drive to Survive (Hajsza a túlélésért), komoly elismerésben részerült. Megnyerte a…
Alig három hónap múlva, több mint 30 év után Magyarországra látogat a MotoGP mezőnye: augusztus…
Az F1-es mezőny tagjai privát vetítésen nézhették meg a Brad Pitt főszereplésével készült F1 című…