A hétszeres MotoGP-bajnok, Valentino Rossi november 5-én, egy nappal azután, hogy a 2023-as WEC-szezon a 8 órás bahreini futammal lezárul, a WRT által üzemeltetett Oreca 07-est vezeti majd, azzal a céllal, hogy a jövőben a bajnokságban versenyezzen.
Az LMP2-es teszt előfutárként szolgál majd az olasznak az év vége előtt tervezett BMW M Hybrid V8-as BMW M Hybrid V8-asban való indulását megelőzően, amely a német gyártónál betöltött gyári szerepkörének része.
„Nagyon boldog vagyok, hogy először próbálhatom ki az LMP2-t!” ─ mondta Rossi, aki jövő februárban tölti be 45. életévét. „Ez egy nagyszerű lehetőség a WRT csapattól, mert terveink között szerepel, hogy a jövőben a BMW Hypercarral is tesztelhetek. Szóval, mielőtt azt az autót kipróbálnám, úgy gondolom, jó tapasztalatszerzés, hogy beülhetek egy LMP2-be, mivel hasonló a leszorítóerő szempontjából, és kíváncsi vagyok, mire vagyok képes. Alig várom már azt is, hogy Bahreinben lehessek, hogy megnézzem a szezon utolsó futamát, és mivel remélem, hogy a jövőben a WEC-ben indulhatok, jó lesz megismerkedni a verseny légkörével és felépítésével.”
Mivel a 2021-es szezon végén visszavonult a MotoGP-ből, Rossi teljes munkaidőben az autóversenyzésre váltott, azzal a végső céllal, hogy a Le Mans-i 24 órás versenyen induljon. Miután tavaly egy évig az Audi GT3-as gépekkel versenyzett, idén gyári pilótaként csatlakozott a BMW kötelékéhez, hogy elsősorban a GT World Challenge Europe-ban szerepeljen. Júniusban győzelmet aratott a Road to Le Mans támogatói versenyén.
A WRT, a csapat, amellyel Rossi a GT-kben versenyzett, a BMW gyári csapataként szolgál majd a WEC-be való tervezett jövő évi visszatérés során a Hypercar divízióban. Emellett a WRT a BMW M4 GT3-as BMW M4 GT3-mal a tervek szerint 2024-ben két autóval is indul az új LMGT3-as osztályban.