Minden más

Schumacher elmagyarázza a WEC és az F1 közötti különbségeket, és Le Mans győzelemre hajt

Mick Schumacher felvázolt pár különbséget az Alpine LMDh autó és a Forma-1-es autó vezetése között, miután megerősítették, hogy a francia csapat tagja lesz a 2024-es hosszútávú világbajnokságon.

Schumacher novemberben tesztelt egy Alpine hiperautót a teljes éves WEC bemutatkozása előtt, mert távolodik az F1-es paddocktól. A Mercedes tartalékversenyzőjeként továbbra is részt vesz azonban majd a munkában. A német így fogalmazott a sajtónak:

„Egyértelmű, hogy ez nagyon más. Nem fogok hazudni, nagyon nehéz, eléggé más érzés, és talán olykor klausztrofóbiás is, mert ez az első alkalom számomra, hogy nem látom a gumijaimat, és nem kapom a szelet az arcomba. Tehát nyilvánvalóan eléggé más volt, de nem feltétlenül mondanám, hogy ez volt a döntő tényező a sorozathoz való csatlakozás miatt. Szerintem már a teszt előtt egyértelműen az volt a fejemben, hogy el akarom kötelezni magam. Annyi gyártó ugrik most bele, és a Le Mans-i 24 órás mindig is sok versenyző célja volt, még a mai pilótáknak is – szeretnének rajthoz állni.”

A WEC versenynaptárának kiemelt eseménye a Le Mans-i 24 órás futam, amelyen Schumacher először indul:

„Úgy vélem, mint minden versenyző, az ember szeretne nyerni valamit. Azt hiszem, Le Mans a legnagyobb kihívás. Azt hiszem, nekem az lesz érdekes, hogy 24 órán keresztül fogsz menni, és szeretnéd meglátni a zászlót.”

Schumacher arra is utalt, hogy a WEC-es kitérője nem jelenti majd a Forma-1-es törekvéseinek végét a jövőben, hiszen legutóbb 2022-ben versenyzett a sorozatban a Haas színeiben:

„Azt hiszem, azt általában véve mindenki megérti, ha a Forma-1-en kívül folytatjuk ezeket az egyeztetéseket. Talán érthető, hogy ha valami lehetőség adódik, akkor abban reménykedsz, hogy elengednek. Tehát ebben az értelemben, tudod, elég kényelmes gondolkodásmóddal mehetsz bele, mondván, hogy megbeszéljük majd, mi lesz jövőre.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Horner után Marko kirúgását is szorgalmazzák a Red Bullnál

Christian Horner váratlan távozása után Helmut Marko maradt az egyetlen „ős-Red Bullos” a csapatnál. Ám…

56 perc ago

A glórián emlékezik Diogo Jotára a Formula E bajnoka

Másfél hete rázta meg a sportvilágot a Liverpool focistájának Diogo Jotának és testvérének André Silvának…

2 óra ago

Kiss Norbi domináns győzelemmel kezdett a Nürburgringen, majd Albacete először nyert idén

A nürburgringi hétvége első versenyén újabb rajt-cél győzelmet aratott Kiss Norbi, miután sikeresen visszaverte Jochen…

3 óra ago

Kezdeti izgalmak és drámai fordulatok után Razgatlıoğlu megszerezte tizedik győzelmét Donington Parkban

Izgalmas és drámai kezdés után végül sima győzelemmel zárult a Superbike-világbajnokság első doningtoni futama, ami…

4 óra ago

Marc Márquez rajt utáni hibája után utolsó körös előzés döntött Sachsenringen

Marc Márquez az első kanyarban hibázott, ami miatt visszaesett, és meg kellett kezdenie a felzárkózást.…

5 óra ago

Ezért nem szerződteti a Cadillac Ricciardót

Úgy néz ki, hogy a Cadillac listájáról egy név lekerült. Továbbra sem tudni, hogy kik…

6 óra ago