Fotó: by Andy Hone / LAT Images / Haas F1 Team
Noha csak egy évet töltött a Forma-1-ben Nikita Mazepin, mégis valószínűleg sokáig fogunk emlékezni rá. Nem elsősorban az eredményei, hanem inkább a balhéi miatt.
A most 24 éves orosz versenyző utánpótlás szinten nem tartozott a rossz pilóták közé, sőt elég korrekt eredményeket tudott felmutatni. 2021-re aztán a Haas, tehetős édesapjának és így a vele együtt érkező orosz főszponzornak és pénznek is köszönhetően szerződtette Mick Schumacher mellé.
A két újonc azonban nem tudott nagy dolgokat felmutatni, a mezőny leglassabb autójában. A Haas végül pont nélkül zárta 2021-et, de a tervek szerint mindkét fiatalt megtartották volna 2022-re. Azonban jött az ukrán-orosz háború és az oroszokra kiszabott szankciók miatt a Haas felbontotta Mazepin és főszponzora szerződését, helyére pedig Kevin Magnussen tért vissza, akivel szárnyalt a csapat tavaly.
2022-t telje egészében kihagyta, sehol sem versenyzett, de idén visszatért. Az ázsiai Le Mans sorozatban, és a második szezonját futja az ősszel kezdődőtt új bajnokságban, ahol jelenleg csapatával vezetik a pontversenyt.
Jövő évi terveiről pedig egy orosz oldalnak nyilatkozott, ahol most a fő prioritás nála a Le Mans-i 24 órás:
„A naptártól függően, de szeretnék részt venni Le Mans-ban, akárcsak Daytonat is szeretném teljesíteni.” – jelentette ki Mazepin, aki a Forma-1-ről sem mondott le, ugyanakkor reálisan látja az esélyeit.
„Nem feledkeztem meg a Forma–1-ről sem, de vannak nehézségek. Ugyan most lett helyem az endurance-ban, de nem szabad megfeledkeznünk, hogy a szankciók még mindig érvényben vannak.”
F1 utáni időszakát pedig így tudta összefoglalni:
„Ez olyan, mint amikor egy lépést megteszel előre, és kettőt hátra, majd hármat megint előre… A Forma-1 után az ázsiai Le Mans az egy mélypont, mégis igyekszem formában tartani magam, hogyha lehet, akkor visszatérhessek az F1-be. Nem kellemes tévében követni a Forma-1-et. Stresszes belegondolni, hogy Moszkvától négy órányi repülőútre van egy pálya, ahol ők versenyeznek, de valamilyen szubjektív oknál fogva nem mehetek el oda.”
A 40. Formula-1 magyar nagydíjat augusztus 1. és 3. között rendezik a mogyoródi Hungaroringen; a…
A Scuderia Ferrari HP örömmel jelentette be, hogy többéves szerződéssel meghosszabbította együttműködését Fred Vasseurral, aki…
Stefano Manzi a hétvégén elmondta nekünk, hogy szerződése már a kezében van, mára hivatalos, hogy…
Az 1994-es F1-es szezont Michael Schumacher dominálta a Benetton színeiben, ám csapata számos szabályértelmezési vitába…
A korábbi Forma-1-es pilóta és Sky Sports riporter, Martin Brundle elárulta, hogy Christian Horner feltehetően…
Max Verstappen nevetve bevallotta, hogy Ayrton Senna ismert szavait használta védekezésként a versenybírók előtt. A…