Fotó: W-Sport
Ez egy sajtóközlemény, melyet nem a szerkesztőségünk írt. A közleményt változtatás nélkül közöljük. Az esetleges tartalmi/formai tévedésekért a Motorsportol.hu felelősséget nem vállal.
Az W-Sport az első kizárólag női sportoknak szentelt többplatformos csatorna. Célja, hogy változtasson a női sportok megítélésén, és erősítse az egyenlőség és sokszínűség értékeit. Felmérésük szerint mára az általános sportrajongók 84%-át érdeklik a női sportok. A csatorna élő labdarúgó mérkőzéseket, röplabda, motorsport, kosárlabda, triatlon és atlétika közvetítéseket, összefoglalókat, dokumentumfilmeket,
magazinokat és sporthíreket kínál. Nőnapi bejelentésük szerint a W-Sport mostantól a magyarországi szolgáltatók számára is elérhető.
Az emberek szerint a női sport inspiráló, progresszív, kevésbé pénzvezérelt és sokkal tisztább, mint a férfi sportágak. 1 Ezzel együtt a sportközvetítések csak kevesebb mint 5% a női sportoké, annak ellenére, hogy a nők majdnem a sportolók felét teszik ki. A Magyarországra frissen érkező W-Sport csatorna erre kínál megoldást.
1987-ben a sportolók kb. 28%-a vallotta nőnek magát. 2018-ban ez az arány kb. 40% volt. 2 Az erőviszonyok tehát változnak. A női sportok utánpótlása ráadásul hatszor gyorsabban nő, mint a férfiaké. 2 Mára az általános sportrajongók 84%-át érdeklik a női sportok.
A cégek is egyre jobban látják a női sport értékében rejlő lehetőséget. A Barclays 30 millió fontot fektetett az angol női labdarúgó ligába (WSL) címszponzorként, a Visa pedig több mint 20 millió dollár értékben szponzorálta a 2023-as Női Futball Világbajnokságot. Az előrelépés
ezen a téren nemcsak az atléták számára teremt nagyobb lehetőségeket, hanem hozzájárul a szélesebb közönség tudatosságának növekedéséhez és az egyenlőségi normák megerősítéséhez.
„Az W-Sport az első, kizárólag női sportoknak szentelt többplatformos csatorna. Fő fókuszunk a közvetítéseken és élő eseményeken van. A csatorna 24/7 sugároz, és évente 2000 óra eredeti tartalmat mutat be, beleértve több mint 300 élő labdarúgó-mérkőzést, összefoglalókat, dokumentumfilmeket, magazinokat és sporthíreket” – mondja Kelly Butler, CEO. „Emellett élő röplabda, motorsport, kosárlabda, triatlon és atlétika közvetítéseket, valamint dokumentumfilmeket és összefoglalókat sugárzunk.”
A W-Sport víziója az, hogy a női sportközvetítések globális vezetőjévé váljon, s előmozdítsa az egyenlőséget és a sokféleséget. "A női sport az egyetlen prioritásunk" – teszi hozzá Butler.
„A női esélyegyenlőség a sportokban egyre inkább előtérbe kerül, de még mindig vannak kihívások. Például, bár a nők az atlétikában és más sportokban egyre több teret hódítanak, a média és a támogatás egyelőre egyenlőtlenül oszlik el” – mondja Merényi Tímea, a W-Sport
magyarországi képviselője. „Azzal, hogy lehetővé tesszük a női sportokhoz való hozzáférést a média vállalatok számára, ezen a helyzeten is szeretnénk változtatni.”
A W-Sport rendkívül széles portfólióval rendelkezik labdarúgás terén, hetente akár nyolc élő mérkőzést is közvetít. Az élő mérkőzések a világ legjobb ligáiból származnak, így a nézők minden meccshéten láthatják a legjobb játékosokat és csapatokat az Angliai Női Szuperliga
(WSL), az USA Női Labdarúgó Liga (NWSL), a Német Női Bundesliga, az Olasz Serie A Femminile és a Svéd Damallsvenskan mérkőzésein.
Ezen felül a W-Sport élőben közvetíti a legjobb pillanatokat a Női Röplabda Bundesliga, a Super League Triathlon, a UK Netball és a PAC 12 multisport mérkőzéseiről, ideértve a kosárlabdát, a tornát és a strandröplabdát is. De a tenisz, az atlétika és a boksz területéről is
közvetít élőben a W-Sport.
Felmérések szerint a női sportok legtöbb nézője 24-35 éves férfi. A csatorna ezzel együtt az egész család számára kínál programokat, az egyik fő célcsoportja pedig a Z generáció, mivel célja, hogy inspirálja a fiatal nőket. A W-Sport friss nézőpontot kínál a női sportteljesítmények
ünneplésére.
Az W-Sporttal egy olyan csatorna érkezik Magyarországra, mely pozitív hatást gyakorolhat a sportközösségre és a társadalomra azzal, hogy változtat a női sportok megítélésén, miközben megerősíti az egyenlőség és sokszínűség sportértékeit. A női sportok által nyújtott inspiráció és példaadás minden generációt ösztönözhet a saját álmainak és céljainak elérésére.
A W-Sport itthon március 8-tól érhető el a médiaszolgáltatók számára.
Források:
1 The Rise of the Womens Sport
2 A Fan Project jelentése, 2021, Sports Innovation.
Európában a W-Sport ingyenesen elérhető Franciaországban, a KPN-nél Hollandiában, Belgiumban a Telenetnél, a Proximusnál és az Orange-nál, valamint Portugáliában a MEO és a NOS szolgáltatóknál.
A 24/7-es csatorna nemrégiben indult el Törökországban a Sport + kínálatában, Hongkongban a Now TV-n, valamint elérhető az Astro platformon Malajziában.
https://www.w-sport.com/nl/where-to-watch/
A W-Sportot Michael O’Rourke, a Setanta és a Premier Sports alapítója és vezérigazgatója, valamint Kelly Butler, a korábbi Fox Sports alelnöke és a Setanta Africa vezérigazgatója alapította. Együtt öt kontinensen és 80 országban működtettek sportcsatornákat.
A jövőre debütáló Cadillac kapcsán a hírek leginkább a pilótákról szólnak. Az amerikai istálló ugyanis…
Az FIA elképesztő beismerést tett, miután későn törölték Nico Hülkenberg leggyorsabb körét a Bahreini Nagydíj…
A 2001-es Brazil Nagydíjon váratlan ütközés történt. A versenyen Juan Pablo Montoya remek teljesítményt nyújtott,…
A Mercedes párosa, George Russell és Andrea Kimi Antonelli hátrébbről kezdi meg a holnapi futamot.…
A Mercedes újonca, Andrea Kimi Antonelli arról számolt be, hogy szívesen beszélgetne a Forma-1-ről névrokonával,…
A mezőnyben voltak nagy csaták, de az élen Marc Márquez nem hagyott kérdéseket, aki így…