Motorsportol.hu
2025. július 19, szombat
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Minden más

A Formula E-ben tér vissza egy legendás gyártó az autósportba

Hegedűs Dávid by Hegedűs Dávid
2024.03.29.
A Formula E-ben tér vissza egy legendás gyártó az autósportba

Fotó: FIA Formula E

Hivatalosan is bejelentették, hogy 27 év után visszatér az autóversenyzés világába a Yamaha. A japán gyártó a Formula E-ben fog partnerségre lépni, egy másik jól ismert névvel.

A Yamaha 1989 és 1997 között volt Forma-1-es motorbeszállító, leginkább az Arrows,a Tyrell vagy a Jordan beszállítóiként voltak ismertek. Futamot sosem nyertek, de több jó helyezést is hoztak.

Ez is érdekelhet

A glórián emlékezik Diogo Jotára a Formula E bajnoka

A glórián emlékezik Diogo Jotára a Formula E bajnoka

2025.07.12.
Morbidelli: „Minden rózsás volt, amíg bele nem ütköztem a Yamaha falába”

Morbidelli: „Minden rózsás volt, amíg bele nem ütköztem a Yamaha falába”

2025.07.10.

1997 után hátat fordítottak a négy kerekűek világának és minden erőforrásukkal a kétkerekűekre fókuszáltak.

27 évvel később, az idei japán Formula E verseny előtt jelentették be, hogy a tisztán elektromos szériában térnek vissza az autóversenyzésbe. A japánok a következő szezontól, a szintén nagy visszatérőnek számító Lola technikai partnerei lesznek.

A Lola Cars évtizedekkel ezelőtt sikeres volt a sportautózásban, majd a Forma-1ben, mint beszállítók voltak jelen a hőskorban, majd a 80-as, 90-es években. 1997-ben saját gyári csapattal is próbálkoztak, ám a Forma-1 történetének legsikertelenebb projektje lett, egy futam után – amire kvalifikálni se tudták magukat – lehúzták a rolót.

„Az, hogy a világ egyik leginnovatívabb gyártója, egyik legfontosabb projektjére minket választott, az a Lolánál felépített csapatunk kaliberét bizonyítja. A projekt középpontjában egyértelműen a technológiai fejlesztés áll, amelybe a Lola teljes mértékben befektetett. […]” – fogalmazott a tulajdonos Till Bechtolscheimer.

A japánok pedig a fenntarthatósági törekvéseik miatt döntöttek a Formula E mellett.

„A Yamaha Motor Company felgyorsítja a fenntarthatóság növeléséhez kapcsolódó kutatásokat és fejlesztéseket. Technikai partnerként reméljük, hogy a Formula E-ben szerepelve fejlettebb energiagazdálkodási technológiára tehetünk szert. Mi is osztjuk a Lola filozófiáját a fenntarthatóbb motorsportról, nagy öröm és megtiszteltetés, hogy partnerségre léphetünk velük.” – nyilatkozta Heji Maruyama ügyvezető.

Az együttműködés részletei még nem ismertek, de vélhetően a Lola-Yamaha közösen fog hajtásláncot építeni, amit majd egy meglévő Formule E istállónak fognak adni, tehát nem bővül velük a mezőny, noha a bejelentés mellé egy komplett festést is bemutattak…

Quartararo kifelé kacsingat, mert a Yamaha nem tud „varázsolni”?

Tags: Formula ELolaYamaha
Hegedűs Dávid

Hegedűs Dávid

Szerinted hol fog kikötni Christoan Horner?
Vote

Ajánló

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

2025.06.22.
Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

2025.06.21.
Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

2025.06.21.

TOP 5

  • Kiderült, hogy ki állhat valójában Horner elbocsátása mögött

    Kiderült, hogy ki állhat valójában Horner elbocsátása mögött

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Horner tolhat egy Toto Wolffot, ha meglépi ezt

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Horner után Marko kirúgását is szorgalmazzák a Red Bullnál

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Egy kiszivárgott bizalmas dokumentum fedheti fel Horner menesztésének indokát

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Súlyos átalakulások a Red Bullnál: Horner után két további kulcsember is távozott

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.