Minden más

A Formula E-ben tér vissza egy legendás gyártó az autósportba

Hivatalosan is bejelentették, hogy 27 év után visszatér az autóversenyzés világába a Yamaha. A japán gyártó a Formula E-ben fog partnerségre lépni, egy másik jól ismert névvel.

A Yamaha 1989 és 1997 között volt Forma-1-es motorbeszállító, leginkább az Arrows,a Tyrell vagy a Jordan beszállítóiként voltak ismertek. Futamot sosem nyertek, de több jó helyezést is hoztak.

1997 után hátat fordítottak a négy kerekűek világának és minden erőforrásukkal a kétkerekűekre fókuszáltak.

27 évvel később, az idei japán Formula E verseny előtt jelentették be, hogy a tisztán elektromos szériában térnek vissza az autóversenyzésbe. A japánok a következő szezontól, a szintén nagy visszatérőnek számító Lola technikai partnerei lesznek.

A Lola Cars évtizedekkel ezelőtt sikeres volt a sportautózásban, majd a Forma-1ben, mint beszállítók voltak jelen a hőskorban, majd a 80-as, 90-es években. 1997-ben saját gyári csapattal is próbálkoztak, ám a Forma-1 történetének legsikertelenebb projektje lett, egy futam után – amire kvalifikálni se tudták magukat – lehúzták a rolót.

Az, hogy a világ egyik leginnovatívabb gyártója, egyik legfontosabb projektjére minket választott, az a Lolánál felépített csapatunk kaliberét bizonyítja. A projekt középpontjában egyértelműen a technológiai fejlesztés áll, amelybe a Lola teljes mértékben befektetett. […]” – fogalmazott a tulajdonos Till Bechtolscheimer.

A japánok pedig a fenntarthatósági törekvéseik miatt döntöttek a Formula E mellett.

„A Yamaha Motor Company felgyorsítja a fenntarthatóság növeléséhez kapcsolódó kutatásokat és fejlesztéseket. Technikai partnerként reméljük, hogy a Formula E-ben szerepelve fejlettebb energiagazdálkodási technológiára tehetünk szert. Mi is osztjuk a Lola filozófiáját a fenntarthatóbb motorsportról, nagy öröm és megtiszteltetés, hogy partnerségre léphetünk velük.” – nyilatkozta Heji Maruyama ügyvezető.

Az együttműködés részletei még nem ismertek, de vélhetően a Lola-Yamaha közösen fog hajtásláncot építeni, amit majd egy meglévő Formule E istállónak fognak adni, tehát nem bővül velük a mezőny, noha a bejelentés mellé egy komplett festést is bemutattak…

Hegedűs Dávid

Recent Posts

Sainz sürgős „nemzeti” ügyet intézett a himnusz helyett – a verseny után megbüntették

Carlos Sainz a Japán Nagydíj után a stewardoktól komoly pénzbírságot kapott, miután furcsa módon megszegte…

1 óra ago

F1 pontverseny: Verstappen egyszemélyes hadseregként előrébb tört

Némi meglepetésre, a Japán Nagydíjat nem a McLarenek dominálták. Bár mindketten dobogón végeztek, Max Verstappen…

3 óra ago

Sima rajt-cél győzelmet aratott Verstappen, bár majdnem összeakadt Norrisszal

A Japán Nagydíjat meglepetésre Max Verstappen várta a pole-ból a rajtot, majd az élen is…

4 óra ago

Eldőlt, ki helyettesíti a sérült Oliveirát Katarban

Miguel Oliveira sérülés miatt kihagyja a katari MotoGP-hétvégét. Őt a tesztpilóta Augusto Fernández fogja helyettesíteni,…

5 óra ago

Ennyibe fájt az Alpine-nak megjavítani Jack Doohan autóját a legújabb balesete után

Az Alpine újonca, Jack Doohan volt a Japán Nagydíj második szabadedzésének főszereplője, miután nagy sebességű…

6 óra ago

A mérnökök jóformán jobban figyeltek Hamilton szerelmi életére, mint az autóra

Lewis Hamilton nemrég nyíltan beszélt arról, hogy azért nincs felesége és gyerekei, mert még mindig…

7 óra ago