Minden más

A Formula E-ben tér vissza egy legendás gyártó az autósportba

Hivatalosan is bejelentették, hogy 27 év után visszatér az autóversenyzés világába a Yamaha. A japán gyártó a Formula E-ben fog partnerségre lépni, egy másik jól ismert névvel.

A Yamaha 1989 és 1997 között volt Forma-1-es motorbeszállító, leginkább az Arrows,a Tyrell vagy a Jordan beszállítóiként voltak ismertek. Futamot sosem nyertek, de több jó helyezést is hoztak.

1997 után hátat fordítottak a négy kerekűek világának és minden erőforrásukkal a kétkerekűekre fókuszáltak.

27 évvel később, az idei japán Formula E verseny előtt jelentették be, hogy a tisztán elektromos szériában térnek vissza az autóversenyzésbe. A japánok a következő szezontól, a szintén nagy visszatérőnek számító Lola technikai partnerei lesznek.

A Lola Cars évtizedekkel ezelőtt sikeres volt a sportautózásban, majd a Forma-1ben, mint beszállítók voltak jelen a hőskorban, majd a 80-as, 90-es években. 1997-ben saját gyári csapattal is próbálkoztak, ám a Forma-1 történetének legsikertelenebb projektje lett, egy futam után – amire kvalifikálni se tudták magukat – lehúzták a rolót.

Az, hogy a világ egyik leginnovatívabb gyártója, egyik legfontosabb projektjére minket választott, az a Lolánál felépített csapatunk kaliberét bizonyítja. A projekt középpontjában egyértelműen a technológiai fejlesztés áll, amelybe a Lola teljes mértékben befektetett. […]” – fogalmazott a tulajdonos Till Bechtolscheimer.

A japánok pedig a fenntarthatósági törekvéseik miatt döntöttek a Formula E mellett.

„A Yamaha Motor Company felgyorsítja a fenntarthatóság növeléséhez kapcsolódó kutatásokat és fejlesztéseket. Technikai partnerként reméljük, hogy a Formula E-ben szerepelve fejlettebb energiagazdálkodási technológiára tehetünk szert. Mi is osztjuk a Lola filozófiáját a fenntarthatóbb motorsportról, nagy öröm és megtiszteltetés, hogy partnerségre léphetünk velük.” – nyilatkozta Heji Maruyama ügyvezető.

Az együttműködés részletei még nem ismertek, de vélhetően a Lola-Yamaha közösen fog hajtásláncot építeni, amit majd egy meglévő Formule E istállónak fognak adni, tehát nem bővül velük a mezőny, noha a bejelentés mellé egy komplett festést is bemutattak…

Hegedűs Dávid

Recent Posts

Günther Steiner egy szerencsés rohadék, amiért az első futamán dobogós lett a csapata

Finoman odaszóltak Günther Steinernek. A Katalán Nagydíj péntekjén lett hivatalos, hogy Günther Steiner egy befektetői…

39 perc ago

Kiderült, mikor dönt arról az Alpine, hogy ki lesz Gasly csapattársa

Flavio Briatore, az Alpine ügyvezető tanácsadója elárulta, mikor dönt az alakulat a 2026-os F1-es szezon…

3 óra ago

A pályán kívül is egymásnak feszül Verstappen és Hamilton

Max Verstappen és Lewis Hamilton a Forma-1-es pályákon túl is ellenfelek lesznek. Még bőszen tart…

5 óra ago

Monzában a Tifosi kijelentette, hogy kit szeretnének vörösben látni?

A hétvági Forma-1-es Olasz Nagydíj a hazai szurkolók számára nem hozott túl sok örömöt, ugyanis…

7 óra ago

Ezen a napon hunyt el a legendás svéd, Ronnie Peterson – felesége sem élte túl a gyászt

Negyvenhét évvel ezelőtt ezen a napon, 1978. szeptember 11-én sokkoló hír rázta meg a Forma-1…

9 óra ago

Brown nyilatkozott végre a McLaren ellentmondásos monzai cseréjéről

A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown röviden véleményezte a McLaren monzai hétvégéjét és Oscar Piastri és…

18 óra ago