A motorsport.com értesülései szerint az FIA egy olyan szabályváltozáson dolgozik a hosszútávú világbajnokság kapcsán, amely a mezőny létszámára lenne kihatással.
A hypercar szabályrendszer bevezetésével jelentősen megnőtt a legmagasabb kategóriában induló gyártók száma. Idén 19 autó alkotja a hypercar kategóriát, 9 gyártó autójával. A szabályok tiltják, hogy egy gyártó, gyári csapatban kettőnél több autót indítson, ezért a Porsche és a Ferrari, akik kettőnél több autóval vannak jelen, ügyfélcsapatoknak is adtak autót.
Van azonban három márka, a Cadillac, az Isotta Fraschini és a Lamborghini, amelyek csupán egy autót indítottak. Ezt szeretné az FIA a jövőben kiküszöbölni.
Szeretnék ugyanis a jelenlegi komplett 37 fős WEC mezőnyt kereken 40 fősre duzzasztani, ezért a jelenlegi tervezet szerint kötelezően előírnák, hogy minden gyári csapatnak két autó kell indítania. Ez némileg összhangba lenne az idénre bevezetett GT3-as szabályokkal, ahol gyári csapatok nincsenek, a gyártók privát csapatokon keresztül képviseltetik magukat és egy gyártó maximum kettő autót indíthat a kategóriában.
Ha elfogadják a javaslatot, akkor ez alaposan átírhatja a gyártók terveit. A General Motors kötelékébe tartozó és eddig egy autót indító Cadillc bejelentette, hogy 2024 végén felhagy a gyári programjával, akinek a helyére vélhetően egy, még meg nem nevezett másik General Motors-márka érkezhet, akik két autóval terveznek érkezni jelen pillanatban.
A Lamborghini a második évében két autót szeretne indítani, amitől az Isotta Fraschini sem zárkózik el. Jelen pillanatban a jövőre visszatérő Aston Martin tervez másként, ők eddig csak egy Valkyrie harcba küldésével kalkulátak.
A részletek komolyabb kidolgozásra várnak, hiszen a 40 fős létszám az egy maximális korlát lenne a két kategóriával együtt, ami a hypercar nem gyártói részvételét korlátozhatná.