Fotó: Hyundai
A Hyundai Motorsport az idei szezonra az Elantra N TCR megújult változatával látja el FIA TCR World Tour pilótáit.
Az autó belső elemei változatlanok maradnak azon a modellen, amelyet 2021 eleje óta használnak a túraautó-versenyeken. A legfontosabb változás pedig az új karosszéria-kialakítás, amely javított aerodinamikai mutatókkal rendelkezik. A BRC Hyundai N Squadra Corse zászlaja alatt újra megjelenik a Hyundai gyári rali-világbajnoki autói által ihletett friss festés a World Tour nevezéseken. Rzeket Mikel Azcona, Néstor Girolami és a regnáló bajnok vezeti majd. Michelisz Norbert.
Michelisz négy futamgyőzelmet szerzett, a tabellán ötödik Azcona pedig egyet, 2023-ban. Összesített pontjaikkal a BRC a harmadik helyen állt a csapatok ranglistáján, öt ponttal elmaradva a második helytől. A három teljes nevezésről szóló döntést a Hyundai Motorsport motiválja, hogy növelni tudja a bajnoki esélyeit, bár egyetlen csapat nevében csak két autó szerezhet pontot a World Tour versenyeken. Till Wartenberg, a Hyundai Motorsport alelnöke így fogalmazott:
„A Hyundai közúti autóinak kínálatában a maximális relevancia mindig is fontos része volt a Hyundai Motorsport által tervezett és épített autóknak. Egyértelmű volt, hogy az úton közlekedő Elantra új megjelenése tükröződjön az Elantra N megjelenésében. TCR a 2024-es FIA TCR World Tour-on.”
Cyril Abiteboul elnök és csapatfőnök a három autóra bővülést „kritikus lépésnek nevezte ambícióinkban”, hogy megőrizzük a Hyundai „kategóriaelső pozícióját”.
Julien Moncet, a Hyundai Motorsport Circuit Racing projektvezetője kiemelte annak fontosságát, hogy az autó megújult megjelenése „jótékony hatású legyen az aerodinamikai teljesítmény szempontjából”. Megjegyezte: „tudjuk, hogy számíthatunk riválisaink saját fejlődésére a tél folyamán”. A Hyundai egyike azon négy márkának, amelyről megerősítették, hogy jelen lesznek a TCR World Tour rajtrácsán. Michelisz Norbi így nyilatkozott:
„Idén igen kemény versenyre számítok a TCR World Tour-on, mert biztos vagyok benne, hogy a többi csapat nem aludt télen. Kíváncsian várom az összes új pályát, ahova ellátogatunk. Persze, nem tudom pontosan, mire számítsak az eredmények tekintetében, mivel rengeteg ismeretlen tényező lesz.”
Azcona azt mondta, hogy az új kompenzációs súlyszabályokkal „várom, hogy egyértelműbb versenyt és kevesebb irányítást fogunk látni az időmérők során”. Szerinte ez megváltoztathatja a pilóták hozzáállását, de rámutatott arra is, hogy a három autós csapatban való részvétel most „többet nyit meg” stratégiai lehetőségek a kvalifikációs körök során”.
Girolami 2019 óta versenyzett Honda Civic Type R TCR-rel, de már „nagyon jó érzései voltak a Hyundai Elantra N TCR-rel” a teszteken, annak ellenére, hogy „a vezetési stílus egészen más, mint amit megszoktam”.
Nincs olyan Forma-1-mentes péntek, melyen kikapcsolódás nélkül hagynánk titeket, így ma is hoztunk egy pénteki…
Az örökifjú Fernando Alonso sem marad ki a sorból, sorozat készült a pályafutásáról, ami még…
"Valószínűtlen” az, hogy Sebastian Vettel hamarosan átveszi Dr. Helmut Marko helyét a Red Bullnál. A…
Csak egy átlagos csütörtöki nap az irodában: az Audi frissített Q3-as modelljének gyártásindítási ünnepségén vettem…
A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel elmondta, hogy soha nem bánta meg a Ferrarihoz való átigazolását.…
Marc Márquez jelenlegi hegemóniája a MotoGP-ben nemcsak a több mint 80 pontos előnyében tükröződik a…