Fotó: rphotos.eu/ M1RA Motorsport
Bucsi Attila futamgyőzelemmel kezdte az idényt a TCR Eastern Europe-ban a Balaton Parkon rendezett szezonnyitón. A M1RA 16 éves autóversenyzőjét az első forduló mindkét versenyén az első helyen intették le, de az elsőn vitatott körülmények között büntetést kapott. Emiatt is fontos volt a második futam megnyerése a menny és a pokol között ingázó Bucsinak, aki az összetett második helyéről várja a bajnokság folytatását.
Hiába mindössze 16 éves, Bucsi Attila már a szezonkezdet előtt a bajnoki címet tűzte ki maga elé célnak azok után, hogy tavaly Brnóban egyből időmérős és futamgyőzelemmel mutatkozott be a TCR kelet-európai bajnokságában, amely a Michelisz Norbert nevével fémjelzett világsorozat (TCR World Tour) kistestvére ugyanolyan technikai paraméterekkel bíró versenyautókkal.
A M1RA pilótája a Balaton Ringen már a kvalifikáción bizonyította, hogy a 2023-as beugrása nem egyszeri fellángolás volt, hiszen az időmérőn az első sorba került a Hyundai i30 N TCR-rel, és mindössze öt századmásodperccel maradt el a leggyorsabb kört megfutó cseh Adam Kout mögött.
– A szabadedzések alapján úgy éreztem, hogy ha mindent kiautózok magamból, akkor sem tudom megfogni a tavalyi bajnok Mat’o Homolát, úgyhogy meglepett az időmérő, mert őt meg tudtam előzni – emlékezett vissza Bucsi Attila. – Végül Adam Kout mögött lettem második, öt századdal maradtam le a pole pozícióról. Ez olyan kis különbség, amit egyetlen kanyarban is el lehet tüntetni, szóval nem mondom, hogy nem lehetett volna meg az időmérős győzelem, de összességében jól sikerült a leggyorsabb köröm.
Az időmérőn megszerzett második helyről Bucsi az első futamon már rögtön a rajt után az élre állt, és végig menedzselte az előnyét. Hiába intették le azonban elsőként, utólag tíz másodperces büntetést kapott, amiért a rajtnál a hivatalos állásfoglalás szerint kiugrott, így pedig hetedik lett az első versenyen. A M1RA fellebbezett a büntetés ellen, adatokkal bizonyította, hogy nem történt jogtalan előnyszerzés, ám az órákon át tartó vizsgálat helyben hagyta a büntetést.
– Rajt előtt úgymond elő kell feszíteni az autót – mesélte Bucsi. – Úgy éreztem, nem sikerült megfelelően az előkészítés, ezért benyomtam a kuplungot, a „feszülés” megszűnt, és ilyenkor az autó mintha bukna előre egy kicsit. De az adataink szerint az autó nem gurult előre semennyit. Emiatt fellebbeztünk, hiába, így a döntést el kellett fogadnunk. Nem akarom senki másra tolni a felelősséget, mert akár megmozdult az autó, akár nem, teljesen felesleges hibát követtem el, amiből tanulnom kell.
Bucsi nehezen élte meg a helyzetet, a verseny győztese végül Homola lett helyette.
– A legrosszabb az volt, hogy a leintés után már ünnepeltük a sikert, mindenki ölelkezett, aztán hideg zuhanyként érkezett a hír, hogy megbüntetnek. Teljesen lefagytam – árulta el a M1RA versenyzője.
A fordított rajtrács miatt az első versenyen végül hetedik Bucsi a negyedik helyről indult a második futamon. A rajt után itt is egyből az élre állt, és nem sok kérdést hagyott a győzelme felől.
– Az időmérős tempó alapján sejtettem, hogy gyorsabb vagyok a körülöttem lévő autóknál, győzni szerettem volna, ami sokat jelentett, főleg az előző napi történések fényében – fogalmazott Bucsi. – A céljaim nem változtak, csak megerősödtek: továbbra is a bajnoki címre hajtok.
Bucsi az első forduló után az összetett második helyén áll, hátránya mindössze hét pont az éllovas Homola mögött. A hat fordulóból álló TCR Eastern Europe következő hétvégéjét Ausztriában, a Red Bull Ringen rendezik május 17–19-én.
Amíg Johann Zarco új szerződést kaphat, addig Somkiat Chantra helyzete aggasztó. Egészen magas hőfokon izzik…
Flavio Briatore egyáltalán nem boldog Franco Colapinto eddig produkcióival. Az argentin versenyző az idei szezon…
Lee McKenzie, Forma-1-es tévériporter nyíltan beszélt Instagramon a „szörnyű” és „undorító” megjegyzésekről, amelyeket a múlt…
A MATCH4, az ARENA4 és a NET4+ kilenc hagyományos és egy online motorsport sorozatból közvetít…
A barcelonai manőverének köszönhetően egy büntetőpontra került az eltiltástól a címvédő Max Verstappen. Ráadásul a…
A Red Bull különengedélyt kért az FIA-tól, hogy junior versenyzője, Arvid Lindblad megkaphassa a Forma-1-es…