Fotó: Lola Cars
A világszerte ismert motorsportmárka a következő szezontól gyártóként csatlakozik az ABB FIA Formula E világbajnoksághoz az új GEN3 Evo-korszakban. A GEN4 iránti legújabb elkötelezettségükkel legalább 2030-ig, a teljesen elektromos együléses sorozat hat szezonján keresztül vesznek majd részt a bajnokságban.
A Lola mellett három másik nagy gyártó – a Nissan, a Jaguar és a Porsche – is elkötelezte magát a GEN4-korszak mellett. Részvételük még több izgalmat és versenyképes versenyt ígér a rajongóknak az elkövetkező évekre, miközben a bajnokság tovább növekszik és világszerte terjeszkedik.
A Formula E következő generációs GEN4 technológiája a 13. szezonban (2026/27) kerül bevezetésre, és páratlan fejlesztéseket tartalmaz a hatékonyság, a teljesítmény és a biztonság terén. Bár a GEN4-korszak konkrét műszaki részleteit az FIA és a Formula E még nem hozta nyilvánosságra, az már megerősítést nyert, hogy az autók a GEN3 350 kW-os teljesítményéhez képest 600 kW-os teljesítményűek lesznek, és 700 kW-os regeneratív fékezéssel rendelkeznek majd.
Ez az elkötelezettség jól mutatja a Formula E, az FIA és a Lola Cars közös céljait az elektromos mobilitás fejlesztése terén, valamint az innováció és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségüket.
„Nagy örömmel erősítjük meg a GEN4 iránti elkötelezettségünket. A Formula E ideális platform a hajtáslánc- és szoftverfejlesztéshez, amelyet szélesebb körű motorsport- és autóipari alkalmazásokhoz használhatunk. Úgy érezzük, hogy az innovációs lehetőségek ebben a sorozatban csak növekedni fognak, ahogy az autók és a technológia teljesítménye fejlődik, ami nagyobb teret ad az innovatív technológiák fejlesztésének a globális motorsportban és a tágabb értelemben vett zéró emissziós közlekedés területén.”
„Nagy örömünkre szolgál, hogy a Lola Cars a Formula E negyedik elkötelezett gyártója a GEN4-ben. Ez a híres márka csak nemrégiben jelentette be, hogy a következő szezonban részt vesz az ABB FIA Formula E világbajnokságban, így az, hogy most a következő korszakra is hasonlóan aláírta a szerződést, azt bizonyítja, hogy a Lola hisz a sorozat technikai menetrendjében. A Lola neve egyet jelent a sportág sikerével, és izgatottan várjuk, hogy mit tudnak most elérni az elektromos együléses versenyzés csúcsán.”
„Azzal, hogy a jövő évi, 11. szezonban történelmi jelentőséggel visszatérnek az élvonalbeli motorsportba, nagy örömünkre szolgál, hogy a Lola Cars is elkötelezi magát a GEN4-korszak mellett – ígérve, hogy legalább 2030-ig jelen lesz a Formula E rajtrácsán. A sorozatunkba vetett bizalmuk a villamosítás és az innováció terén tett legújabb vállalkozásukban azt bizonyítja, hogy képesek vagyunk a motorsport legnagyobb neveit magunkhoz vonzani, valamint azt, hogy közös törekvésünk a bajnokság további növekedése. Ez hatalmas megtiszteltetés számunkra, és alig várjuk, hogy lássuk, mire lesznek képesek jövőre, amikor a híres Lola márka először lép pályára.”
A világbajnoki második helyezett Francesco Bagnaia a franciaországi súlyos vereség után érkezett a brit szigetekre.…
A Haas francia versenyzője, Esteban Ocon stílusosan jelent meg a cannes-i filmfesztiválon barátnőjével, Flavy Barlával.…
Fabio Quartararót megbüntették a Francia Nagydíjon, mert nem tett eleget az utasításoknak a balesete után.…
Azért felnőtteknek, mert ez a "recept" alkoholos. Az recept szó pedig azért került idézőjelbe, mert…
A Monacói Nagydíj második szabadedzésén ismét Charles Leclerc bizonyult a leggyorsabbnak, hazai közönség előtt. Nem…
Nem úszta meg a büntetést Lance Stroll, aki Charles Leclerc-rel ütközött az első szabadedzésen. A…