Motorsportol.hu
2025. május 22, csütörtök
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Minden más

A BMW M Motorsport huszonöt év után tér vissza a Le Mans-i 24-órás csúcskategóriájába

Sajtóhír by Sajtóhír
2024.06.11.
A BMW M Motorsport huszonöt év után tér vissza a Le Mans-i 24-órás csúcskategóriájába

Fotó: BMW PressClub Magyarország

A bajor prémiumgyártó a BMW V12 LMR győzelme után negyed évszázaddal néz ismét farkasszemet a Le Mans-i 24-órás futam „Hypercars” kategóriájában, amelyben a BMW Art Cars kollekció huszadik, Julie Mehretu által ihletett guruló műalkotása is megméreti magát. A két BMW M Hybrid V8 versenyautó mellett az FIA World Endurance Championship (FIA WEC) LMGT3 kategóriájában két BMW M4 GT3 versenyautó is rajthoz áll.

2024. június 15-én, szombaton a BMW M WRT csapat két BMW M Hybrid V8 versenyautóval és hat pilótával vág neki a motorsport minden bizonnyal legkeményebb megmérettetésének. Az év hosszútávú futamának „Hypercars” kategóriájába kilenc gyártó összesen huszonhárom versenyautót regisztrált. A 15-ös rajtszámmal induló BMW M Hybrid V8 versenyautó volánja mögött a svájci Raffaele Marciello, a belga Dries Vanthoor és a német Marco Wittmann hármasa, a 20-as rajtszámot viselő BMW M Hybrid V8 versenyautóban pedig a dél-afrikai Sheldon van der Linde, a holland Robin Frijns és a német René Rast triója foglal majd helyet. Utóbbi versenyautó a BMW Art Cars kollekció huszadik guruló műalkotása, amelyet a világhírű New York-i művész, Julie Mehretu „performatív festményként” álmodott valóra és május 21-én, a párizsi Pompidou központban ünnepelte világpremierjét.

Ez is érdekelhet

Verstappennek nem engedik, hogy úgy tegyen, mint Alonso

Verstappennek nem engedik, hogy úgy tegyen, mint Alonso

2025.05.21.
A Goodyear új versenygumija már 55%-ban fenntartható és újrafelhasznált anyagokból készült

A Goodyear új versenygumija már 55%-ban fenntartható és újrafelhasznált anyagokból készült

2025.05.18.

Az FIA World Endurance Championship (FIA WEC) LMGT3 kategóriájában a BMW M WRT csapat két BMW M4 GT3 versenyautót is rajtrácsra gurít Le Mans-ban. A 31-es rajtszámot viselő autóban a brazil Augusto Farfus, az indonéz Sean Gelael és a nagy-britanniai Darren Leung triója, míg a 46-os rajtszámmal induló versenyautó volánja mögött a belga Maxime Martin, az olasz Valentino Rossi és az ománi Ahmad Al Harthy hármasa foglal majd helyet.

Valentino Rossi, Le Mans, BMW M Motorsport
Fotó: BMW PressClub Magyarország
A BMW Le Mans-i története

A negyed évszázad utáni csúcskategóriás visszatérés okán a BMW idén júniusban Le Mans-i történetét is megünnepli. A versenypályára kilátogató több mint 300 000 motorsport-rajongó az 1999-es BMW V12 LMR versenyautót és Alexander Calder 1975-ös BMW 3.0 CSL guruló műalkotását is élőben tekintheti meg.

A BMW első sikeres Le Mans-i szereplését 1939 hozta el a BMW 328 Touring Coupé főszereplésével. A modell a kategóriagyőzelem mellett az abszolút ranglista ötödik helyén végzett. A bajor prémiumgyártó ezt követően csak az 1970-es években keltett ismét feltűnést Le Mans-ban, kiváltképp a Jochen Neerpasch és Hervé Poulain által közösen életre hívott, 1975-ben debütált első BMW Art Car modellel. Ezt követte a Frank Stella által készített BMW 3.0 CSL modell 1976-ban, a Roy Lichtenstein által megálmodott BMW 320i Turbo 1977-ben és az Andy Warhol ihlette BMW M1 versenyautó 1979-ben. A Le Mans-ban rajtrácsra guruló műalkotások sorát Jenny Holzer 1999-es BMW V12 LMR modellje és Jeff Koons 2010-es BMW M3 GT2 versenyautója színesíti.

A BMW M Motorsport az 1990-es években szerezte legnagyobb versenysikereit, a BMW V12 LMR versenyautó 1999-ben aratott Le Mans-i győzelme azonban mind közül kiemelkedik. A 15-ös rajtszámú versenyautó volánja mögött a francia Yannick Dalmas, az olasz Pierluigi Martini és a német Joachim Winkelhock foglalt helyet. 1995-ben egy olyan versenyautó győzött Le Mans-ban, amelyet BMW által fejlesztett erőforrás hajtott: a BMW McLaren F1 GTR. 2018-ban és 2019-ben a BMW M Motorsport a BMW M8 GTE versenyautóval képviselte magát a megmérettetésen.

További nyilatkozatok a Le Mans-i 24-órás futam előtt

Vincent Vosse (a BMW M WRT csapat főnöke): „Negyedszer megyünk Le Mans-ba, de most először indulunk a csúcskategóriában. Rendkívüli büszkeséggel tölt el minket, hogy a BMW színeiben versenyezhetünk és hogy az eddigi legnagyobb létszámú csapattal érkezünk Le Mans-ba. Ezek a gondolatok azonban csak néhány percig foglalkoztatnak minket, hiszen az igazán fontos az előttünk álló verseny. A „Hypercars” kategóriában nehezen megjósolhatók az esélyeink. Eseménydúsan és ígéretesen vágtunk neki a szezonnak, egészen addig azonban semmiben sem lehetünk biztosak, amíg ki nem gurulunk a pályára. Ott látjuk majd, hogyan állunk. Ami az LMGT3 kategóriát illeti, a célunk az, hogy behozzuk a Spában elvesztett pontokat. Imolában a stratégiával nyertünk, de Spában nagyon pechesek voltunk. Az volt az eredeti tervünk, hogy a tabella élén érkezünk Le Mans-ba, de ez nem sikerült, így a cél az, hogy itt felzárkózzunk. Versenyképes autónk és nagyszerű pilótáink vannak, így arra fogunk törekedni, hogy tökéletes és hibátlan versenyt fussunk. Mindannyian tudjuk, hogy a 24-órás versenyeken ez általában kifizetődő.”

Augusto Farfus: „Van egy befejezetlen ügyem Le Mans-ban, a BMW M Motorsport színeiben ugyanis ott mindig peches voltam és még soha nem sikerült célba érnem. Most természetesen azért érkezem, hogy változtassak ezen. Az FIA WEC idei első futamain a BMW M4 GT3 versenyautóval rendkívül erős tempót autóztunk, noha sajnos ezt Spában nem tudtuk pontokra váltani. Hiszem, hogy egy olyan tapasztalt csapattal, mint amilyen a WRT, magas elvárásokkal érkezhetünk a Le Mans-i 24-órásra.”

Valentino Rossi: „Elérkezett a nagy pillanat. Ez lesz az első szereplésem a világ leghíresebb versenyén, a Le Mans-i 24-óráson. Nagyon boldog és büszke vagyok, hogy a BMW M WRT csapat színeiben gurulhatok fel a rajtrácsra. Tavaly óta már ismerem a pálya vonalvezetését, hiszen a Road to Le Mans versenyen is részt vettem és nagyon szeretem. Egy hosszú hetet fogunk itt eltölteni, készen állunk. A szezon első futamain jó pár kiváló teljesítményt elértünk, Le Mans-ban azonban újra meg kell találnunk magunkat, a sebességünket és versenyképességünket. Remélem, hogy erősek leszünk. Alig várom már ezt az élményt!”

Julie Mehretu guruló műalkotása, a Le Mans-i 24-óráson is rajthoz álló BMW M Hybrid V8

Tags: Augusto FarfusBMWBMW M MotorsportLe Mans-i 24 órásValentino Rossi
Sajtóhír

Sajtóhír

Ki legyen a következő FIA elnök?
244 Szavazat · 244 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.
Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

2025.05.05.

TOP 5

  • Dráma Misanóban: Kiss Norbi az utolsó helyről indul, Reinert a Révész Racing korábbi kamionjával ötödik!

    Dráma Misanóban: Kiss Norbi az utolsó helyről indul, Reinert a Révész Racing korábbi kamionjával ötödik!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Újabb F1-es közeleg a menesztéséhez, az eredményei alapján nem tartanak rá igényt

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappennek nem engedik, hogy úgy tegyen, mint Alonso

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • F1 pontverseny: Piastri továbbra is az élen, míg Hamilton, Sainz és Hadjar előztek

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Mario Andretti elárulta, hogy kit tisztel inkább: Schumachert, vagy Sennát?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.