Minden más

Bucsi Attila újabb nagy győzelmet aratott a TCR Eastern Europe-ban

Bucsi Attila az idény harmadik versenyhétvégéjén már a harmadik futamgyőzelmét aratta a TCR Eastern Europe-ban.

A M1RA 16 éves autóversenyzője a Slovakiaringen rendezett fordulóban a mezőny legnehezebb autójával is kétszer dobogóra tudott állni, előbb második lett, majd a fordított rajtrácsos futamon a nyolcadik helyről indulva szerezte meg a győzelmet. Bucsi szorosan követi a címvédőt a nyári szünet előtt.

Úgy érkezett a Slovakiaringre Bucsi Attila, hogy harminc kilóval nehezebb volt az autója, mint a bajnoki éllovas Mat’o Homolának, a mezőny jelentős részével szemben pedig ennél is nagyobb volt a hátránya a büntetősúlyok miatt, amelyeket az előző forduló legjobb pontszerzőjeként kapott.

Bucsi az időmérőn szenvedett is a nehéz autóval, bár a negyedik hely csak annak fényében tűnhetett gyengébbnek, hogy az idény korábbi két helyszínén egyaránt az első sorba kvalifikálta magát.

– Az időmérőn nagy hátrányt jelentett a súlytöbblet, és sokkal több sajnos nem maradt a körömben, ennyit jelent a nehéz autó – árulta el Bucsi Attila. – A futamok első felében is nagyjából az időmérős tendencia volt jellemző, a második részében viszont kamatozott a jó gumikezelés.

Bucsi végül mindkét futamon dobogóra állt, az első végén a második helyen intették le, a fordított rajtrácsos versenyen pedig a nyolcadik helyről indulva már az első körben feljött másodiknak, majd a negyedik körben a vezetést is átvette, ami után magabiztos sikert ünnepelt.

– A második szektor legelején, gyakorlatilag a harmadik kanyar után már második voltam – emlékezett vissza Attila. – Nagyon gyorsan történt minden, csak amikor legelőször átmentem a célvonalon, akkor realizáltam, hogy már második vagyok. Persze azelőtt is láttam, hogy előttem fizikailag csak egy autó van, de mással voltam elfoglalva.

Bucsi az idény harmadik fordulójában a harmadik győzelmét aratta, és mindannyiszor a fordított rajtrácsos verseny végén intették le az első helyen. – Arra számítottam, hogy az időmérőn jobb tempónk lesz, és a győzelemért inkább az első futamon tudok harcolni. Idén eddig ezt önhibánkon kívül még egyszer sem sikerült kivitelezni, viszont a második futamokon mindig összejött. Nem hiszek abban, hogy mindenkinek meg van írva a sorsa, de talán ennek most így kell valamiért történnie.

A Hungarian Motorsport Academy támogatását is élvező Bucsi tehát futamgyőzelemmel a tarsolyában mehet a TCR Eastern Europe nyári szünetére, a bajnokság csak augusztus első hétvégéjén folytatódik a csehországi Mostban. A M1RA pilótája továbbra is a második helyen áll, hátránya mindössze hat pont a címvédő Homola mögött.

– Lelkileg talán jó érzés lehet elöl állni a nyári szünet előtt, de ha objektíven nézzük, innentől ez egy háromfordulós bajnokság – utalt arra Bucsi, hogy minimális a különbség közöttük, és az idény utolsó három helyszínén dőlhet el a bajnoki cím sorsa.

Sajtóhír

Recent Posts

A HRC felállása módosult a magyarországi hétvége után

A Honda Racing Corporation erős trióval készült az idei Suzuka 8 órás versenyre, ám a…

46 perc ago

Bottas már aláírt 2026-ra, csak a bejelentésre várunk?

Valtteri Bottas lesz az új Cadillac F1 Team első leigazolt versenyzője. Erről a GPblog szerzett…

3 óra ago

Már túl a félmilliárd dolláros bevételen az F1 film

Már egy hónap is eltelt, hogy a mozikban bemutatták a Brad Pitt által fémjelzett F1…

5 óra ago

Ennyi ideig még biztosan a Red Bull csapat tagja marad Verstappen

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko megerősítette, hogy Max Verstappen a 2026-os Forma-1-es idényben is…

7 óra ago

Adrian Newey azért olyan jó, mert látja a levegőt?

Az Aston Martin megkérdezte nemrég érkezett F1-es tervezőjét, Adrian Newey-t, hogy igaz-e, a róla keringő…

9 óra ago

Több évvel is hosszabbíthat Russell a Mercedesszel

Egyre-másra jönnek a hírek George Russell jövőjével kapcsolatban, akinek idén lejár a szerződése a csapatával.…

19 óra ago