Minden más

Címvédés: Idén is a Ferrari nyerte a Le Mans-i 24 órást

A tavalyi év után, idén is a Ferrari bizonyult a leggyorsabbnak a 24 órás viadalon. Ám ezúttal az #50-es autó legénysége ünnepelhetett.

Minden idők egyik legszorosabb és legizgalmasabb 24 órás versenye ért véget. Az időmérő edzésen meglepetésre a #6-os Porsche bizonyult a leggyorsabbnak.

Zinedine Zidane jelére startolt el a mezőny. A futam fordulatokkal teli volt, sok biztonsági autós fázis tarkította, nagyjából hét órányi SC fázis volt érvényben.

Este a legnagyobb drámát az élen álló #83-as Ferrari (Robert Kubica) és az üldöző #6-os Porsche (Laurens Vanthoor) ütközése jelentette, noha mindketten folytatni tudták, de az első SC fázist ők okozták.

Az esti időszakot megfűszerezte még az eső, amely kisebb-nagyobb intenzitással reggel hét óráig esett.

A verseny nagy vesztesei LMP1-ben a BMW és az Alpine lett. Valamennyi autójuk ideje korán adta fel a küzdelmet, napkeltére egyikük se volt versenyben, így Mick Schumacher első 24 órása rövidre sikeredett.

Délelőtt két nagy baleset is borzolta a kedélyeket, ami után következett a sokadik, elhúzódó biztonsági autós időszak. Ekkor nagyjából hat óra volt már csak hátra, de az élmezőny első 8 autója körön belül volt, amely nagy izgalmakat ígért a hajrára.

Először a Robert Kubicával is fémjelzett #83-as autó szállt ki a harcból, miután egyik bokszkiállásnál elfüstöltek.

Ekkor már ugyan a Cadillac is jól tartotta magát, de reálisan egy Ferrari-Toyota-Porsche harc alakult ki a sikerért.

A tavalyi győztes #51-es Ferrari büntetése is hátráltatta a harcban, míg a testvérautó, az #50-es pedig egy kinyílt ajtó miatt kényszerült bokszkiállásra.

A véghajrára az eső is visszatért, de az utolsó fél órában is még öten is eséllyel pályáztak az első helyre, de a Ferrari kezdhette lépéselőnyből.

Ugyan az üldöző #7-es Toyota Lopezzel végig közeledett Nielsen Ferrarijára, végül a dán beosztotta az előnyét és megszerezte a Ferrari 11. sikerét a legendás versenyen. Ezzel Antonio Fuoco, Miguel Molina és Niklas Nielsen is első abszolút győzelmét szerezte Le Mans-ban.

Második helyen a #7-es Porsche, Jose Maria Lopez, Kamui Kobayashi és Nyck de Vries trióval. A dobogó legalsó fokára pedig a tavalyi győztes autó, az #51-es Ferrari állhatott, Antonio Giovinazzi, Alessandro Pier Guidi és James Calado felállással, akiket nagyon szorosan követett a negyedik helyen a pole-ból induló #6-os Porsche. Végül kilencen zártak körön belül.

Az LMP2-ben a #22-es United Autosports diadalmaskodott, Oliver Jarvis, Bijoy Garg és Nolan Siegel vezetésével.

A GT3-ban pedig a #91-es Porsche nyert, Yasser Shahin, Morris Schuring és Richard Lietz jóvoltából.

Hegedűs Dávid

Recent Posts

Malajzia szerint hiba volt dobni az F1-et, ezért visszatérnének

Az NST beszámolójában Azhan Shafriman Hanif, a Sepang International Circuit vezérigazgatója megemlítette, hogy hiba volt,…

1 óra ago

Verstappen szerint újra kell építeni a Red Bullt

A négyszeres világbajnok Max Verstappen elismerte, a Red Bull csapatának előbb egy újraépítési fázist kell…

3 óra ago

Te is nyerhetsz, ha az nyeri a MotoGP magyar versenyét, akire tippelsz!

Megérkezett a várva várt hét: a MotoGP magyar hétvégéjének hete! A Balaton Park Circuit-en zajló…

6 óra ago

A Ferrari korábbi pilótája ledobta az atombombát: „Senki sem akarta Hamiltont Maranellóban”

Arturo Merzario őszintén nyilatkozott Lewis Hamilton Ferrari-karrierjéről, és utalt rá, hogy a hétszeres világbajnok a…

7 óra ago

Máris tudni Brad Pitt „F1” filmjének a streaming megjelenési időpontját

A When To Stream jelentése szerint az F1 film várhatóan még ebben az évben megjelenik…

9 óra ago

MotoGP Magyarországon: ott leszel a Balaton Park Circuiten?

A hazai motorsport-rajongók évtizedek óta várják, hogy a MotoGP végre újra Magyarországra is ellátogasson. 2025-ben…

12 óra ago