Minden más

Címvédés: Idén is a Ferrari nyerte a Le Mans-i 24 órást

A tavalyi év után, idén is a Ferrari bizonyult a leggyorsabbnak a 24 órás viadalon. Ám ezúttal az #50-es autó legénysége ünnepelhetett.

Minden idők egyik legszorosabb és legizgalmasabb 24 órás versenye ért véget. Az időmérő edzésen meglepetésre a #6-os Porsche bizonyult a leggyorsabbnak.

Zinedine Zidane jelére startolt el a mezőny. A futam fordulatokkal teli volt, sok biztonsági autós fázis tarkította, nagyjából hét órányi SC fázis volt érvényben.

Este a legnagyobb drámát az élen álló #83-as Ferrari (Robert Kubica) és az üldöző #6-os Porsche (Laurens Vanthoor) ütközése jelentette, noha mindketten folytatni tudták, de az első SC fázist ők okozták.

Az esti időszakot megfűszerezte még az eső, amely kisebb-nagyobb intenzitással reggel hét óráig esett.

A verseny nagy vesztesei LMP1-ben a BMW és az Alpine lett. Valamennyi autójuk ideje korán adta fel a küzdelmet, napkeltére egyikük se volt versenyben, így Mick Schumacher első 24 órása rövidre sikeredett.

Délelőtt két nagy baleset is borzolta a kedélyeket, ami után következett a sokadik, elhúzódó biztonsági autós időszak. Ekkor nagyjából hat óra volt már csak hátra, de az élmezőny első 8 autója körön belül volt, amely nagy izgalmakat ígért a hajrára.

Először a Robert Kubicával is fémjelzett #83-as autó szállt ki a harcból, miután egyik bokszkiállásnál elfüstöltek.

Ekkor már ugyan a Cadillac is jól tartotta magát, de reálisan egy Ferrari-Toyota-Porsche harc alakult ki a sikerért.

A tavalyi győztes #51-es Ferrari büntetése is hátráltatta a harcban, míg a testvérautó, az #50-es pedig egy kinyílt ajtó miatt kényszerült bokszkiállásra.

A véghajrára az eső is visszatért, de az utolsó fél órában is még öten is eséllyel pályáztak az első helyre, de a Ferrari kezdhette lépéselőnyből.

Ugyan az üldöző #7-es Toyota Lopezzel végig közeledett Nielsen Ferrarijára, végül a dán beosztotta az előnyét és megszerezte a Ferrari 11. sikerét a legendás versenyen. Ezzel Antonio Fuoco, Miguel Molina és Niklas Nielsen is első abszolút győzelmét szerezte Le Mans-ban.

Második helyen a #7-es Porsche, Jose Maria Lopez, Kamui Kobayashi és Nyck de Vries trióval. A dobogó legalsó fokára pedig a tavalyi győztes autó, az #51-es Ferrari állhatott, Antonio Giovinazzi, Alessandro Pier Guidi és James Calado felállással, akiket nagyon szorosan követett a negyedik helyen a pole-ból induló #6-os Porsche. Végül kilencen zártak körön belül.

Az LMP2-ben a #22-es United Autosports diadalmaskodott, Oliver Jarvis, Bijoy Garg és Nolan Siegel vezetésével.

A GT3-ban pedig a #91-es Porsche nyert, Yasser Shahin, Morris Schuring és Richard Lietz jóvoltából.

Hegedűs Dávid

Recent Posts

Az összeomlott Stroll helyére ideiglenesen meglepő nevet igazolhat az Aston Martin

Az Aston Martin a Spanyol Nagydíjon ünnepelhette a szezonban még csak a negyedik pontszerzését. Fernando…

53 perc ago

Verstappent ki kellett volna zárni a futamról Rosberg szerint

Enyhe büntetést kapott Max Verstappen a George Russell elleni incidense miatt, így gondolja Nico Rosberg.…

3 óra ago

Felemás hétvége a Ferrarinál: Hamilton csalódott, Leclerc elégedett

A Spanyol Nagydíj után Lewis Hamilton letört volt, Charles Leclerc nagyon örült az elért harmadik…

5 óra ago

Heti motorsport kérdés: szavazz a kedvenc bajnokságaiddra!

Újabb hétfő, újabb kérdés a Motorsportol.hu olasóihoz. Ehhez a kérdéshez a Kamion Eb hétvégi, szlovákiai…

6 óra ago

Verstappen az eltiltás küszöbén – 1 pont választja el az F1 legsúlyosabb büntetésétől!

Már korábban is Max Verstappen vezette a büntetőpontok listáját. A Spanyol Nagydíj utolsó köreiben azonban…

8 óra ago

Egyetlen integetés és oda a győzelem: Az F1 történetének egyik legkellemetlenebb esete

A Forma-1 történetének egyik legdrámaibb futamvége 1991. június 2-án történt a Kanadai Nagydíjon, amikor Nigel…

9 óra ago