Fotó: John Nguyen/PA Media Assignments
Az idei Goodwood Festival of Speed az 1894-es első autóverseny óta eltelt 130 év alatt elért hihetetlen előrelépéseket ünnepelte a meghajtás terén.
A korai gőzüzemtől a legújabb fenntartható üzemanyagokig, a műszaki innováció és a sebesség keresésének története Goodwoodban volt látható. Amikor az első fesztivált 1993-ban megrendezték, a dombon versenyző összes modern autó és motorkerékpár még benzinmotorral rendelkezett. Ma, harminc évvel később már más a kép. A technológia soha nem áll meg, és az idei rendezvényen a motorsport találékonyságát és folyamatos fejlődését ünnepelték: „A ló nélkülitől a hibridig, az erő forradalma.” – volt a szlogen.
A lenyűgöző bemutató során számos különféle meghajtási móddal rendelkező autót lehetett látni: a normál belsőégésű motorok mellett voltak gőzzel, propellerrel, kompresszorral, gázturbinával, turbófeltöltővel, dízelmotorokkal, hibrid motorokkal, villanymotorokkal, hidrogénnel és fenntartható üzemanyagokkal hajtott autók is.
Hogy a fenntartható üzemanyagok jelenthetik a jövőt a történelmi motorsport számára, arra az 1911-es Fiat S76, „Torinó szörnyetege” világított rá, amely kizárólag fenntartható üzemanyaggal üzemelt, ahogyan a szeptemberi Goodwood Revival bármely versenyautója is majd.
Nico Hülkenberg lévén szenzációs, ötödik helyet ért el a svájci kicsapat Barcelonában. A sereghajtónak titulált…
Az elmúlt években a Forma-1 új aranykorát éli – legalábbis nézettség és népszerűség szempontjából. A…
Amíg Johann Zarco új szerződést kaphat, addig Somkiat Chantra helyzete aggasztó. Egészen magas hőfokon izzik…
Flavio Briatore egyáltalán nem boldog Franco Colapinto eddig produkcióival. Az argentin versenyző az idei szezon…
Lee McKenzie, Forma-1-es tévériporter nyíltan beszélt Instagramon a „szörnyű” és „undorító” megjegyzésekről, amelyeket a múlt…
A MATCH4, az ARENA4 és a NET4+ kilenc hagyományos és egy online motorsport sorozatból közvetít…