Fotó: John Nguyen/PA Media Assignments
Az idei Goodwood Festival of Speed az 1894-es első autóverseny óta eltelt 130 év alatt elért hihetetlen előrelépéseket ünnepelte a meghajtás terén.
A korai gőzüzemtől a legújabb fenntartható üzemanyagokig, a műszaki innováció és a sebesség keresésének története Goodwoodban volt látható. Amikor az első fesztivált 1993-ban megrendezték, a dombon versenyző összes modern autó és motorkerékpár még benzinmotorral rendelkezett. Ma, harminc évvel később már más a kép. A technológia soha nem áll meg, és az idei rendezvényen a motorsport találékonyságát és folyamatos fejlődését ünnepelték: „A ló nélkülitől a hibridig, az erő forradalma.” – volt a szlogen.
A lenyűgöző bemutató során számos különféle meghajtási móddal rendelkező autót lehetett látni: a normál belsőégésű motorok mellett voltak gőzzel, propellerrel, kompresszorral, gázturbinával, turbófeltöltővel, dízelmotorokkal, hibrid motorokkal, villanymotorokkal, hidrogénnel és fenntartható üzemanyagokkal hajtott autók is.
Hogy a fenntartható üzemanyagok jelenthetik a jövőt a történelmi motorsport számára, arra az 1911-es Fiat S76, „Torinó szörnyetege” világított rá, amely kizárólag fenntartható üzemanyaggal üzemelt, ahogyan a szeptemberi Goodwood Revival bármely versenyautója is majd.
Valentino Rossi F1-es kikacsintásával két különböző motorsportvilág találkozott. 2004. április 21-én különleges pillanatnak lehettünkk tanúi.…
Újabb Oscar Piastri győzelem született, ezúttal a Szaúd-arábiai Nagydíjon. A McLaren ausztrálja ezzel átvette a…
Jack Doohan állítja, hogy továbbra is felülemelkedik az Alpine-nál kialakult helyzetéről szóló híreken. Valójában, miután…
A Ferrari-támogatott Maya Weug megnyerte az F1 Academy dzsiddai második versenyét. Bár a Red Bull…
A Formula 2 szaúdi versenyhétvégéjén Arvid Lindblad nyerte a sprintversenyt, míg a főversenyen Richard Verschoor…
Két futammal az idény kezdete után helyet cserélt Yuki Tsunoda és Liam Lawson. A japán…