Minden más

A Salzburgring 2025-ben fogadná a DTM-et, sőt már Forma-1-re is alkalmassá vált!

A DTM naptára a 2025-ös szezonra már a véglegesítési fázisában van – és a Salzburgring továbbra is komoly jelöltnek számít!

Thomas Voss, az ADAC motorsportfőnöke 2023 szeptemberében látogatott el a Nesselgrabenben található ikonikus pályára, hogy felmérje, alkalmas-e a DTM-re. A Salzburgring ügyvezető igazgatója, Ernst Penninger szerint az ADAC minden „házi feladatot” elvégeztek és készen állnak. A Motorsport-Total.com-nak adott interjúban így fogalmaz:

„Az ADAC a következő hetekben velünk lesz, hogy megvizsgálják a Salzburgringet a technika jelenlegi állapotával és a Race Control átalakításával.”

Amellett, hogy a versenyirányítást a legmodernebb technológiával korszerűsítették, a boxbejáratot is kiszélesítették. A boxutca kijáratát is kiszélesítik 2024 őszéig.Penninger ezért le is szögezte:

„Akkor nem lenne ok, amiért a DTM ne versenyezhetne itt.”

Mi az esélye annak, hogy a DTM visszatérjen Ausztria második számú hagyományos versenypályájára az eddigi egyetlen, 1987-es vendégszereplés után? Erre már csak annyit válaszolt, hogy a feltételek adottak:

„Ezt nem tudom megítélni, mert ez teljes mértékben az ADAC-tól függ, és a Salzburgring az ADAC számára jelenleg kérdéses. A kérdés csak az, hogy 2025-ben, 2026-ban, 2027-ben vagy 2028-ban térhetünk vissza.”

Általánosságban azonban „már 2025-re gondolunk” – szögezi le Penninger. Ebben valószínűleg az is szerepet játszik majd, hogy az ADAC mennyire elégedett az 1969-ben épült, Münchentől mindössze mintegy 150 kilométerre fekvő, 4,255 kilométeres, nagy sebességű pálya fejlesztéseivel, amikor a közeljövőben ellátogatnak oda. A Salzburgring különösen büszke az új Race Controlra – arra a helyiségre, amelyben a versenyigazgató és csapata számos képernyőn keresztül figyeli a versenypályán zajló eseményeket, és akár büntetéseket is kiszab. Erről ennyit árult el a Salzburgring ügyvezetője:

„Egy igazán új, teljesen digitalizált Race Control rendszerünk lett. Áprilisban lettünk készen vele, és május óta teljes körűen üzemel. Az új rendszer euróban kifejezve hat számjegyű összegbe került, és Forma-1-es színvonalú. Technikailag Spielberggel vagyunk egy szinten, de újabb technológiával, mert a kameratechnológia fejlettebb. Korszerűbbek vagyunk, mint sok más DTM-helyszín, és ma már gond nélkül fogadnánk Forma-1-es versenyeket.”

Penninger szerint a létesítmény kapacitása sem akadálya már egy DTM-hétvége megrendezésének:

„Zenei fesztiváloknak adunk otthont 17 300 kempingezővel, tehát infrastrukturálisan is fel vagyunk készülve.”

 

Vámosi Péter

Recent Posts

Charles Leclerc nyerte a harmadik edzést Silverstone-ban

Jóval hűvösebb idő fogadta a mezőnyt a harmadik szabadedzésen péntekhez képest. Ahol továbbra is erős…

47 perc ago

Hova tűnt… A Hill család izgalmas története a versenypályán és azon kívül

Ahogy Damon Hill a Williams Racingnél Ayrton Senna mögött volt másodhegedűs, úgy ez a film…

3 óra ago

Nagy célokat tűzött ki Lawson a hatodik helye után

Szezonbeli legjobb eredményét érte el Liam Lawson Ausztriában, de úgy véli többet kell nyújtania. Liam…

4 óra ago

Itt az újabb lehetséges időpont Jorge Martín visszatérésére

Jorge Martín egyre közelebb kerül ahhoz, hogy visszatérjen az aktív versenyzéshez. Bár jelenleg még nincs…

5 óra ago

Nem Russell helyére, hanem mellé érkezhet Verstappen

Az elmúlt napok legfalkapottabb híre, hogy Max Verstappen jövőre a Mercedes csapatához igazolhat. Ez pedig…

6 óra ago

Megkereste az Aprilia a Ducatit megjárt pilótát, amennyiben Martín dobbantana

Az Aprilia tervezi a Jorge Martín nélküli jövőt. Továbbra sem tudni, hogy mi lesz a…

7 óra ago