Minden más

A Salzburgring 2025-ben fogadná a DTM-et, sőt már Forma-1-re is alkalmassá vált!

A DTM naptára a 2025-ös szezonra már a véglegesítési fázisában van – és a Salzburgring továbbra is komoly jelöltnek számít!

Thomas Voss, az ADAC motorsportfőnöke 2023 szeptemberében látogatott el a Nesselgrabenben található ikonikus pályára, hogy felmérje, alkalmas-e a DTM-re. A Salzburgring ügyvezető igazgatója, Ernst Penninger szerint az ADAC minden „házi feladatot” elvégeztek és készen állnak. A Motorsport-Total.com-nak adott interjúban így fogalmaz:

„Az ADAC a következő hetekben velünk lesz, hogy megvizsgálják a Salzburgringet a technika jelenlegi állapotával és a Race Control átalakításával.”

Amellett, hogy a versenyirányítást a legmodernebb technológiával korszerűsítették, a boxbejáratot is kiszélesítették. A boxutca kijáratát is kiszélesítik 2024 őszéig.Penninger ezért le is szögezte:

„Akkor nem lenne ok, amiért a DTM ne versenyezhetne itt.”

Mi az esélye annak, hogy a DTM visszatérjen Ausztria második számú hagyományos versenypályájára az eddigi egyetlen, 1987-es vendégszereplés után? Erre már csak annyit válaszolt, hogy a feltételek adottak:

„Ezt nem tudom megítélni, mert ez teljes mértékben az ADAC-tól függ, és a Salzburgring az ADAC számára jelenleg kérdéses. A kérdés csak az, hogy 2025-ben, 2026-ban, 2027-ben vagy 2028-ban térhetünk vissza.”

Általánosságban azonban „már 2025-re gondolunk” – szögezi le Penninger. Ebben valószínűleg az is szerepet játszik majd, hogy az ADAC mennyire elégedett az 1969-ben épült, Münchentől mindössze mintegy 150 kilométerre fekvő, 4,255 kilométeres, nagy sebességű pálya fejlesztéseivel, amikor a közeljövőben ellátogatnak oda. A Salzburgring különösen büszke az új Race Controlra – arra a helyiségre, amelyben a versenyigazgató és csapata számos képernyőn keresztül figyeli a versenypályán zajló eseményeket, és akár büntetéseket is kiszab. Erről ennyit árult el a Salzburgring ügyvezetője:

„Egy igazán új, teljesen digitalizált Race Control rendszerünk lett. Áprilisban lettünk készen vele, és május óta teljes körűen üzemel. Az új rendszer euróban kifejezve hat számjegyű összegbe került, és Forma-1-es színvonalú. Technikailag Spielberggel vagyunk egy szinten, de újabb technológiával, mert a kameratechnológia fejlettebb. Korszerűbbek vagyunk, mint sok más DTM-helyszín, és ma már gond nélkül fogadnánk Forma-1-es versenyeket.”

Penninger szerint a létesítmény kapacitása sem akadálya már egy DTM-hétvége megrendezésének:

„Zenei fesztiváloknak adunk otthont 17 300 kempingezővel, tehát infrastrukturálisan is fel vagyunk készülve.”

 

Vámosi Péter

Recent Posts

Russell: Hamilton távozása mindenkinek jót tett

George Russell úgy érzi, hogy Lewis Hamilton távozása mind a Mercedesnek, mind pedig a hétszeres…

8 óra ago

„Azt mondtam magamban, hogy ma nyerhetek” – a Ducati újonca úgy érezte elkapta volna Márquezt

Élete egyik legjobb versenyének nevezte az Osztrák Nagydíjat Fermín Aldeguer. Fermín Aldeguer közel került ahhoz,…

9 óra ago

A feltörekvő olasz csillag, aki a Forma-1 következő sztárja lehet

A Formula 2 jelenlegi éllovasa a 20 éves olasz Leonardo Fornaroli. Idén lehengerlő teljesítményt nyújt,…

10 óra ago

Horner végkielégítése fájni fog a Red Bullnak

Christian Horner 20 év után hivatalosan is elhagyta a Red Bullt, miután júliusban menesztették csapatfőnöki…

12 óra ago

Ostobaság volt azt gondolni, hogy Hamilton azonnal jó lesz a Ferrarival

A Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vasseur elismerte, hogy ő és Lewis Hamilton is alábecsülte, mekkora kihívást…

14 óra ago

Hol közvetítse a jövőben a magyar Forma–1-et? – Így szavaztak az olvasóink

A magyar F1-rajongók körében mindig is sarkalatos kérdés volt, hol és milyen formában követhető a…

16 óra ago