Minden más

A Salzburgring 2025-ben fogadná a DTM-et, sőt már Forma-1-re is alkalmassá vált!

A DTM naptára a 2025-ös szezonra már a véglegesítési fázisában van – és a Salzburgring továbbra is komoly jelöltnek számít!

Thomas Voss, az ADAC motorsportfőnöke 2023 szeptemberében látogatott el a Nesselgrabenben található ikonikus pályára, hogy felmérje, alkalmas-e a DTM-re. A Salzburgring ügyvezető igazgatója, Ernst Penninger szerint az ADAC minden „házi feladatot” elvégeztek és készen állnak. A Motorsport-Total.com-nak adott interjúban így fogalmaz:

„Az ADAC a következő hetekben velünk lesz, hogy megvizsgálják a Salzburgringet a technika jelenlegi állapotával és a Race Control átalakításával.”

Amellett, hogy a versenyirányítást a legmodernebb technológiával korszerűsítették, a boxbejáratot is kiszélesítették. A boxutca kijáratát is kiszélesítik 2024 őszéig.Penninger ezért le is szögezte:

„Akkor nem lenne ok, amiért a DTM ne versenyezhetne itt.”

Mi az esélye annak, hogy a DTM visszatérjen Ausztria második számú hagyományos versenypályájára az eddigi egyetlen, 1987-es vendégszereplés után? Erre már csak annyit válaszolt, hogy a feltételek adottak:

„Ezt nem tudom megítélni, mert ez teljes mértékben az ADAC-tól függ, és a Salzburgring az ADAC számára jelenleg kérdéses. A kérdés csak az, hogy 2025-ben, 2026-ban, 2027-ben vagy 2028-ban térhetünk vissza.”

Általánosságban azonban „már 2025-re gondolunk” – szögezi le Penninger. Ebben valószínűleg az is szerepet játszik majd, hogy az ADAC mennyire elégedett az 1969-ben épült, Münchentől mindössze mintegy 150 kilométerre fekvő, 4,255 kilométeres, nagy sebességű pálya fejlesztéseivel, amikor a közeljövőben ellátogatnak oda. A Salzburgring különösen büszke az új Race Controlra – arra a helyiségre, amelyben a versenyigazgató és csapata számos képernyőn keresztül figyeli a versenypályán zajló eseményeket, és akár büntetéseket is kiszab. Erről ennyit árult el a Salzburgring ügyvezetője:

„Egy igazán új, teljesen digitalizált Race Control rendszerünk lett. Áprilisban lettünk készen vele, és május óta teljes körűen üzemel. Az új rendszer euróban kifejezve hat számjegyű összegbe került, és Forma-1-es színvonalú. Technikailag Spielberggel vagyunk egy szinten, de újabb technológiával, mert a kameratechnológia fejlettebb. Korszerűbbek vagyunk, mint sok más DTM-helyszín, és ma már gond nélkül fogadnánk Forma-1-es versenyeket.”

Penninger szerint a létesítmény kapacitása sem akadálya már egy DTM-hétvége megrendezésének:

„Zenei fesztiváloknak adunk otthont 17 300 kempingezővel, tehát infrastrukturálisan is fel vagyunk készülve.”

 

Vámosi Péter

Recent Posts

Az FIA új, „titkos” technikai irányelvei hátráltatták a McLarent Imolában?

A RacingNews365 információi szerint az FIA több technikai utasítást is kiadott az F1-es csapatoknak a…

7 óra ago

Zak Brown szerint az Alpine megpróbálta megfélemlíteni Piastrit

A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown korábban kinevette az Alpine csapatot, amiért azok a fejetlenség közepette…

9 óra ago

Tsunoda is gyalázkodás áldozata lett, közleményt adott ki az FIA

Nem csak a Doohan-családot érte online zaklatás az elmúlt időszakban a Forma-1 berkein belül. Yuki…

11 óra ago

Nem tudja elfogadni a Ferrari helyzetét Leclerc

Charles Leclerc hangot adott csalódottságának, és nem akarja elfogadni azt, ahol jelenleg tart a Ferrari.…

13 óra ago

Családja zaklatása miatt kellett megszólalnia Jack Doohannek

Jack Doohan ausztrál Forma-1-es versenyző a családját ért online bántalmazások beszüntetésére szólította fel a közönséget.…

15 óra ago

Piastri szerint félreértik őt a rajongók

Az idei év egyik kellemes színfoltja Oscar Piastri ellentmondás nem tűrő szereplése. A fiatal ausztrál…

17 óra ago