Valentino Rossi ismét rajthoz állt a Team WRT-vel, de a hétvége nem bizonyult sikeresnek. Hiába volt a nagy felzárkózás, technikai probléma miatt kénytelenek voltak feladni a futamot.
Az Austinban rendezett World Endurance Championship futamán a Valentino Rossi, Ahmad Al Harty és Maxime Martin által vezetett Team WRT BMW LMGT3 autó 15 perccel a cél előtt hidraulikai probléma miatt feladta a versenyt. A MotoGP-legenda és társai a Lone Star Le Mans futam elején a tizenötödik helyről az ötödikre zárkóztak fel, köszönhetően Al Harty, Rossi és Martin erős teljesítményének. Az autó azonban az utolsó percekben szervokormány probléma miatt kiesett.
https://twitter.com/FIAWEC/status/1830351745706270975
„A hétvégénk hullámzó volt.” – mondta Vincent Vosse, a WRT csapatfőnöke. „Természetesen nem vagyunk elégedettek a végső eredménnyel, de sok pozitívumot is elkönyvelhetünk. Mi voltunk az egyetlenek, akik a futam első szakaszában tudták tartani a tempót a Ferrarival a Hypercar kategóriában, ami nagyon pozitív pont. Most meg kell tanulnunk, hogyan tartsuk ezt a verseny végéig hibák nélkül. Legyünk pozitívak és koncentráljunk a következő futamra, amely két hét múlva lesz Fujiban. Az LMGT3-ban csalódást keltő eredményt értünk el. A 46-os számú autónál műszaki hiba volt, amit a szervokormány problémája okozott, de még vizsgáljuk a hiba pontos okát. A riválisaink előttünk végeztek, így ismét veszítettünk némi pontot a két vezető csapathoz képest. Meg kell néznünk, hogyan javíthatunk ezen Fujiban.”
A verseny LMGT3 kategóriáját a Heart of Racing Aston Martin nyerte, míg a WRT másik autója az ötödik helyen zárt. Az abszolút győzelmet a Hypercar kategóriában az AF Corse Ferrari szerezte meg, amelynek pilótái Robert Kubica, Robert Shwartzman és Yifie Ye voltak.
„Mindig gyorsabb és jobb vagyok azokon a pályákon, amiket motorral is ismerek”
Valentino Rossi első szezonja a WEC-ben vegyes eredményeket hozott: bár Imolában dobogós helyezést ért el, azóta nem sikerült megismételni ezt a sikert. Rossi a hétvége előtt bizakodó volt, mivel korábbi MotoGP-s tapasztalatai miatt jól ismeri COTA-t, ahol 2013 és 2021 között többször is versenyzett. „Mindig gyorsabb és jobb vagyok azokon a pályákon, amiket motorral is ismerek” – nyilatkozta Rossi a Sportscar365-nek. „Sok mindent át tudsz vinni: ismered a pályát, az íveket, tudod, hol vannak az egyenetlenségek, tapadás. De a GT autókkal bizonyos szempontból nagyon más. Sok helyen levághatod a kanyarokat, különböző íveket használhatsz. De a pálya végül ugyanaz, így előnyt jelent, ha motorral már ismered.”
A bejegyzés megtekintése az Instagramon