Minden más

Rossi és csapata nagy felzárkózása kieséssel zárult Austinban, ahol Kubica végül győzni tudott

Valentino Rossi ismét rajthoz állt a Team WRT-vel, de a hétvége nem bizonyult sikeresnek. Hiába volt a nagy felzárkózás, technikai probléma miatt kénytelenek voltak feladni a futamot.

Az Austinban rendezett World Endurance Championship futamán a Valentino Rossi, Ahmad Al Harty és Maxime Martin által vezetett Team WRT BMW LMGT3 autó 15 perccel a cél előtt hidraulikai probléma miatt feladta a versenyt. A MotoGP-legenda és társai a Lone Star Le Mans futam elején a tizenötödik helyről az ötödikre zárkóztak fel, köszönhetően Al Harty, Rossi és Martin erős teljesítményének. Az autó azonban az utolsó percekben szervokormány probléma miatt kiesett.

„A hétvégénk hullámzó volt.” – mondta Vincent Vosse, a WRT csapatfőnöke. „Természetesen nem vagyunk elégedettek a végső eredménnyel, de sok pozitívumot is elkönyvelhetünk. Mi voltunk az egyetlenek, akik a futam első szakaszában tudták tartani a tempót a Ferrarival a Hypercar kategóriában, ami nagyon pozitív pont. Most meg kell tanulnunk, hogyan tartsuk ezt a verseny végéig hibák nélkül. Legyünk pozitívak és koncentráljunk a következő futamra, amely két hét múlva lesz Fujiban. Az LMGT3-ban csalódást keltő eredményt értünk el. A 46-os számú autónál műszaki hiba volt, amit a szervokormány problémája okozott, de még vizsgáljuk a hiba pontos okát. A riválisaink előttünk végeztek, így ismét veszítettünk némi pontot a két vezető csapathoz képest. Meg kell néznünk, hogyan javíthatunk ezen Fujiban.”

A verseny LMGT3 kategóriáját a Heart of Racing Aston Martin nyerte, míg a WRT másik autója az ötödik helyen zárt. Az abszolút győzelmet a Hypercar kategóriában az AF Corse Ferrari szerezte meg, amelynek pilótái Robert Kubica, Robert Shwartzman és Yifie Ye voltak.

„Mindig gyorsabb és jobb vagyok azokon a pályákon, amiket motorral is ismerek”

Valentino Rossi első szezonja a WEC-ben vegyes eredményeket hozott: bár Imolában dobogós helyezést ért el, azóta nem sikerült megismételni ezt a sikert. Rossi a hétvége előtt bizakodó volt, mivel korábbi MotoGP-s tapasztalatai miatt jól ismeri COTA-t, ahol 2013 és 2021 között többször is versenyzett. „Mindig gyorsabb és jobb vagyok azokon a pályákon, amiket motorral is ismerek” – nyilatkozta Rossi a Sportscar365-nek. „Sok mindent át tudsz vinni: ismered a pályát, az íveket, tudod, hol vannak az egyenetlenségek, tapadás. De a GT autókkal bizonyos szempontból nagyon más. Sok helyen levághatod a kanyarokat, különböző íveket használhatsz. De a pálya végül ugyanaz, így előnyt jelent, ha motorral már ismered.”

Lászlófi Kata

Recent Posts

Piastri bosszús, amiért nem sikerült elkapni Verstappent

Oscar Piastri szerint a pályapozíció sokba került a McLarennek, a Max Verstappen elleni csatában. A…

7 óra ago

Las Vegasban debütál Mustangjával Gilyén Krisztián

Las Vegas, Monza, Le Mans, Zandvoort. Csak néhány azon legendás helyszínek közül, ahol május és…

8 óra ago

Jobban megismernéd Pecco Bagnaiát? Itt a lehetőség! 10 részes sorozattal készült

Pecco Bagnaia csatlakozott más versenyzők, például Jorge Martín és Aleix Espargaró trendjéhez, és új YouTube-csatornát…

9 óra ago

F1: Pontot sem szerzett, de a nap versenyzője lett

A japán Yuki Tsunoda első versenyhétvégéje a Red Bull csapatánál, a hazai versenye volt, a…

10 óra ago

Az FIA bejelentette, hogy a Japán Nagydíj után mintákat vettek Norris autójából

Lando Norris McLaren MCL39-es versenyautóját a Japán Nagydíj befejezése után az FIA széleskörű vizsgálatnak vetette…

11 óra ago

Hamilton és Leclerc is kicsit zabos a Ferrari elmaradt a tempója miatt Japánban

Lewis Hamilton elismerte, hogy "nem volt elég tempója”, miután hetedik lett a vasárnapi Japán Nagydíjon,…

12 óra ago