Minden más

Rossi és csapata nagy felzárkózása kieséssel zárult Austinban, ahol Kubica végül győzni tudott

Valentino Rossi ismét rajthoz állt a Team WRT-vel, de a hétvége nem bizonyult sikeresnek. Hiába volt a nagy felzárkózás, technikai probléma miatt kénytelenek voltak feladni a futamot.

Az Austinban rendezett World Endurance Championship futamán a Valentino Rossi, Ahmad Al Harty és Maxime Martin által vezetett Team WRT BMW LMGT3 autó 15 perccel a cél előtt hidraulikai probléma miatt feladta a versenyt. A MotoGP-legenda és társai a Lone Star Le Mans futam elején a tizenötödik helyről az ötödikre zárkóztak fel, köszönhetően Al Harty, Rossi és Martin erős teljesítményének. Az autó azonban az utolsó percekben szervokormány probléma miatt kiesett.

„A hétvégénk hullámzó volt.” – mondta Vincent Vosse, a WRT csapatfőnöke. „Természetesen nem vagyunk elégedettek a végső eredménnyel, de sok pozitívumot is elkönyvelhetünk. Mi voltunk az egyetlenek, akik a futam első szakaszában tudták tartani a tempót a Ferrarival a Hypercar kategóriában, ami nagyon pozitív pont. Most meg kell tanulnunk, hogyan tartsuk ezt a verseny végéig hibák nélkül. Legyünk pozitívak és koncentráljunk a következő futamra, amely két hét múlva lesz Fujiban. Az LMGT3-ban csalódást keltő eredményt értünk el. A 46-os számú autónál műszaki hiba volt, amit a szervokormány problémája okozott, de még vizsgáljuk a hiba pontos okát. A riválisaink előttünk végeztek, így ismét veszítettünk némi pontot a két vezető csapathoz képest. Meg kell néznünk, hogyan javíthatunk ezen Fujiban.”

A verseny LMGT3 kategóriáját a Heart of Racing Aston Martin nyerte, míg a WRT másik autója az ötödik helyen zárt. Az abszolút győzelmet a Hypercar kategóriában az AF Corse Ferrari szerezte meg, amelynek pilótái Robert Kubica, Robert Shwartzman és Yifie Ye voltak.

„Mindig gyorsabb és jobb vagyok azokon a pályákon, amiket motorral is ismerek”

Valentino Rossi első szezonja a WEC-ben vegyes eredményeket hozott: bár Imolában dobogós helyezést ért el, azóta nem sikerült megismételni ezt a sikert. Rossi a hétvége előtt bizakodó volt, mivel korábbi MotoGP-s tapasztalatai miatt jól ismeri COTA-t, ahol 2013 és 2021 között többször is versenyzett. „Mindig gyorsabb és jobb vagyok azokon a pályákon, amiket motorral is ismerek” – nyilatkozta Rossi a Sportscar365-nek. „Sok mindent át tudsz vinni: ismered a pályát, az íveket, tudod, hol vannak az egyenetlenségek, tapadás. De a GT autókkal bizonyos szempontból nagyon más. Sok helyen levághatod a kanyarokat, különböző íveket használhatsz. De a pálya végül ugyanaz, így előnyt jelent, ha motorral már ismered.”

Lászlófi Kata

Recent Posts

Ocon és barátnője, ellopták a show-t a cannes-i filmfesztiválon

A Haas francia versenyzője, Esteban Ocon stílusosan jelent meg a cannes-i filmfesztiválon barátnőjével, Flavy Barlával.…

11 perc ago

Quartararo ugyan elfogadta, de nem tartja fairnek a büntetést, amivel a brit hétvégét kezdte

Fabio Quartararót megbüntették a Francia Nagydíjon, mert nem tett eleget az utasításoknak a balesete után.…

1 óra ago

Monaco cocktail az F1-es Monacói Nagydíjra – felnőtteknek

Azért felnőtteknek, mert ez a "recept" alkoholos. Az recept szó pedig azért került idézőjelbe, mert…

2 óra ago

Ismét Leclerc az élen, miközben Hadjar és egy McLaren is falazott

A Monacói Nagydíj második szabadedzésén ismét Charles Leclerc bizonyult a leggyorsabbnak, hazai közönség előtt. Nem…

3 óra ago

Megbüntették Strollt az első szabadedzéses ámokfutásáért

Nem úszta meg a büntetést Lance Stroll, aki Charles Leclerc-rel ütközött az első szabadedzésen. A…

4 óra ago

Túl hollywoodi, vagy pont jó az arány? Ez az F1-es pilóták reakciója az F1-filmre!

A Forma-1-es mezőny meghívást kapott az új F1-es film zártkörű vetítésére a Monacói Nagydíj előtt.…

5 óra ago