Fotó: BMW Group
Valentino Rossi ismét rajthoz állt a Team WRT-vel, de a hétvége nem bizonyult sikeresnek. Hiába volt a nagy felzárkózás, technikai probléma miatt kénytelenek voltak feladni a futamot.
Az Austinban rendezett World Endurance Championship futamán a Valentino Rossi, Ahmad Al Harty és Maxime Martin által vezetett Team WRT BMW LMGT3 autó 15 perccel a cél előtt hidraulikai probléma miatt feladta a versenyt. A MotoGP-legenda és társai a Lone Star Le Mans futam elején a tizenötödik helyről az ötödikre zárkóztak fel, köszönhetően Al Harty, Rossi és Martin erős teljesítményének. Az autó azonban az utolsó percekben szervokormány probléma miatt kiesett.
„A hétvégénk hullámzó volt.” – mondta Vincent Vosse, a WRT csapatfőnöke. „Természetesen nem vagyunk elégedettek a végső eredménnyel, de sok pozitívumot is elkönyvelhetünk. Mi voltunk az egyetlenek, akik a futam első szakaszában tudták tartani a tempót a Ferrarival a Hypercar kategóriában, ami nagyon pozitív pont. Most meg kell tanulnunk, hogyan tartsuk ezt a verseny végéig hibák nélkül. Legyünk pozitívak és koncentráljunk a következő futamra, amely két hét múlva lesz Fujiban. Az LMGT3-ban csalódást keltő eredményt értünk el. A 46-os számú autónál műszaki hiba volt, amit a szervokormány problémája okozott, de még vizsgáljuk a hiba pontos okát. A riválisaink előttünk végeztek, így ismét veszítettünk némi pontot a két vezető csapathoz képest. Meg kell néznünk, hogyan javíthatunk ezen Fujiban.”
A verseny LMGT3 kategóriáját a Heart of Racing Aston Martin nyerte, míg a WRT másik autója az ötödik helyen zárt. Az abszolút győzelmet a Hypercar kategóriában az AF Corse Ferrari szerezte meg, amelynek pilótái Robert Kubica, Robert Shwartzman és Yifie Ye voltak.
Valentino Rossi első szezonja a WEC-ben vegyes eredményeket hozott: bár Imolában dobogós helyezést ért el, azóta nem sikerült megismételni ezt a sikert. Rossi a hétvége előtt bizakodó volt, mivel korábbi MotoGP-s tapasztalatai miatt jól ismeri COTA-t, ahol 2013 és 2021 között többször is versenyzett. „Mindig gyorsabb és jobb vagyok azokon a pályákon, amiket motorral is ismerek” – nyilatkozta Rossi a Sportscar365-nek. „Sok mindent át tudsz vinni: ismered a pályát, az íveket, tudod, hol vannak az egyenetlenségek, tapadás. De a GT autókkal bizonyos szempontból nagyon más. Sok helyen levághatod a kanyarokat, különböző íveket használhatsz. De a pálya végül ugyanaz, így előnyt jelent, ha motorral már ismered.”
Oscar Piastri szerint a pályapozíció sokba került a McLarennek, a Max Verstappen elleni csatában. A…
Las Vegas, Monza, Le Mans, Zandvoort. Csak néhány azon legendás helyszínek közül, ahol május és…
Pecco Bagnaia csatlakozott más versenyzők, például Jorge Martín és Aleix Espargaró trendjéhez, és új YouTube-csatornát…
A japán Yuki Tsunoda első versenyhétvégéje a Red Bull csapatánál, a hazai versenye volt, a…
Lando Norris McLaren MCL39-es versenyautóját a Japán Nagydíj befejezése után az FIA széleskörű vizsgálatnak vetette…
Lewis Hamilton elismerte, hogy "nem volt elég tempója”, miután hetedik lett a vasárnapi Japán Nagydíjon,…