Motorsportol.hu
2025. május 23, péntek
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Minden más

Nagysebességű oválpálya-elemet építenek a ZalaZONE járműipari tesztpályán

Sajtóhír by Sajtóhír
2024.09.30.
Nagysebességű oválpálya-elemet építenek a ZalaZONE járműipari tesztpályán

Fotó: HUMDA

Várhatóan 2025 tavaszára készül el teljes egészében a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó ZalaZONE járműipari tesztpálya új része, a nagy sebességű oválpálya-elem (High-Speed Oval), amelyen 250 km/h sebességig terjedő teszteket tudnak majd végezni a szakemberek. Egy különleges SMB Strabag Max Bögl aszfaltozó géppel végezték el a 47 fokos dőlésszögű parabola kanyarok kivitelezési munkálatait. A világon csupán két speciális géplánc létezik, amely alkalmas parabolakanyarok építésére.

A ZalaZONE a 4500 méter hosszú oválpálya építésénél a világon egyedülálló, innovatív technológiákat alkalmaz. A gép lehetővé teszi a meredek, döntött parabola kanyarok precíz és egyenletes kialakítását. A teljes folyamatot számítógépes vezérlés irányítja, ami biztosítja a hibátlan kivitelezést. Az SMB Strabag Max Bögl aszfaltozó gép fejlett technológiája gondoskodik arról, hogy a pálya ívei tökéletesen simák és alakpontosak, azaz geometriailag is precízek legyenek, ezzel garantálva a teszteléshez szükséges pontos adatokat, méréseket.

Ez is érdekelhet

Átadták a ZalaZONE nagy sebességű oválpályáját

Átadták a ZalaZONE nagy sebességű oválpályáját

2025.05.17.
A Ferrari versenyzője az új IndyCar csapathoz igazol!

A Ferrari versenyzője az új IndyCar csapathoz igazol!

2024.11.07.

Az oválpálya a kialakításának köszönhetően lehetővé teszi azt, hogy akár 250 km/h sebességig végezzenek rajta teszteket. Ezen nagysebességű tesztek számos csoportba sorolhatók. Az aerodinamikai teszteken a járművek légellenállását és aerodinamikai tulajdonságait vizsgálják. A hajtáslánc-teszteken a hosszú, folyamatos nagy sebességű haladást tanulmányozzák. Ilyenkor a hajtásláncok tartóssága és teljesítménye vizsgálható maximális terhelés alatt. A hűtőrendszerek vizsgálata is fontos nagy sebességnél, amikor a hűtőrendszerek teljes terhelés alatti működését is meg lehet figyelni, különösen hosszabb időtartamú, folyamatos terhelés alatt.

A gumiabroncsok és a futómű teszteléséhez a folyamatos magas sebesség és a döntött kanyarok ideálisak az abroncsok és a futóművek stabilitásának, valamint tartósságának mérésére. A járműstabilitás és kezelhetőség vizsgálatakor a 47°-os dőlésszögű kanyarok segítenek a járművek stabilitásának és irányíthatóságának tesztelésében extrém sebességek mellett. Az autonóm járművek nagysebességű tesztelésekor ezen rendszerek nagy sebességnél történő működését elemzik. Versenyautók kipróbálására is alkalmas az oválpálya, amely ideális helyszín lehet versenyautók teljesítményének és stabilitásának tesztelésére is.

ZalaZONE oválpálya
Fotó: HUMDA

– A nagysebességű oválpálya elkészültével a ZalaZONE Európában egyedülállóan széles termékportfóliót tud felmutatni a hagyományos tesztek és az új technológiák területén is – emelte ki Hamar Zoltán, a járműipari tesztpályát üzemeltető cég, az AVL-ZalaZONE Próbapálya Kft. ügyvezető igazgatója:
A tesztpálya kialakítása során az iparági követelmények vezérelték a tervezést, azzal a céllal, hogy betöltse az európai piacokon meglévő kapacitás és funkcionális hiányosságokat. A ZalaZONE járműipari tesztpálya folyamatosan fejleszti szolgáltatásait, hogy megfeleljen a jövő mobilitási kihívásainak. A szolgáltatási portfólió különleges kombinációja a hagyományos dinamikus tesztmoduloknak, valamint a legújabb technológiai megoldásoknak, mint például az ADAS (vezetéstámogató rendszerek) felület, a 15 hektáros tesztváros (Smart City), az autópálya modul és a jelenleg épülő oválpálya.

A 250 hektáron elterülő ZalaZONE, Európa legújabb, legfejlettebb autóipari tesztpályája, amely Zalaegerszeg mellett, Nyugat-Magyarországon, az osztrák határ közelében található. A tesztpálya egyedülálló lehetőségeket kínál azon autógyártóknak és autóipari beszállítóknak, akik a járművek fejlesztését, tesztelését a legmodernebb körülmények között kívánják elvégezni. A fejlesztési célú tevékenységek mellett a tesztpálya konferenciahelyszínként és vezetéstechnikai pályaként is funkcionál.

A ZalaZONE járműipari tesztpálya lehetőséget biztosít különböző típusú járművek – személyautók, teherautók, buszok, speciális járművek és motorkerékpárok – széles körű tesztelésére. A pályát nem csak a járművek dinamikai tesztelésére és élettartamának vizsgálatára tervezték, hanem a legújabb fejlett vezetéstámogató és autonóm funkciók fejlesztésére is. Az intelligens közlekedési rendszerek és az 5G technológia tesztelése is fontos szerepet kap a ZalaZONE infrastruktúrájában.

A ZalaZONE együttműködik oktatási intézményekkel is annak érdekében, hogy azok valós ipari kutatási és fejlesztési projektekben vegyenek részt. Ez a stratégiai partnerség lehetőséget biztosít a diákok számára a gyakorlati tapasztalatok széles körű megszerzéséhez. Ez támogatást nyújt ahhoz, hogy az autóipar jövőjének kiváló szakembereivé válhassanak.

A ZalaZONE nemcsak egy tesztpálya, hanem innovációs központ is, amely hozzájárul az autóipari oktatás, kutatás és fejlesztés fejlődéséhez, elősegítve az ipar igényeire adott kreatív megoldásokat és a jövőbeli mobilitás fejlődését.

Source: HUMDA
Tags: oválpályaZalaZONE
Sajtóhír

Sajtóhír

Ki legyen a következő FIA elnök?
258 Szavazat · 258 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.
Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

2025.05.05.

TOP 5

  • Újabb F1-es közeleg a menesztéséhez, az eredményei alapján nem tartanak rá igényt

    Újabb F1-es közeleg a menesztéséhez, az eredményei alapján nem tartanak rá igényt

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Dráma Misanóban: Kiss Norbi az utolsó helyről indul, Reinert a Révész Racing korábbi kamionjával ötödik!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappennek nem engedik, hogy úgy tegyen, mint Alonso

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A Monacói Nagydíj új szabálya egy kis aggodalomra adhat okot

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Az F1-film vetítésén járt a mezőny – Kitalálod ki az a 2 versenyző, aki nem volt ott?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.