Minden más

Jön a Ford v Ferrari 2027-ben élőben: az amerikaiak gyári hiperautó-programot indítottak!

A Ford Motor Company az FIA hosszútávú világbajnokság összesített győzelmeiért fog harcolni, és 2027-től kezdve visszatérnek a Le Mans-i 24 órás versenysorozat élvonalába.

Csütörtök este megerősítették, hogy az amerikai autógyártó LMDh autót fog építeni és versenyeztetni. A Ford Performance „Season Launch” rendezvényén bejelentésük megerősítette, hogy egy teljes gyári csapatot indítanak a világbajnokság hiperautó kategóriájában. További részleteket azonban egyelőre nem közöltek a programról. Nem esett szó az IMSA WeatherTech SportsCar Championshipről sem, és arról, hogy egy esetleges párhuzamos program is szóba jöhet-e. A Ford gyári LMDh-programjának bejelentése hónapokkal azután történt, hogy a Ford Performance globális motorsport-igazgatója, Mark Rushbrook elismerte, hogy a márka értékeli a prototípus-erőfeszítéseket. A projektjük munkálatai állítólag az elmúlt hetekben felerősödtek.

Ez lesz a Ford első gyári csúcsmodellje Le Mans-ban az 1982-es C100-as C csoportos autójuk óta. Persze, a Ford motorjai már több prototípust is hajtottak a franciák hosszú távú versenyén, többek között a Riley & Scott és a Panoz modelljeit a ’90-es években és a 2000-es évek elején.

1966 és 1969 között a Ford négy egymást követő összesített győzelmet aratott Le Mans-ban a legendás GT40-essel. A GTE-Pro osztályban is győztek, amikor 2016-ban visszatért a versenyre a Ford GT, amely négy éven át a WEC és a WeatherTech bajnokság programjaként is szolgált.

A Ford jelenleg a GT3-as kategóriában versenyez a Multimatic által épített Mustanggal, többek között egy gyári programmal. Ez az autó a múlt hétvégi Rolex 24 at Daytonában a GTD Pro osztályban szerezte meg a kategóriagyőzelmet. Bill Ford, a Ford Motor Company ügyvezető elnöke így fogalmazott:

„A Fordnál a teljesítmény és a versenyzés új korszakába lépünk, ezt láthatjuk abból, amit a közúton és a terepen teszünk. Amikor versenyzünk, a győzelemért tesszük azt. És nincs olyan pálya vagy verseny, amely többet jelentene a történelmünknek, mint Le Mans. Itt szálltunk szembe a Ferrarival, és győztünk a ’60-as években. Itt tértünk vissza 50 évvel később, és sokkoltuk a világot azzal, hogy legyőztük a Ferrarit. Nagyon izgatott vagyok, amiért visszatérünk Le Mans-ba, és a hosszú távú versenyzés legmagasabb szintjén versenyzünk. Készen állunk arra, hogy újra kihívjuk a világot, és „pokolian menjünk!”

A Ford a nyolcadik márka, amely hivatalosan is elkötelezte magát az LMDh platform mellett, és legalább a tizedik OEM lesz, amely 2027-ben indul a WEC hiperautó osztályában. Ezzel csatlakozik az Alpine, Aston Martin, BMW, Cadillac, Ferrari, Peugeot, Porsche, Toyota és a jövő évtől kezdődően a Genesishez. Pierre Fillon, az ACO elnöke is elégedett:

„Csodálatos hír, hogy a Fordot közel 60 év után először köszönthetjük újra a Le Mans-i 24 órás versenyek legfelsőbb kategóriájában. Ők egy olyan gyártó, amely mindig is szoros kapcsolatban állt ezzel a nagyon különleges versennyel. A történelem azt mutatja, hogy a Ford nem azért versenyez, hogy második legyen. A Ferrarival való legendás rivalizálásának megújítása valóban izgalmas kilátás.”

A WEC vezérigazgatója, Frederic Lequien végül így zárt:

„A Ford évtizedek óta a siker szinonimája a versenypályán és azon kívül is, és nagy örömünkre szolgál, hogy a vállalat a FIA World Endurance Championshipet választották a legújabb kihívásuknak. Az, hogy 2027-ben legalább tíz nagy autóipari márka elkötelezte magát a sorozat élvonalbeli versenyei mellett, a bajnokság kiemelkedő lendületét és növekedését mutatja.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Vélemény Loïc Chenevas-Paule, Fernando Alonso életéről szóló könyvéről

Egy darabig azt gondoltam, hogy majd akkor fogok Alonsoról könyvet olvasni, amikor azt ő maga…

6 óra ago

VSC és SC: Közel egyforma volt Ocon és Antonelli esete, mégis különféle döntések születtek

A vasárnapi Forma-1-es Emilia-Romagna Nagydíjon két kesés történt. Egyik sem baleset volt: Esteban Ocon és…

8 óra ago

Tanulságos hazai futama volt Antonellinek

Eseménydús első hazai futamán van túl Andrea Kimi Antonelli, aki nem a legelégedettebben hagyta el…

10 óra ago

Az Aprilia megtalálhatta Martín utódját, de más is őt akarja

Jorge Martín távozása eldöntheti a dominót a pilótapiacon, ahol egyre több versenyző kerül elő. A…

12 óra ago

Nem kér a Forma-1-ből az IndyCar-bajnok

Továbbra sem szeretne a Forma-1-be menni Álex Palou, az IndyCar háromszoros bajnoka. Jövőre érkezik a…

14 óra ago

Megdöbbentően nagy meglepetés: Az ex-Ferrari versenyző szerezte meg az Indy 500-on a pole-t

Egy bravúros teljesítmény után, Robert Shwartzman szerezte meg az Indy 500-ra a rajtelsőséget. Ahogy a…

16 óra ago