Fotó: Scuderia Ferrari Press Office
Közel két hónap után folytatódott a hosszútávú világbajnokság (WEC) idei szezonja Imolában, ahol Katar után ismét egy Ferrari diadalmaskodott.
A hatórás olasz futam szombati időmérője a Hypercar kategóriájában egy páros Ferrari pole pozíciót hozott. Az #50-es és az #51-es autó sorrendjében, harmadiknak azonban #15-ös BMW ért be.
Az LMGT3 kategóriában a hazai szupersztár, Valentino Rossi szerezte meg a rajtelsőséget a #46-os BMW-nek. Ebben a csoprotban már színesebb volt a legjobb három, a második helyen #78-as Akkodis ASP Team Lexusa, majd harmadiknak #87-es Heart of Racing Aston Martinja ért be.
Hypercar
Vasárnap egy izgalmas futam végén, hazai pályán, James Calado, Antonio Giovinazzi és Alessandro Pier Guidi fémjelezte #51-es Ferrari diadalmaskodott.
A BMW és az Alpine a második és a harmadik helyezéssel idei legjobb eredményéit érte el.
A René Rast, Robin Frijns és Sheldon van der Linde által közös #20-as BMW szerezte meg a második helyet. Harmadiknak a Frederic Makowiecki, Jules Gounon és Mick Schumacher által vezetett #36-os Alpine ért be.
Az egyetlen privát #83-as Ferrari a negyedik helyet szerezte meg, miután az utóbbi nyolc perccel a vége előtt ki kellett mennie a boxba. A #8-as Toyota lett az ötödik, majd a #20-as BMW a hatodik. A hetedik helyen végzett a másik #7-es Toyota. Őket a gyári #6-os Porsche követte. Legjobb tízbe jutott még a #93-as Peugeot és a #12-es Cadillac.
LMGT3
A hazai hősnek, Valentino Rossinak a csapata kevesebb mint egy másodperccel maradt le a győzelemről. Az utolsó órákra beült Kelvin van der Linde, a #46-os BMW-ben az utolsó körben a Richard Lietz által vezetett #92-es Manthey Porschéval küzdött a győzelemért, amit végül a stuttgarti gyártó kaparintott meg.
A BMW, amelyben Ahmad Al Harthy csatlakozott Rossihoz és van der Linde-hez, a leintésnél mindössze három tizeddel maradt le a Lietz, Ryan Hardwick és Riccardo Pera által közösen vezetett Porsche mögött.
Rossi úgy tűnt, hogy rajt-cél győzelmet szerezhet nem messze szülőföldjétől, amíg nem keveredett balesetbe a Simon Mann által vezetett #21-es Ferrarival, amikor megpróbálta megelőzni. Végül a MotoGP-legendát hozták ki felelősnek az esetben, ami miatt a Ferrari kiesett a futamból.
A kategória harmadik helyezettje az #78-as Akkodis ASP Team Lexus lett, amely az Arnold Robin, Finn Gehrsitz és Esteban Masson hármasból áll.
A végeredmény:
Az endurance-vb május tizedikén, Belgiumban folytatódik.
Brutális manőver, ádáz párbaj. A MotoGP 2005-ös szezonnyitója ma már történelem. De ki ne emlékezne…
Carlos Sainz azt állítja, hogy nem tetszik neki, amit a 2026-os szabályokból eddig lát. A…
Puskás Ferenc, Kocsis Sándor, Bozsik József, Czibor Zoltán, Détári Lajos egykori csapata, az 1909-ben alapított,…
Lewis Hamilton aggasztóan nyilatkozott a Szaúd-Arábiai Nagydíjról és a Ferrari szezonbeli szerencséjéről. Hamilton felkészült az…
Oscar Piastri bár megnyerte a Szaúd-arábiai Nagydíjat, nem volt makulátlanul boldog a leintés után, emiatt…
Christian Horner nyomtatott képekkel magyarázta el a médiának, miért született hibás döntés a Szaúd-Arábiai Nagydíjon.…