Fotó: Scuderia Ferrari Press Office
Közel két hónap után folytatódott a hosszútávú világbajnokság (WEC) idei szezonja Imolában, ahol Katar után ismét egy Ferrari diadalmaskodott.
A hatórás olasz futam szombati időmérője a Hypercar kategóriájában egy páros Ferrari pole pozíciót hozott. Az #50-es és az #51-es autó sorrendjében, harmadiknak azonban #15-ös BMW ért be.
Az LMGT3 kategóriában a hazai szupersztár, Valentino Rossi szerezte meg a rajtelsőséget a #46-os BMW-nek. Ebben a csoprotban már színesebb volt a legjobb három, a második helyen #78-as Akkodis ASP Team Lexusa, majd harmadiknak #87-es Heart of Racing Aston Martinja ért be.
Hypercar
Vasárnap egy izgalmas futam végén, hazai pályán, James Calado, Antonio Giovinazzi és Alessandro Pier Guidi fémjelezte #51-es Ferrari diadalmaskodott.
A BMW és az Alpine a második és a harmadik helyezéssel idei legjobb eredményéit érte el.
A René Rast, Robin Frijns és Sheldon van der Linde által közös #20-as BMW szerezte meg a második helyet. Harmadiknak a Frederic Makowiecki, Jules Gounon és Mick Schumacher által vezetett #36-os Alpine ért be.
Az egyetlen privát #83-as Ferrari a negyedik helyet szerezte meg, miután az utóbbi nyolc perccel a vége előtt ki kellett mennie a boxba. A #8-as Toyota lett az ötödik, majd a #20-as BMW a hatodik. A hetedik helyen végzett a másik #7-es Toyota. Őket a gyári #6-os Porsche követte. Legjobb tízbe jutott még a #93-as Peugeot és a #12-es Cadillac.
LMGT3
A hazai hősnek, Valentino Rossinak a csapata kevesebb mint egy másodperccel maradt le a győzelemről. Az utolsó órákra beült Kelvin van der Linde, a #46-os BMW-ben az utolsó körben a Richard Lietz által vezetett #92-es Manthey Porschéval küzdött a győzelemért, amit végül a stuttgarti gyártó kaparintott meg.
A BMW, amelyben Ahmad Al Harthy csatlakozott Rossihoz és van der Linde-hez, a leintésnél mindössze három tizeddel maradt le a Lietz, Ryan Hardwick és Riccardo Pera által közösen vezetett Porsche mögött.
Rossi úgy tűnt, hogy rajt-cél győzelmet szerezhet nem messze szülőföldjétől, amíg nem keveredett balesetbe a Simon Mann által vezetett #21-es Ferrarival, amikor megpróbálta megelőzni. Végül a MotoGP-legendát hozták ki felelősnek az esetben, ami miatt a Ferrari kiesett a futamból.
A kategória harmadik helyezettje az #78-as Akkodis ASP Team Lexus lett, amely az Arnold Robin, Finn Gehrsitz és Esteban Masson hármasból áll.
A végeredmény:
Az endurance-vb május tizedikén, Belgiumban folytatódik.
Amíg Johann Zarco új szerződést kaphat, addig Somkiat Chantra helyzete aggasztó. Egészen magas hőfokon izzik…
Flavio Briatore egyáltalán nem boldog Franco Colapinto eddig produkcióival. Az argentin versenyző az idei szezon…
Lee McKenzie, Forma-1-es tévériporter nyíltan beszélt Instagramon a „szörnyű” és „undorító” megjegyzésekről, amelyeket a múlt…
A MATCH4, az ARENA4 és a NET4+ kilenc hagyományos és egy online motorsport sorozatból közvetít…
A barcelonai manőverének köszönhetően egy büntetőpontra került az eltiltástól a címvédő Max Verstappen. Ráadásul a…
A Red Bull különengedélyt kért az FIA-tól, hogy junior versenyzője, Arvid Lindblad megkaphassa a Forma-1-es…