Fotó: Penske Entertainment: Joe Skibinski
Gőzerővel készül az IndyCar a május végén megrendezendő Indianapolis 500-as versenyre. Ennek apropóján a héten volt a sorozat felkészülésének szánt kollektív tesztsorozat, ahol több baleset is volt.
Két baleset, két olyan pilótától érkezett, aki nagyobb figyelmet kap a futamon. Az egyik szenvedő fél a NASCAR-pilóta Kyle Larson, aki a tavalyi év után, idén is harcba száll a trófeáért úgy, hogy a futam után a Coca Cola 600-as NASCAR futamon is vesz részt. A másik balesetet pedig a korábbi Forma-1-es pilóta Takuma Sato szenvedte el. Sato ütközése elképesztően nagy volt, és 94G erős ütközést eredményezett, amit a japán szerencsésen megúszott.
A 2025-ös Indy 500-ra készülve az indianapolisi pálya április végén megnyitotta kapuit a csapatok és a versenyzők előtt egy nyílt tesztre. Ez a gyakorlás több céllal szolgál. Mivel az Indy 500 az IndyCar szezon első oválpályája, ez a teszt lehetővé teszi az újonc versenyzők számára, hogy jóval az első hivatalos edzés előtt elvégezzék a szükséges köröket. Nem csak az újoncoknak hasznos ez a tesztsorozat, a veterán versenyzők is tiszteletüket teszik, hogy a szükséges frissítéseket megtegyék, miközben a csapatok elkezdhetik az új hibrid erőforrás teljesítményére vonatkozó adatgyűjtést.
Az első nap hibátlanul lezajlott, de a második nap már jöttek a bukások. Az első balesetet Kyle Larson szenvedte el. Az amerikai pilóta az első próba kvalifikációs köre során csapódott a falnak. 2021 NASCAR bajnoka sértetlenül megúszta a balesetét.
Nem sokkal azután, hogy folytatni lehetett az edzést, Takuma Sato csapódott a falnak. A korábbi F1-es pilóta az egyes kanyarból kifelé elvesztette autója hátulsó részét, ami miatt a kettes kanyarban a falnak ütközött. Satónak a pályabírók segítségére volt szüksége ahhoz, hogy kiszálljon az autójából, de megúszta a súlyos sérüléseket. Nem sokkal később az X-en (Twitter) megosztotta a balesetről készült belső kamerás felvételét, valamint első hivatalos nyilatkozatát.
„Elvesztettem a hátsókat olyan kétszászharminchárom mérföldes (375 km/h) sebességnél. Az adatok kilencvennégy G erőhatású ütközést rögzítettek. Csak kisebb zúzódásokat szereztem, és jól vagyok. Nagyon hálás vagyok a csapatomnak, elnézést a plusz munkáért. Erősebben térünk vissza a Indy 500-ra.” – írta Sato, aki köszönetet mondott mindenkinek, a biztonság miatt.
A japán pilóta már felhagyott a teljes szezonos versenyzéssel, csak az Indy 500-asra tér vissza. A legendás futamot már kétszer megnyerte, 2017-ben és 2020-ban, így idén akár a triplázásra készül.
Jack Doohant csak egy busás szponzor tartja a Forma-1-ben Ralf Schumacher szerint. Mióta Forma-1-be került…
Már a délelőtti időmérő megalapozta az izgalmas sprintfutamot, ahol a várt izgalmak elmaradtak. A Spanyol…
Marc Márquez a Ducatival a 2025-ös MotoGP-szezont uralja, és most visszatér a mezőny Jerezbe, ahol…
A korábbi F1-es pilóta, Ralf Schumacher támogatná Lewis Hamiltont abban, hogy hamarosan akár hirtelen távozzon…
A héten Jerezben kezdi meg az európai túráját a MotoGP, ahol az időmérő egy hihetetlen…
A Forma-1 és a Netflix egy pillanatra sem hagyja unatkozni a rajongókat: máris érkezik a…