Minden más

WEC: Továbbra is verhetetlen a Ferrari, akik mindkét kategóriában győztek

A hétvégén a WEC mezőnye a belgiumi Spa-Francorchamps-ba látogatott el, amit Le Mans-i 24 órás verseny főpróbájának tartanak.

A hatórás futam előtt egy kisebb balhé alakult ki. Történt az, hogy néhány gyártó irreális BoP-ot, azaz a teljesítmény kiegyenlítésre szánt súlyozást és teljesítménycsökkenést kapott Belgiumra. A legérdekesebb a WEC közösségének az volt, hogy az ACO és az FIA az összes jól teljesítő Hypercar márka motorerejét visszafogta, így a Ferrari, a BMW, a Porsche, a Toyota és a Cadillac is némi hátrányban indulhatott. Ez a döntés valószínűleg azért ment végbe, hogy az Alpine, Peugeot, Aston Martin triót közelebb vigyék az élmezőnyhöz. A kritikus hangok nem a választott csapatok miatt álltak furán a döntés előtt, hanem inkább a mértéke miatt. A legkomolyabban a Toyota volt érintett, és az előző két versenyt megnyerő Ferrari. A legjobban így az Alpine és a Peugeot járt, akiknek a jó eredményre megnőtt az esély.

Időmérő

A Hypercarban az időmérőn ismét a Ferrarik villogtak, kibérelték az első három helyet. A pole-ban most az #50-es autó volt, mögötte a #83-assal és az #51-essel. A szabadedzések most néhány balesetet hoztak, ahol az #51-es Ferrari is falban végezte. Végül nem volt kihatással a hétvége további részére.

Az LMGT3 időmérőjén az Akkodis ASP Team #78-as Lexusa szerezte meg az első helyet, Racing Spirit of Léman #10-es Aston Martinja a másodikat, a #77-es Proton Mustang pedig a harmadikat.

A verseny

A futam nagy izgalmakat hozott, ahol négy másodperces előnnyel nyert az #51-es Ferrari James Caladóval, Antonio Giovinazzival és Alessandro Pier Guidival a sorban. Ezzel a hármas sorozatban a második győzelmüket szerezték meg a szezonban, a Ferrarinak pedig a harmadikat. Másodiknak az #50-es Ferrari ért be, Nicklas Nielsen, Miguel Molina és Antonio Fuoco által. A harmadik helyezett Imola után ismét a #36-os Alpine lett, amelyet Fréderic Makowiecki, Jules Gounon és Mick Schumacher vezetett.

A #36-os Alpine-nál a végénél egy lassú defekt ütött be, ami miatt a francia gyártó előbb jöhetett ki a boxba, ezzel a futam végén izgalmat szolgáltatva Schumacherrel a volán mögött. Végül a két Ferrari megőrizte az első két helyet.

A már-már lesajnált Toyoták jó versenyt mentek. A negyedik helyen végzett a #8-as autó, amíg hetedik lett a társ, a #7-es autó. A Cadillac szintén remekül teljesített Spában, az ötödik és hatodik helyen végeztek. A #12-es autó kilenc másodperccel előzte meg #38-ast. A #35-os Alpine lett a hetedik. A legjobb Porsche kilencedik lett a #6-os gyári alakulat által. A #15-ös BMW az egész futamon visszafogott volt, de végül bejöttek a tizedik helyre. A #20-as rajtszámú BMW a versenyt René Rast és Robin Frijns által vezette, de az utolsó órában egy fékprobléma miatt kiestek a versenyből.

A két Peugeot szintén jó futamot futott mindaddig, amíg a Malthe Jakobsen, Loic Duval és Stoffel Vandoorne által közös #94-es autó össze nem ütközött a #20-as BMW-vel. A Peugeot a verseny korábbi szakaszában más üzemanyag taktikára váltott, aminek köszönhetően Jean-Eric Vergne, a #93-as autóval az élre állt. Viszont amikor a biztonsági autó éppen a kiállása után jött, a stratégia semmissé vált és visszaesett, mindössze tizenegyedikként végeztek. Legalább a verseny, talán az év előzése hozzájuk fűzödik.

Csalódott lehetett az Aston Martin is, mert az utolsó percekben még a tizedik, pontszerző helyen állt a #007-es legénység, de ki kellett menniük tankolni, így lemaradtak a pontokról.

Az LMGT3-asok sem maradt ki az izgalmakból, ahol szintén egy Ferrari diadalmaskodott. A kategória győztese a #21-es AF Corse Ferrari lett, amelyet Francois Heriau, Simon Mann és Alessio Rovera terelgetett a hétvégén. A győzelmet úgy zsebelték be, hogy a futamon kaptak egy büntetést is. Rovera negyven századmásodperccel előzte meg a Dennis Olsen, Giammarco Levorato és Stefano Gattuso alkotta #88-as Proton Competition Ford Mustangot. Harmadiknak a csapattárs Ferrari, a Francesco Castellacci, Thomas Flohr és Davide Rigon által vezetett #54-es jött be.

Negyediknek a #77-es Mustang jött be, ötödiknek a #27-es Aston Martin, hatodiknak a #10-es Aston Martin, hetediknek a #92-es Porsche.

Nem lehettek boldog a pole-ból induló #78-as Lexusnál, mert mindössze csak a nyolcadikak lettek. A Valentino Rossi-féle #46-os BMW sem most futotta a legjobb futamát, mert kilencedik helyen értek be. A két Corvette sem teszi ki a polcra a belgiumi eredményt, mert a #33-as autó a tizenharmadik, a másik a #81-es pedig közvetlen mögötte futott be Spában. Ellenben a hölgyek által vezetett #85-ös Iron Dames Porsche feljött tízediknek, miután az időmérőn csak a tizenharmadik helyen végeztek.

A végeredmény:

A verseny összefoglalója:

A WEC ezután Június 14-15. között Le Mans-ban versenyez, ahol a legendás huszonnégy órást rendezik meg.

 

Silló Barnabás

Recent Posts

Brown elárulta, hogy segített a költségvetési korlát abban, hogy a McLaren ennyire jó legyen

A McLaren domináns első félévet zárt, Oscar Piastri és Lando Norris vezeti a pilóták bajnokságát,…

1 perc ago

Helyszíni stábbal közvetíti az ARENA4 a MotoGP futamát Ausztriából

Közelít Magyarország felé a MotoGP mezőnye, a hétvégén Ausztriában versenyeznek a motoros világ sztárjai, hogy…

2 óra ago

A Red Bull elárulta végre, mi okozta Verstappen rejtélyes törölközős esetét a Hungaroringen

Stephen Knowles, a Red Bull sportigazgatója beszélt a Max Verstappen bizarr incidenséről, amikor az FP2…

4 óra ago

Pierre Gasly barátnője magyar címlapon, magyar márkákat visel!

A Forma-1-es versenyzőket gyakran elkísérik a versenyhelyszínekre barátnőik. A Magyar Nagydíjon is többen feltűntek, többek…

6 óra ago

Tied lehet az a sisak, ami látta a MotoGP legendáját küzdeni

Valentino Rossi 2007-es előszezonos tesztelésen viselt egyedi bukósisakját árverezik a MotoGP Authentics aukción. Valentino Rossi…

16 óra ago

Schumacher szerint az idősebb Strollnak ideje meghoznia az élete legkeményebb döntését

Lance Stroll jelenleg nehéz időszakot él át az Aston Martinnál. Eddig 27 versenyhétvégén sem sikerült…

18 óra ago