Minden más

WEC: Továbbra is verhetetlen a Ferrari, akik mindkét kategóriában győztek

A hétvégén a WEC mezőnye a belgiumi Spa-Francorchamps-ba látogatott el, amit Le Mans-i 24 órás verseny főpróbájának tartanak.

A hatórás futam előtt egy kisebb balhé alakult ki. Történt az, hogy néhány gyártó irreális BoP-ot, azaz a teljesítmény kiegyenlítésre szánt súlyozást és teljesítménycsökkenést kapott Belgiumra. A legérdekesebb a WEC közösségének az volt, hogy az ACO és az FIA az összes jól teljesítő Hypercar márka motorerejét visszafogta, így a Ferrari, a BMW, a Porsche, a Toyota és a Cadillac is némi hátrányban indulhatott. Ez a döntés valószínűleg azért ment végbe, hogy az Alpine, Peugeot, Aston Martin triót közelebb vigyék az élmezőnyhöz. A kritikus hangok nem a választott csapatok miatt álltak furán a döntés előtt, hanem inkább a mértéke miatt. A legkomolyabban a Toyota volt érintett, és az előző két versenyt megnyerő Ferrari. A legjobban így az Alpine és a Peugeot járt, akiknek a jó eredményre megnőtt az esély.

Időmérő

A Hypercarban az időmérőn ismét a Ferrarik villogtak, kibérelték az első három helyet. A pole-ban most az #50-es autó volt, mögötte a #83-assal és az #51-essel. A szabadedzések most néhány balesetet hoztak, ahol az #51-es Ferrari is falban végezte. Végül nem volt kihatással a hétvége további részére.

Az LMGT3 időmérőjén az Akkodis ASP Team #78-as Lexusa szerezte meg az első helyet, Racing Spirit of Léman #10-es Aston Martinja a másodikat, a #77-es Proton Mustang pedig a harmadikat.

A verseny

A futam nagy izgalmakat hozott, ahol négy másodperces előnnyel nyert az #51-es Ferrari James Caladóval, Antonio Giovinazzival és Alessandro Pier Guidival a sorban. Ezzel a hármas sorozatban a második győzelmüket szerezték meg a szezonban, a Ferrarinak pedig a harmadikat. Másodiknak az #50-es Ferrari ért be, Nicklas Nielsen, Miguel Molina és Antonio Fuoco által. A harmadik helyezett Imola után ismét a #36-os Alpine lett, amelyet Fréderic Makowiecki, Jules Gounon és Mick Schumacher vezetett.

A #36-os Alpine-nál a végénél egy lassú defekt ütött be, ami miatt a francia gyártó előbb jöhetett ki a boxba, ezzel a futam végén izgalmat szolgáltatva Schumacherrel a volán mögött. Végül a két Ferrari megőrizte az első két helyet.

A már-már lesajnált Toyoták jó versenyt mentek. A negyedik helyen végzett a #8-as autó, amíg hetedik lett a társ, a #7-es autó. A Cadillac szintén remekül teljesített Spában, az ötödik és hatodik helyen végeztek. A #12-es autó kilenc másodperccel előzte meg #38-ast. A #35-os Alpine lett a hetedik. A legjobb Porsche kilencedik lett a #6-os gyári alakulat által. A #15-ös BMW az egész futamon visszafogott volt, de végül bejöttek a tizedik helyre. A #20-as rajtszámú BMW a versenyt René Rast és Robin Frijns által vezette, de az utolsó órában egy fékprobléma miatt kiestek a versenyből.

A két Peugeot szintén jó futamot futott mindaddig, amíg a Malthe Jakobsen, Loic Duval és Stoffel Vandoorne által közös #94-es autó össze nem ütközött a #20-as BMW-vel. A Peugeot a verseny korábbi szakaszában más üzemanyag taktikára váltott, aminek köszönhetően Jean-Eric Vergne, a #93-as autóval az élre állt. Viszont amikor a biztonsági autó éppen a kiállása után jött, a stratégia semmissé vált és visszaesett, mindössze tizenegyedikként végeztek. Legalább a verseny, talán az év előzése hozzájuk fűzödik.

Csalódott lehetett az Aston Martin is, mert az utolsó percekben még a tizedik, pontszerző helyen állt a #007-es legénység, de ki kellett menniük tankolni, így lemaradtak a pontokról.

Az LMGT3-asok sem maradt ki az izgalmakból, ahol szintén egy Ferrari diadalmaskodott. A kategória győztese a #21-es AF Corse Ferrari lett, amelyet Francois Heriau, Simon Mann és Alessio Rovera terelgetett a hétvégén. A győzelmet úgy zsebelték be, hogy a futamon kaptak egy büntetést is. Rovera negyven századmásodperccel előzte meg a Dennis Olsen, Giammarco Levorato és Stefano Gattuso alkotta #88-as Proton Competition Ford Mustangot. Harmadiknak a csapattárs Ferrari, a Francesco Castellacci, Thomas Flohr és Davide Rigon által vezetett #54-es jött be.

Negyediknek a #77-es Mustang jött be, ötödiknek a #27-es Aston Martin, hatodiknak a #10-es Aston Martin, hetediknek a #92-es Porsche.

Nem lehettek boldog a pole-ból induló #78-as Lexusnál, mert mindössze csak a nyolcadikak lettek. A Valentino Rossi-féle #46-os BMW sem most futotta a legjobb futamát, mert kilencedik helyen értek be. A két Corvette sem teszi ki a polcra a belgiumi eredményt, mert a #33-as autó a tizenharmadik, a másik a #81-es pedig közvetlen mögötte futott be Spában. Ellenben a hölgyek által vezetett #85-ös Iron Dames Porsche feljött tízediknek, miután az időmérőn csak a tizenharmadik helyen végeztek.

A végeredmény:

A verseny összefoglalója:

A WEC ezután Június 14-15. között Le Mans-ban versenyez, ahol a legendás huszonnégy órást rendezik meg.

 

Silló Barnabás

Recent Posts

FIA Elnökválasztás 2025: Ki válthatja Mohammed Ben Sulayemet? Szavazz Te is!

Mohammed Ben Sulayem 2021 vége óta tölti be az FIA elnöki tisztségét, Jean Todt utódjaként.…

6 óra ago

Döntés született a rajtbaleset ügyében, amiben Mir megsérült

A MotoGP Francia Nagydíjának a rajta után volt egy tömegbaleset, ahol három pilóta volt érintett.…

7 óra ago

Megjelent az F1 film új előzetese, ami minden eddiginél is többet mutat

A semmiből, bejelentés nélkül megjelent az F1 című film fő előzetese. Lassan itt a Forma-1-es…

8 óra ago

Max Verstappen álneve botrányt kavart – ezért volt szerencsétlen választás

Max Verstappen első gyermeke közvetlenül a Miami Nagydíj előtt született. Így mindenki azt gondolta, hogy…

9 óra ago

Faas Freightlinere igazán merész lett, szerinte túraautós élmény vezetni

Az új szezon kezdetén Steffen Faas és a tankpool24-Racing csapat egy merész húzással hívja fel…

11 óra ago

Már felvette a kapcsolatot George Russell utódjával a Mercedes

A Mercedes továbbra sem jelentette be, hogy kik alkotják majd hivatalosan a csapatukat 2026-ban. Noha…

13 óra ago