Fotó: Penske Entertainment: Paul Hurley
Végre megszerezte élete első oválpályás győzelmét Álex Palou, nem is akárhol.
Május utolsó vasárnapja mindig felér egy karácsonnyal a motorsport rajongók körében. Ami fixen szokott lenni e nemes napon, az a Forma-1-es Monacói Nagydíj, a Indianapolis 500-as verseny, és a NASCAR Coca-Cola 600-asa, de idén ezek mellett rendeztek MotoGP és kamion Eb futamokat is.
Az estére kanyarodva úgy nézett ki, megint egy jókora csúszással rajtolhat el a 109. Indy 500, mert a szemerkélő eső bekavart. Végül egy órát kellett várni, hogy a futamot elindíthassák, de a rajt előtt jött újabb késés jött.
A Team Penske versenyzője, Scott McLaughlin miközben a gumijait próbálta felmelegíteni az utolsó tervezett felvezető kör elején, a célegyenest és a boxutcát elválasztó falnak ütközött. Az új-zélandiak drámája azonban itt nem ért véget. A hatszoros IndyCar-bajnok, Scott Dixon kocsijának bal hátsó féktárcsája kigyulladt, és kérdéses lett a rajtolása, végül elindult a legendás futamon.
A 200 körös viadal a 4. kör végén rajtolt el rendesen, de nem jutott sokáig a mezőny. Már az első kanyarban baleset történt, ahol Marco Andretti csapódott a falnak Jack Harvey segítségének köszönhetően.
A 10. és 25. kör között érdemi autóversenyzést láthatott a publikum, de ismét elkezdett csepegni az eső, ami miatt belengették a sárga zászlót, ezzel együtt pedig kezdetét vették az első boxkiállások. Természetesen ez őskáoszt hozott, ahol alaposan megbolondult a sorrend. Itt az Ed Carpenter Racing sajátította ki az első három helyet: Alexander Rossi vezette a versenyt, mögötte Christian Rasmussen és maga a csapat tulajdonosa, Ed Carpenter haladt. Ekkor az eddig szépen az élmezőnyben haladó pole pozíciós Robert Shwartzman pit csapata volt lassú, és komoly pozíciókat esett vissza. Azonban nem a Prema versenyzője volt az egyetlen, aki visszaesett. Az idén is az Indy 500 – Coca-Cola 600-as duplát megkísérlő Kyle Larson a kihajtásnál lefulladt, így a mezőny végére kellett mennie. Dixon drámája pedig itt érte el a tetőpontot, a rossz féktárcsát ki kellett cserélni, és mire visszatért a pályára már három körös hátrányba volt.
Ezután egy hosszú zöld zászlós időszak következett, ahol még Rossinak az elfüstölése sem okozott galibát. Az egykori Forma-1-es egy váltóproblémába ütközött, és ki kellett mennie a boxba, ahol kigyulladt az autója.
A 80. körben jött az újabb verseny megszakítás, Rinus Veekay autójából ment el a fék, és a boxfalnak ütközött. Ezt egy sárga zászlós kerékcserés szakasz követte, ahol Shwartzman ismét a reflektorfénybe került, mert elmérte a befordulást, és a falnak csúszva ütötte el néhány szerelőjét. A versenyző elmondása szerint az esetet mindenki megúszta komolyabb sérülés nélkül. Viszont ez a kiállás a veteránokat is próbára tette. Takuma Sato, aki eddig a legjobb háromban autózott, szintén elmérte a megállást. A kétszeres Indy 500 győztes viszont szerencsére nem sodort el senkit.
A 92. körös újraindításkor sok szív tört össze, mert a duplázás felé haladó Larson esélyei elszálltak, mikor összeütközött Kyffin Simpsonnal és Sting Ray Robbal. Így a 2021-es NASCAR bajnok ismételten sikertelenül zárhatta le ezt a kihívást, mert tavaly az Indy 500-at ugyan befejezte, de mire átért Charlotte-ba, ott is eleredt az eső, így nem tudott autóba ülni.
A 107. körben ismét elindult a mezőny, de nem jutott sokáig. Rasmussen majdnem falnak csapódott, viszont megfogta és egy rövid körözés után folytatódhatott a verseny. Innen több verseny megszakítás nem érkezett, dráma annál inkább. A futam ezen szakaszában ahány versenyző volt az élmezőnyben, annyi stratégia volt. A balhés Josef Newgarden az utolsó sorból csendben felcsempészte magát a legjobb tízbe, de az elmúlt két kiírás győztese egy üzemanyagszivattyú-probléma miatt 135. körben kiállni kényszerült. A verseny hajrájában kialakult, hogy kik harcolhatnak a végső győzelemért. Az élen a 2014-es győztes Ryan Hunter-Reay volt, aki csak erre a futamra ugrott be idén. Komolyabb esélye volt még a győzelemre David Malukasnak, Álex Palounak, Felix Rosenqvistnek és Patricio O’Wardnak.
Az utolsó mindent eldöntő kerékcseréknél újabb névtől búcsúzhatott el a közönség. A győzelemre reális eséllyel rendelkező Hunter-Reay esett ki. Viszont az egykoron F1-ben is jártas Marcus Ericsson az élen találta magát. 14 körrel a vége előtt Palou megelőzte az egyszeres győztest, és magabiztosan vezette a futamot a lekörözendő pilóták mögött.
A háromszoros IndyCar-bajnok innen már nem engedte ki az első helyet a kezei közül, ugyan Ericsson egy utolsó körös megindulással próbálkozott, azonban sikertelenül járt. Az utolsó körben a McLarennel versenyző újonc Nolan Siegel a falnak csapódott, ezzel sárga zászló alatt ért véget a futam.
Ezzel életében először győzött Palou oválpályán, ráadásul az Indy 500-on. Így teljeskörű IndyCar pilótának mondathatja magát. Másodiknak Ericsson jött be, harmadik lett Malukas, negyedik O’Ward, ötödik pedig Rosenqvist.
A végeredmény:
A Forma-1 Afrikába történő visszatérésének reménye hamarosan megerősödhet, amennyiben Marokkóban zöld utat kap egy 1,2…
Pecco Bagnaia nehéz időszakon megy keresztül: a legutóbbi négy versenyből háromszor bukott, legutóbb Silverstone-ban, a…
A Realme és az Aston Martin közös projektje, a Realme GT 7 Dream Edition, a…
Továbbra is kiemelt téma az F1-es mezőnyben a bajnokságot toronymagasan vezető McLaren szabályossága. Leginkább a…
Fernando Alonso lett a Circuit de Barcelona-Catalunya nagykövete, miután a katalán versenyhelyszín az F1 jövőjének…
Idén először maradt pont nélkül mind Russell, mind pedig a Mercedes csapata, ráadásul pont Monacóban.…