Motorsportol.hu
2025. szeptember 8, hétfő
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Minden más

Alig volt verseny az austini monszunban, de végül új győzteseket avattak

Silló Barnabás by Silló Barnabás
2025.09.08.
Alig volt verseny az austini monszunban, de végül új győzteseket avattak

Fotó: Porsche AG

ADVERTISEMENT

A hétvégén folytatódott a WEC idei szezonja, a Circuit of the Americas (COTA) volt a helyszín, ahol az időjárás alaposan bekavart.

Másfél hónappal a Sao Paulói 6 órás után a WEC ráfordult a szezon hajrára, ugyanis már csak három forduló maradt. Most a COTA fogadta a mezőnyt a Lone Star Le Mans nevezetű eseményen, ahol ismét 6 óra állt rendelkezésre a versenyzőknek.

Ez is érdekelhet

Hat év után elkapták a cseh autópályán száguldozó „F1-es” fantom pilótát

Hat év után elkapták a cseh autópályán száguldozó „F1-es” fantom pilótát

2025.09.08.
F1 pontverseny: Piastri előnye picit csökkent Norris előtt, Verstappen a nyomukban

F1 pontverseny: Piastri előnye picit csökkent Norris előtt, Verstappen a nyomukban

2025.09.08.

A pole pozíciót a Hypercarban a #83-as Ferrari szerezte meg, amíg az LMGT3-ban a #88-as Proton Ford. Azonban a rajtelsőség nem sokat számíthatott, mert lecsapott a brutálisan nagy eső.

Magyar idő szerint este nyolckor rajtolt el futam, pontosabban rajtolhatott el. Az eső miatt a verseny első órájában csak a biztonsági autó mögött körözött a mezőny. Mivel a látási viszonyok nagyon megnehezítették a pilóték dolgát, így az elindulásról szó sem volt. Ekkor a boxba kiálló csapatok, #87-es Akkodis SP Lexus lámpa szerelése, a #20-as BMW technikai hiba miatti kiállása szolgáltatta a legtöbb beszélnivalót.

Majd jött a verseny addigi legjobb jelenete. A közel egy órát a mezőny elején töltő biztonsági autót ki szerették volna cserélni egy másikra, hiszen neki is tankolni kellett. Ezt a versenyirányítás nem közölte időben, és a fél mezőny követte a boxba tartó autót. Ez egy hatalmas felfordulást okozott, ami miatt a piros zászló is előkerült.

Miután visszarendezték a mezőnyt az eredeti sorrendbe, akkor egy órás várakozás után ismét elindult a mezőny, egyelőre a biztonsági autó mögött. Amikor már a verseny fele elment, végre elkezdődött a nem hivatalos korcsolyaverseny és roncsderbi. Érdemi autóversenyzést a publikum nem igazán láthatott, mert a többség csak pörgött-forgott, és percenként előjött a sárga zászló, egyaránt a rendes és a virtuális biztonsági autó.

Kevesebb mint két óra maradt hátra amikor már tényleg elrajtolt a mezőny. Ekkor a bajnoki éllovas #51-es Ferrari haladt az élen, de a #6-os Porsche megtámadta, és egy kis kontakt után meg is előzte. A kis koccanás következtében a Ferrari bal első defekttel ment vissza boxba. Végül a Kévin Estre, Laurens Vanthoor és Matt Campbell által terelgetett #6-os Porschét senki sem tudta megfogni, így ők húzták be az austini 6 órást. A tavalyi bajnok alakulat idén először nyert futamot. Második lett a kapaszkodó #50-es Ferrari, Miguel Molinával, Nicklas Nielsennel és Antonio Fuocóval. Harmadik pedig egy meglepés alakulat lett, méghozzá a #93-as Peugeot Stoffel Vandoorne-nal, Loic Duvallal és Malthe Jakobsennel.

A másik Peugeot, a #94-es lett a negyedik. Ezzel egy igen sikeresen amerikai kiránduláson vett részt a francia márka. Ötödik lett az #51-es Ferrari, amely így is tudta növelni a bajnokságban az előnyét, hiszen a kihívó #83-as csak hetedik lett. Hatodik lett a hazai futamát teljesítő #38-as Cadillac, és nyolcadik a testvérautó, a #12-es. Éppen, hogy pontszerző lett a Toyota, a #8-as legénységgel. Az utolsó pontszerző helyet pedig a #6-os Porsche kaparintotta meg.

Rettenetes hétvégéje volt a BMW-nek és az Alpine-nak. A német márkától csak a #15-ös autó ért célba és ők is csak tizenkettedikként. A franciáktól mindkettő, de egyik sem lett pontszerző.

Szívfacsaró véget ért az Aston Martin futama. Az újraindításnál még a legjobb ötben is szerepeltek, de végül mindkét autó felmondta a szolgálatot.

Az LMGT3-ben a leintésig izgalmas volt a verseny, és jelentősen átrendeződött a mezőny. A sorozat történetében először a McLaren és a United Autosports diadalmaskodott, Marino Sato, Sean Gelael és Darren Leung által közös #95-ösben.

Második helyen ért célba Davide Rigon, Francesco Castellacci és Thomas Flohr az #54-es AF Corse Ferrarival. Azonban öt másodperces büntetést kaptak a verseny végső szakaszában történt ütközés miatt, amit a leintés után adtak hozzá az idejükhöz. A büntetés miatt a Ferrari a harmadik helyre csúszott vissza.

Így a #46-os Team WRT BMW kaparintotta meg a második helyet Valentino Rossival, Kelvin van der Lindével és Ahmad Al Harthyval a volán mögött. A csapat ismét komoly futamot teljesített, két büntetés után tért vissza a versenybe.

A bajnokságot vezető #95-ös Manthey Porschének nehéz futama volt, de a hetedik helyükkel tudták növelni az előnyüket. A két kihívó, a #21-es AF Corse Ferrari csak tizenkettedik lett, a #33-as TF Sports Corvette pedig kiesett.

A WEC nem megy hosszú szünetre, szeptember 28-án Fujiban folytatódik a szezon.

Megtört a Ferrari-hegemónia, történelmi győzelmek születtek São Paulóban, köztük a Forma-1-be érkező márkától

Tags: AF CorseAustinBMWCircuit of the AmericasCOTAFerrariLone Star Le MansMcLarenPeugeotPorscheUnited AutosportsValentino RossiWEC
Silló Barnabás

Silló Barnabás

Mikor biztosítja be Kiss Norbi a 7. bajnoki címét?
24 Szavazat · 24 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ez itt a reklám helye: Camion Express Szerviz – Megbízhatóság a pályán innen és túl

Ez itt a reklám helye: Camion Express Szerviz – Megbízhatóság a pályán innen és túl

2025.09.08.
Kezdődik a tanév, segítsünk azonak, akik most fognak F1 témában szakdolgozatot írni!

Kezdődik a tanév, segítsünk azonak, akik most fognak F1 témában szakdolgozatot írni!

2025.09.02.
Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

2025.08.12.

TOP 5

  • Inkább önként átadta az autóját, mint hogy F1-es világbajnok legyen

    Inkább önként átadta az autóját, mint hogy F1-es világbajnok legyen

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Rosberg és Brundle szerint is megvan az F1 új Kimi Räikkönenje

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Schumacher kapcsolatba került a McLarennel, miután a Cadillacet kikosarazta

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Van valaki, aki nagyon hiányzik Hamiltonnak a Ferrarinál

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Hogyan tudott Leclerc mobiltelefonálni a dombon ülve a Holland Nagydíj alatt?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu