Minden más

Alig volt verseny az austini monszunban, de végül új győzteseket avattak

A hétvégén folytatódott a WEC idei szezonja, a Circuit of the Americas (COTA) volt a helyszín, ahol az időjárás alaposan bekavart.

Másfél hónappal a Sao Paulói 6 órás után a WEC ráfordult a szezon hajrára, ugyanis már csak három forduló maradt. Most a COTA fogadta a mezőnyt a Lone Star Le Mans nevezetű eseményen, ahol ismét 6 óra állt rendelkezésre a versenyzőknek.

A pole pozíciót a Hypercarban a #83-as Ferrari szerezte meg, amíg az LMGT3-ban a #88-as Proton Ford. Azonban a rajtelsőség nem sokat számíthatott, mert lecsapott a brutálisan nagy eső.

Magyar idő szerint este nyolckor rajtolt el futam, pontosabban rajtolhatott el. Az eső miatt a verseny első órájában csak a biztonsági autó mögött körözött a mezőny. Mivel a látási viszonyok nagyon megnehezítették a pilóték dolgát, így az elindulásról szó sem volt. Ekkor a boxba kiálló csapatok, #87-es Akkodis SP Lexus lámpa szerelése, a #20-as BMW technikai hiba miatti kiállása szolgáltatta a legtöbb beszélnivalót.

Majd jött a verseny addigi legjobb jelenete. A közel egy órát a mezőny elején töltő biztonsági autót ki szerették volna cserélni egy másikra, hiszen neki is tankolni kellett. Ezt a versenyirányítás nem közölte időben, és a fél mezőny követte a boxba tartó autót. Ez egy hatalmas felfordulást okozott, ami miatt a piros zászló is előkerült.

Miután visszarendezték a mezőnyt az eredeti sorrendbe, akkor egy órás várakozás után ismét elindult a mezőny, egyelőre a biztonsági autó mögött. Amikor már a verseny fele elment, végre elkezdődött a nem hivatalos korcsolyaverseny és roncsderbi. Érdemi autóversenyzést a publikum nem igazán láthatott, mert a többség csak pörgött-forgott, és percenként előjött a sárga zászló, egyaránt a rendes és a virtuális biztonsági autó.

Kevesebb mint két óra maradt hátra amikor már tényleg elrajtolt a mezőny. Ekkor a bajnoki éllovas #51-es Ferrari haladt az élen, de a #6-os Porsche megtámadta, és egy kis kontakt után meg is előzte. A kis koccanás következtében a Ferrari bal első defekttel ment vissza boxba. Végül a Kévin Estre, Laurens Vanthoor és Matt Campbell által terelgetett #6-os Porschét senki sem tudta megfogni, így ők húzták be az austini 6 órást. A tavalyi bajnok alakulat idén először nyert futamot. Második lett a kapaszkodó #50-es Ferrari, Miguel Molinával, Nicklas Nielsennel és Antonio Fuocóval. Harmadik pedig egy meglepés alakulat lett, méghozzá a #93-as Peugeot Stoffel Vandoorne-nal, Loic Duvallal és Malthe Jakobsennel.

A másik Peugeot, a #94-es lett a negyedik. Ezzel egy igen sikeresen amerikai kiránduláson vett részt a francia márka. Ötödik lett az #51-es Ferrari, amely így is tudta növelni a bajnokságban az előnyét, hiszen a kihívó #83-as csak hetedik lett. Hatodik lett a hazai futamát teljesítő #38-as Cadillac, és nyolcadik a testvérautó, a #12-es. Éppen, hogy pontszerző lett a Toyota, a #8-as legénységgel. Az utolsó pontszerző helyet pedig a #6-os Porsche kaparintotta meg.

Rettenetes hétvégéje volt a BMW-nek és az Alpine-nak. A német márkától csak a #15-ös autó ért célba és ők is csak tizenkettedikként. A franciáktól mindkettő, de egyik sem lett pontszerző.

Szívfacsaró véget ért az Aston Martin futama. Az újraindításnál még a legjobb ötben is szerepeltek, de végül mindkét autó felmondta a szolgálatot.

Az LMGT3-ben a leintésig izgalmas volt a verseny, és jelentősen átrendeződött a mezőny. A sorozat történetében először a McLaren és a United Autosports diadalmaskodott, Marino Sato, Sean Gelael és Darren Leung által közös #95-ösben.

Második helyen ért célba Davide Rigon, Francesco Castellacci és Thomas Flohr az #54-es AF Corse Ferrarival. Azonban öt másodperces büntetést kaptak a verseny végső szakaszában történt ütközés miatt, amit a leintés után adtak hozzá az idejükhöz. A büntetés miatt a Ferrari a harmadik helyre csúszott vissza.

Így a #46-os Team WRT BMW kaparintotta meg a második helyet Valentino Rossival, Kelvin van der Lindével és Ahmad Al Harthyval a volán mögött. A csapat ismét komoly futamot teljesített, két büntetés után tért vissza a versenybe.

A bajnokságot vezető #95-ös Manthey Porschének nehéz futama volt, de a hetedik helyükkel tudták növelni az előnyüket. A két kihívó, a #21-es AF Corse Ferrari csak tizenkettedik lett, a #33-as TF Sports Corvette pedig kiesett.

A WEC nem megy hosszú szünetre, szeptember 28-án Fujiban folytatódik a szezon.

Silló Barnabás

Recent Posts

Ketten egy F1-es könyvről: Michel E. Sawyer – Sir Lewis

Michel E. Sawyer Sir Lewis című életrajzát sokan kíváncsian várták. Lewis Hamilton hétszeres világbajnok pályafutása és…

49 perc ago

Ez itt a reklám helye: Camion Express Szerviz – Megbízhatóság a pályán innen és túl

A motorsportban nincs helye kompromisszumnak: minden tizedmásodperc és minden apró műszaki részlet számít. Ugyanez igaz…

2 óra ago

„Nem b*szhatjuk el” – Steinert a hatalomátvétel előtt figyelmeztették

Günther Steiner és csapata nem csinálhat baklövést, ha már sikeresen beléptek a MotoGP-be. A MotoGP…

3 óra ago

A történelemkönyvekbe került Verstappen monzai sikere

Magabiztos és fölényes sikert aratott Max Verstappen Monzában. A címvédő nem csak a McLarenek legyőzését…

5 óra ago

Bagnaia talán rátalált valamire, de nem akar hamis reményeket kergetni

Minden arról szól mostanában, hogy Francesco Bagnaia képtelen összhangba kerülni a Ducati 2025-ös gépével. A…

7 óra ago

Verstappen a MotoGP felé kacsintgat?

Max Verstappen, a Forma–1-es világbajnok a SkySport.it szerint a MotoGP-be is befektetne, de egyelőre nem…

8 óra ago