Valentino Rossi és a 46-os rajtszámú WRT BMW csapata igazi hullámvasutat élt át a texasi COTA-n rendezett hatórás Lone Star Le Mans futamon, a Hosszútávú-világbajnokság (WEC) legutóbbi fordulóján.
Az eső, a számtalan megszakítás és a büntetések után szinte a semmiből kapaszkodtak fel a második helyre.
Rossi, Kelvin van der Linde és Ahmad Al Harthy autója már a harmadik órában időbüntetést kapott egy szabálytalan bokszkiállásért, majd nem sokkal később egy újabb hibáért – ezúttal a virtuális biztonsági autó (VSC) idején történt szabályszegés miatt – áthajtásos büntetéssel is hátráltatták őket. A mezőny végére estek vissza, a negyedik órát pedig csak a 12. helyen zárták.
A hajrában azonban bejött a kockázatos döntés: száradó pályán slick gumikat tettek fel. Van der Linde hatalmas tempót diktált, és végül harmadik helyen vitte célba a BMW-t. A befutó után a győztes Ferrari 54-est megbüntették, így Rossiék végül a második helyet örökölték meg. A futamot a 95-ös McLaren nyerte.
Rossi a leintés után nem fukarkodott az érzelmekkel: „Hihetetlen! Úgy éreztem, soha nem lesz vége ennek a versenynek… Gyorsak voltunk, de rengeteg balszerencsénk volt. Egyszer még utolsók is voltunk, aztán sikerült visszajönni. A végén a slickekkel fantasztikusan működött az autó, Kelvin pedig remek munkát végzett. Nagyon boldog vagyok ezért a dobogóért, magam, a csapattársaim és az egész csapat miatt.”
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ez a dobogó különösen édes a Doktor számára, hiszen egy évvel ezelőtt ugyanitt, Austinban, az utolsó negyedórában kellett feladniuk a versenyt, amikor még szintén a pódiumért harcoltak.
A Hypercar kategória végül a Porsche első győzelmét hozta a szezonban: a 6-os rajtszámú autó Estre, Campbell és Vanthoor triójával diadalmaskodott, miután a Ferrari hibája és egy biztonsági autós újraindítás után az élre álltak.
Alig volt verseny az austini monszunban, de végül új győzteseket avattak