Fotó: Pataky Péter
Szeptember 26-27. között elrajtol az M1Flotta Magyar Tereprallye Országos Bajnokság 5. fordulója, a Nyír1 Baja.
A nagykállói futam egy év kihagyás után került vissza a versenynaptárba, méghozzá a korábbi évektől eltérő menetrenddel.
„Az eredeti tervekkel ellentétben jobbnak láttuk ezt a tradicionális versenyt feléleszteni. Itt Nagykállón mindig örömmel és szeretettel fogadnak minket, a hosszú egyeztetéseknek hála pedig egy év szünet után vissza tudtunk térni ide” – mondta a verseny rendezője, Csató Attila.
A 2025-ös szezonban az amerikai baja versenyek mintájára, új versenyformátum szerint zajlanak a tereprallye futamok, azaz a szelektív szakaszok egy nap alatt kerülnek lebonyolításra. Ez a Nyír1 Baján sem lesz másképp: a résztvevőkre 305 kilométer megtétele vár, nagyrészt homokos terepen. A szezonnyitó Desert Express 300-zal nem csak a terepviszonyok, de szakaszok felépítése is azonos. Pénteken kerül sor az adminisztratív és technikai átvételekre, valamint ezen a napon épül fel a szervizpark is. Szombaton a 77 kilométeres szakaszt délelőtt és délután is kétszer futják meg a versenyzők, így egy, hosszú versenynap alatt teljesítik a teljes versenytávot. Az biztos, hogy embert próbáló lesz ennek a teljesítése. A Nagykállói Nonprofit Kft-nek köszönhetően egy helyre összpontosul a rendezvény centruma: „Egy gyönyörű épületet kaptunk a focipályán, ami tökéletesen alkalmas a versenyközpont kialakítására. Így egy helyen lesz a szervizpark, a versenyiroda és a gépátvétel is. Megpróbáltuk a lehetőségekhez mérten a terület, az útvonal, a versenyzők és a sportbírók szempontjából is a lehető legtöbbet kihozni a rendezvényből. Szeretnénk mindenkit a legjobban tehermentesíteni, de ugyanakkor, figyelünk rá, hogy megtartsuk a tereprali versenyek lényegét és egy ismeretlen, hosszú távval várjuk a mezőnyt” – nyilatkozta Csató Attila.
A korábbi versenyek azt is bebizonyították, hogy nem kell a Dakarig menni, a nyírségben is könnyen el lehet akadni a mély és laza homokban. Idén az elmúlt évekhez képest rendkívül száraz a környezet és a talaj, mivel jelentős erdőírtások zajlottak ezen a területen. A nyomvonalból kikerült az északi szakasz, cserébe két neutralizáló zóna is lesz a futamon az aszfaltátkeléseknél, azért, pedig, hogy se a lakosságot, se a forgalmat ne zavarja a verseny, egy 40 km/órás sebességkorlátozó zóna is kialakításra kerül.
„Ezt a megoldást elsőnek Olaszországban láttam az Italian Baján és én ezt akkor navigátorként egy nagyon menő kivitelezésnek gondoltam. Most rendezőként így, hogy a szakág által használt vadonatúj GPS rendszerünk tökéletesen alkalmas ennek a kezelésére én is beiktattam az útvonalba, az előző versenyek tapasztalatai alapján. Biztos vagyok benne, hogy a versenyzők is megértik ennek a lényegét és feladatát a verseny szerkezetében. Emellett ezek a rövid etapok kicsit megtörik a pálya ritmusát és lehetőséget adnak a versenyzőknek egy kis pihenésre a koncentráció terén – egyfajta mesterséges pihenőként is szolgál” – mondta a rendező.
A Nyír1 Baja a bajnokság szempontjából több csoportban is döntő jelentőséggel bír, hiszen a jelenlegi állás szerint, aki itt nyer, akár kategória, akár abszolút értékelésben komoly lépést tesz a bajnoki cím felé. Itt, és a hátralévő versenyeken azonban nem csak a kategória és abszolút helyezésért, hanem a CEZ Trófea győzelemért is harcolnak majd.
Christian Horner nehezen bírja F1 nélkül és hamarosan visszatérne a paddockba. A hírek szerint nem…
Idei harmadik pole pozícióját szerezte Molnár Martin a brit Forma–4-ben, amikor a legjobb idővel zárta…
Hétvégén Japánba érkezik a MotoGP mezőnye, ahol már bajnokot is avathatunk, hiszen Marc Márquez előnye…
A kétszeres Forma-1-es világbajnok Häkkinen és a 13-szoros futamgyőztes Coulthard lesznek a február 28-án és…
Carlos Sainz az Azeri Nagydíjat egy érdekességgel teljesítette. Williamses pályafutása legjobb hétvégéjét teljesítette Carlos Sainz…
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff elismerte, hogy volt egy kis időszak, amikor "bizonytalan volt” George…