1925. május 18-án az adenaui kerületi tanács úgy döntött: megépítik a Nürburgringet.
Ez volt a legendás versenypálya kezdete, még mielőtt hivatalosan is elnevezték volna. 1925-ben nagy dolgok készülnek Adenau-ban. Hans Weidenbrück javaslatára felmerül az ötlet, hogy a tartományban építsenek egy versenypályát – a régió turisztikai vonzerejének és gazdasági motorjának.
1925 januárjában megalapítják az Adenaui Autóklubot, élén Dr. Otto Creutz igazgatóval. Röviddel ezután megkezdődnek a tárgyalások a motorsport-szövetségekkel és fontos politikai szervekkel. Miután április végén elvégezték az első kisebb munkákat, 1925. május 18-án jött az áttörés: az adenaui kerületi tanács egyhangúlag úgy döntött, hogy versenypályát építenek. Ezzel a támogatással Creutz a következő időszakban meggyőzi a berlini szociális minisztériumot is – így megnyílik az út a „fontos sürgősségi munkálatként” történő finanszírozáshoz. Így kezdődik legendás versenypályának a története.
1925. augusztus 13-án a Nürburgring építése hivatalosan „fontos sürgős projekt” státuszt kapott a Jóléti Minisztériumtól. Ez a döntés jelentette a legfontosabb kiindulópontot a két világháború közötti időszak egyik legkülönlegesebb infrastrukturális projektjének. Egy sikertörténet kezdődött, amely a mai napig formálja a motorsport rajongóit és az Eifel régiót. Másnap aláírták a szerződéseket a négy építővállalattal, amelyek két éven belül megépítették a akkor több mint 28 kilométer hosszú pályát. Az építkezések hatalmas erőfeszítéssel kezdődtek: egyszerre akár 2300 embert is foglalkoztattak, akik többsége korábban munkanélküli volt a régióban. Sokak számára a Nürburgring építése nemcsak a nehéz időkben jelentett jövedelemforrást, hanem lehetőséget is arra, hogy részesei legyenek valami maradandónak – egy versenypályának, amely hamarosan világhírűvé vált.
Ez a nap így nemcsak a motorsport történelmének mérföldköve, hanem a teljes Eifel régió gazdasági fordulópontja is. A felelősök víziója és a számtalan építőmunkás energiája olyan helyszínt hozott létre, amely a mai napig vonzza a versenyzés szerelmeseit, és a turizmus, az üzleti élet és a kultúra hajtóereje.
1925. szeptember 27. pedig egy újabb érzelmekkel teli dátum: Ma 100 éve rakták le a Nürburgring alapkövét. Ez a dátum fontos mérföldkő a „Németország első hegyi verseny- és tesztpályája” számára, amely csak később kapta meg hivatalosan a „Nürburgring” elnevezést.
Ami a strukturálisan gyenge Eifel régióban a munkanélküliség elleni sürgősségi intézkedésként indult, ma már világhírű helyszíne a motorsportnak és számos rendezvénynek. Emiatt egy egész régió gazdasági motorja. Mindenekelőtt pedig felejthetetlen pillanatok otthona.
1927. június 18-án hivatalosan is megnyitották a Nürburgringet – 2027-ben ezért a legendás versenypálya a 100. évfordulóját ünnepli. „Road to 100” néven ezért a pálya visszatekint erre a történelmi mérföldkőre is. Végigkövetik a világ legigényesebb versenypályájának létrehozásának legfontosabb pillanatait: az első építési engedélytől az alapkő letételéig és a nagy megnyitó ünnepségig.
Hatalmas robbanás volt a Nürburgring paddockjában, többen is megsérültek