Hivatalossá vált, amiről már hetek óta pletykáltak: a Porsche a 2025-ös szezon végén befejezi gyári részvételét a World Endurance Championship (WEC) Hypercar kategóriájában.
A Porsche közleménye szerint a döntés része a gyári motorsport-programok átszervezésének, amelynek hátterében anyagi és piaci kihívások állnak.
A Porsche ezentúl két gyári programra koncentrál: az Észak-Amerikai IMSA SportsCar Bajnokságra és a Formula E-re. Az IMSA-ban továbbra is a megszokott LMDh-autóval versenyeznek, míg a Formula E új generációja lehetőséget ad a vállalatnak, hogy értékes tapasztalatot szerezzen elektromos sportautóinak fejlesztéséhez. Emellett a privát csapatokat támogató program továbbra is fontos pillére marad a márka motorsport-stratégiájának.
A döntést pénzügyi nehézségek is motiválják: az amerikai importvámok és a kínai kereslet csökkenése miatt a Porsche eladásai visszaestek. A cég vezetője, Oliver Blume, 2029-ig 10%-os létszámcsökkentést jelentett be, miközben a 2024-es 300 ezer fölötti eladások helyett 250 ezer darabos csúcspontot terveznek.
Michael Steiner, a Porsche kutatás-fejlesztésért és motorsportért felelős igazgatótanácsi tagja így nyilatkozott:. Nagyon sajnáljuk, hogy a jelenlegi körülmények miatt a szezon végén nem folytatjuk részvételünket a WEC-ben. Ebben a versenykörnyezetben továbbra is előre fogjuk vinni a nagy teljesítményű járművek fejlesztését.”
A WEC-ből való kilépést nem csak pénzügyi okok motiválták. Thomas Laudenbach, a Porsche Motorsport vezetője elégedetlenségét fejezte ki a sorozattal kapcsolatban. „Szerintem vannak dolgok, amiket javíthatunk a sorozatban. Láttunk sok eredményt, ami kétséges. A hatos számú autónk majdnem tökéletes versenyt futott. Második hely nem rossz a mezőnyt nézve, de ugyanakkor fájt, mert a hatos autónak nyernie kellett volna. Pont.”
A WEC-ből való kilépés nagy veszteség a sorozat számára, hiszen a Porsche a sportautózás egyik ikonikus márkája, tavaly a versenyzők bajnoki címét is elhódították. A mezőny azonban továbbra is erős marad. A maradó gyártók mellett (Toyota, Ferrari, Cadillac, Peugeot, Alpine, BMW, Aston Martin) új szereplők is érkeznek a következő években. A WEC-ben idén a Proton Competition csapat indítja a Porsche 963-at, míg a LMGT3 osztályban a Manthey Racing versenyezteti az új 911 GT3-R modellt.






