Lezajlott a WEC idei szezonjának utolsó futama.
A Bahreini 8 órással zárult a WEC 2025-ös kiírása, ahol a Hypercar kategóriában négy esélyes is volt a végső sikerre. A legesélyesebb az #51-es Ferrari volt, a kihívó a #83-as privát Ferrari, és a búcsúzó #6-os Porsche volt, de volt sansza a #12-es Cadillacnek is.
Az LMGT3-ban hárman mentek a világbajnokságért, ahol a #92-es Manthey Porsche állt az élen, akit a #21-es Vista AF Corse és #81-es TF Sport Corvette követett.
Az időmérő
A pénteki időmérő megalapozta az izgalmakat a szombati futamra, a Hypercarban a #7-es Toyota szerezte meg a pole-t a csapattárs #8-as autó előtt. A bahreini aszfaltcsík tipikus Toyota pályának mondható, mert 2017 óta megállás nélkül ők nyertek, és összesen nyolcszor diadalmaskodtak Szahírban.
A második sorban szintén egy gyártó helyezkedett el, a Peugeot, a #94-es #93-as sorrendben. Az első bajnokaspiráns az ötödik helyről indult, a #12-es Cadillac, hozzájuk legközelebb a hetedikről az #51-es Ferrari. A #83-as Ferrari csak a tizenkettedik helyről, a #6-os Porsche pedig a tök utolsó, a tizennyolcadik helyről várta a zöld zászlót.
Az LMGT3-ban szintén kevert volt az időmérőn elfoglalt pozíciók többsége. A kategória rajtelsőségét a #78-as Akkodis ASP Team Lexusa szerezte meg a #60-as és #61-es Iron Lynx Mercedesek előtt. Az első bajnoki címért menő csapat, az a #21-es AF Corse Ferrari volt, akik a nyolcadik helyről indultak. Tizennegyedik helyről próbált feltörni a #81-es Corvette, és az utolsó előtti helyről az éllovas #92-es Manthey Porsche.
A verseny
A futam meglehetősen simán indult, egy-két kicsúszáson és megpördülésen kívül folyamatosan haladt a nyolcórás. Az első sárga zászlóig a negyedik óráig kellett várni. Ekkor a Hypercarban a Toyoták uralkodtak, a Ferrarikon kívül, a Peugeot-ok, és a #009-es Aston Martin mozgott a legjobb öt körül.
Az LMGT3-ban a pole-ból induló #78-as Lexus már korán kiesett műszaki hiba miatt, de a testvérautó, a #87-es vette át tőlük a vezetést. a #27-es Heart of Racing Team Aston Martin volt még tűz közelben, ahogy a #61-es Iron Lynx Mercedes. A #92-es Porsche ekkor már a negyedik helyen is állt, amivel a bajnoki cím már félig a zsebükben volt.
Négy és fél óra volt hátra, amikor jött a verseny első baleste. A hármas kanyarból kijőve a #20-as BMW-vel csatázva Jenson Button a #38-as Cadillackel meglökte az #54-es Vista AF Corse Ferrarit, amely belerongyolt a gumifalba. Ezt követően jött a biztonsági autó és sokat állt a futam, mert javítani kellett a falat. Buttonékat később harminc másodperces stopgo büntetésre ítélték.
Ezután már jobban átrendeződött a mezőny, de az élen továbbra is a két Toyota volt. Az #51-es Ferrari a harmadik, a #6-os Porsche amíg a #83-as Ferrari a tizedik pozícióban leselkedett. Pontszerzésen kívül, a tizenegyedik helyen állt a #12-es Cadillac. Az LMGT3-ban a helyzet változatlan volt.
A futam felén túl
Az egyetlen alkalom, amikor a Toyota elvesztette vezetői pozícióját, az a verseny felénél volt, amikor #009 Aston Martin az élre tört friss gumikkal. A történelmi élen töltött körök sokáig nem tartottak, mert egy teljes pályás sárga zászlós etapban történő szabályszegésért áthajtásos büntetést kaptak. Ezután a #8-as Toyota a #7-es előtt haladt, miután Hartley az előző órában, de előbbi csapat az Aston Martinéhoz hasonló büntetést kapott, így a #7-es legénység megörökölte a vezetést.
Az LMGT3-ban magabiztosan vezetett a #78-as Lexus, hol a #61-es Mercedes, hol a #92-es Porsche előtt. A #21-es Ferrari többnyire a legjobb ötön körül autózott, amíg #81-es Corvette a pontszerző helyeken kívül. Ők abban bízhattak, hogy a #92-es autóval valami probléma lesz, de nem volt.
Az utolsó óráig nem volt verseny megszakítás, de vicces jelent annál inkább. Az ötödik helyért ment a #31-es Team WRT BMW-vel Augusto Farfus és a #33-as TF Sport Corvette-tel Dani Juncadella. Ők ketten öldöklő csatát vívtak, és a legtöbbször Farfus nagyon keményen védekezett. Amikor Juncadella sikeresen elment Farfus mellett, akkor bemutatott neki.
A Ferrari először lett bajnok a WEC-ben, amíg a Manthey duplázott
Egy óránál kevesebb maradt, amikor a pálya szélén megállt a #15-ös BMW. Ez miatt bejött a biztonsági autó, aminek hála összerántotta a mezőnyt. A késői izgalmakban a #7 Toyota megőrizte előnyét és húsz másodperces különbséggel nyerte a versenyt. A Bahreini 8 órás győztese már az ötödik órában eldőlt, a második helyért folytatódott a küzdelem, és a csapatok a verseny végéig különböző stratégiákat alkalmaztak.
Az ezüstérmes a #8-as számú Toyota lett, így a japán márka kettős győzelmet aratott, amivel az első és egyetlen sikerüket szerezték idén. A bronzérmet az #50-es Ferrari szerezte meg a miután helyet cseréltek az #51-essel.
Az #51-es legénységnek a negyedik hely is elég volt a világbajnoki cím bebiztosítására. Az Antonio Giovinazzi, James Calado és Alessandro Pier Guidi hármas az első címüket szerezték meg, ahogy a 2023-ban visszatérő Ferrarinak is. A gyártói bajnokságot is simán behúzta a Ferrari a Porsche előtt, így dupla sikert könyvelhetnek el.
Nem mellesleg FIA világbajnokságban 2008 után értek el sikert, mert akkoriban a Forma-1-ben lettek konstruktőri bajnokok.
A bajnokság második helyezettje a #83-as Ferrari lett, akik a privát bajnoki címet megszerezték. A pozíciócserének hála az 50-es Ferrari a bajnokságban a harmadik helyre ugrott, és az olasz márka kisajátította az első három helyet a tabellán.
A Porsche búcsúversenye csalódással végződött. A két gyári autó a verseny második felében komolyan visszaesett a rangsorban. A #6-os a tizenharmadik, az #5-ös a tizennegyedik lett.
A kihívónak szánt #12-es Cadillac a futamon a hatodik helyen, a bajnokságban az ötödik helyen végzett a #6-os Porsche után.
Az LMGT3-ban a #27-es Aston Martin egy rövid ideig megfosztotta a #87-es Lexust a vezetéstől, viszont végleg nem tudták. A végén még a #61-es Mercedes is meg tudta előzni a #27-es csapatot, akik így harmadikok lettek. A Mercedes a második helyével a szezonbeli első dobogós helyezésüket érték el, nem mellesleg Bahrein előtt nem végeztek a nyolcadiknál jobb helyen.
A bajnokságot viszont a Manthey húzta be Ryan Hardwickkal, Richard Lietzcel és Riccardo Perával. A német csapat a Porschével a második egymást követő LMGT3-as címüket szerezték meg, miután tavaly először bajnokok lettek.
A végeredmény hamarosan.






