Motorsportol.hu
2025. november 9, vasárnap
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Minden más

Ugyan a Toyota tarolt a szezonzárón, a Ferrari húzott be mindent a világbajnokságban

Silló Barnabás by Silló Barnabás
2025.11.08.
Ugyan a Toyota tarolt a szezonzárón, a Ferrari húzott be mindent a világbajnokságban

Fotó: WEC Media / DPPI

ADVERTISEMENT

Lezajlott a WEC idei szezonjának utolsó futama.

A Bahreini 8 órással zárult a WEC 2025-ös kiírása, ahol a Hypercar kategóriában négy esélyes is volt a végső sikerre. A legesélyesebb az #51-es Ferrari volt, a kihívó a #83-as privát Ferrari, és a búcsúzó #6-os Porsche volt, de volt sansza a #12-es Cadillacnek is.

Ez is érdekelhet

Norrisé az egyetlen brazil szabadedzés Piastri előtt, Verstappen eltűnt a tizenhetedik helyen

Norrisé az egyetlen brazil szabadedzés Piastri előtt, Verstappen eltűnt a tizenhetedik helyen

2025.11.07.
Hamilton egyik fontos mérnöke távozik a Ferraritól

Hamilton egyik fontos mérnöke távozik a Ferraritól

2025.11.06.

Az LMGT3-ban hárman mentek a világbajnokságért, ahol a #92-es Manthey Porsche állt az élen, akit a #21-es Vista AF Corse és #81-es TF Sport Corvette követett.

Az időmérő

A pénteki időmérő megalapozta az izgalmakat a szombati futamra, a Hypercarban a #7-es Toyota szerezte meg a pole-t a csapattárs #8-as autó előtt. A bahreini aszfaltcsík tipikus Toyota pályának mondható, mert 2017 óta megállás nélkül ők nyertek, és összesen nyolcszor diadalmaskodtak Szahírban.

A második sorban szintén egy gyártó helyezkedett el, a Peugeot, a #94-es #93-as sorrendben. Az első bajnokaspiráns az ötödik helyről indult, a #12-es Cadillac, hozzájuk legközelebb a hetedikről az #51-es Ferrari. A #83-as Ferrari csak a tizenkettedik helyről, a #6-os Porsche pedig a tök utolsó, a tizennyolcadik helyről várta a zöld zászlót.

Az LMGT3-ban szintén kevert volt az időmérőn elfoglalt pozíciók többsége. A kategória rajtelsőségét a #78-as Akkodis ASP Team Lexusa szerezte meg a #60-as és #61-es Iron Lynx Mercedesek előtt. Az első bajnoki címért menő csapat, az a #21-es AF Corse Ferrari volt, akik a nyolcadik helyről indultak. Tizennegyedik helyről próbált feltörni a #81-es Corvette, és az utolsó előtti helyről az éllovas #92-es Manthey Porsche.

A verseny

A futam meglehetősen simán indult, egy-két kicsúszáson és megpördülésen kívül folyamatosan haladt a nyolcórás. Az első sárga zászlóig a negyedik óráig kellett várni. Ekkor a Hypercarban a Toyoták uralkodtak, a Ferrarikon kívül, a Peugeot-ok, és a #009-es Aston Martin mozgott a legjobb öt körül.

Az LMGT3-ban a pole-ból induló #78-as Lexus már korán kiesett műszaki hiba miatt, de a testvérautó, a #87-es vette át tőlük a vezetést. a #27-es Heart of Racing Team Aston Martin volt még tűz közelben, ahogy a #61-es Iron Lynx Mercedes. A #92-es Porsche ekkor már a negyedik helyen is állt, amivel a bajnoki cím már félig a zsebükben volt.

Négy és fél óra volt hátra, amikor jött a verseny első baleste. A hármas kanyarból kijőve a #20-as BMW-vel csatázva Jenson Button a #38-as Cadillackel meglökte az #54-es Vista AF Corse Ferrarit, amely belerongyolt a gumifalba. Ezt követően jött a biztonsági autó és sokat állt a futam, mert javítani kellett a falat. Buttonékat később harminc másodperces stopgo büntetésre ítélték.

Ezután már jobban átrendeződött a mezőny, de az élen továbbra is a két Toyota volt. Az #51-es Ferrari a harmadik, a #6-os Porsche amíg a #83-as Ferrari a tizedik pozícióban leselkedett. Pontszerzésen kívül, a tizenegyedik helyen állt a #12-es Cadillac. Az LMGT3-ban a helyzet változatlan volt.

A futam felén túl

Az egyetlen alkalom, amikor a Toyota elvesztette vezetői pozícióját, az a verseny felénél volt, amikor #009 Aston Martin az élre tört friss gumikkal. A történelmi élen töltött körök sokáig nem tartottak, mert egy teljes pályás sárga zászlós etapban történő szabályszegésért áthajtásos büntetést kaptak. Ezután a #8-as Toyota a #7-es előtt haladt, miután Hartley az előző órában, de előbbi csapat az Aston Martinéhoz hasonló büntetést kapott, így a #7-es legénység megörökölte a vezetést.

Az LMGT3-ban magabiztosan vezetett a #78-as Lexus, hol a #61-es Mercedes, hol a #92-es Porsche előtt. A #21-es Ferrari többnyire a legjobb ötön körül autózott, amíg #81-es Corvette a pontszerző helyeken kívül. Ők abban bízhattak, hogy a #92-es autóval valami probléma lesz, de nem volt.

Az utolsó óráig nem volt verseny megszakítás, de vicces jelent annál inkább. Az ötödik helyért ment a #31-es Team WRT BMW-vel Augusto Farfus és a #33-as TF Sport Corvette-tel Dani Juncadella. Ők ketten öldöklő csatát vívtak, és a legtöbbször Farfus nagyon keményen védekezett. Amikor Juncadella sikeresen elment Farfus mellett, akkor bemutatott neki.

A Ferrari először lett bajnok a WEC-ben, amíg a Manthey duplázott

Egy óránál kevesebb maradt, amikor a pálya szélén megállt a #15-ös BMW. Ez miatt bejött a biztonsági autó, aminek hála összerántotta a mezőnyt. A késői izgalmakban a #7 Toyota megőrizte előnyét és húsz másodperces különbséggel nyerte a versenyt. A Bahreini 8 órás győztese már az ötödik órában eldőlt, a második helyért folytatódott a küzdelem, és a csapatok a verseny végéig különböző stratégiákat alkalmaztak.

Az ezüstérmes a #8-as számú Toyota lett, így a japán márka kettős győzelmet aratott, amivel az első és egyetlen sikerüket szerezték idén. A bronzérmet az #50-es Ferrari szerezte meg a miután helyet cseréltek az #51-essel.

Az #51-es legénységnek a negyedik hely is elég volt a világbajnoki cím bebiztosítására. Az Antonio Giovinazzi, James Calado és Alessandro Pier Guidi hármas az első címüket szerezték meg, ahogy a 2023-ban visszatérő Ferrarinak is. A gyártói bajnokságot is simán behúzta a Ferrari a Porsche előtt, így dupla sikert könyvelhetnek el.

Nem mellesleg FIA világbajnokságban 2008 után értek el sikert, mert akkoriban a Forma-1-ben lettek konstruktőri bajnokok.

A bajnokság második helyezettje a #83-as Ferrari lett, akik a privát bajnoki címet megszerezték. A pozíciócserének hála az 50-es Ferrari a bajnokságban a harmadik helyre ugrott, és az olasz márka kisajátította az első három helyet a tabellán.

A Porsche búcsúversenye csalódással végződött. A két gyári autó a verseny második felében komolyan visszaesett a rangsorban. A #6-os a tizenharmadik, az #5-ös a tizennegyedik lett.

A kihívónak szánt #12-es Cadillac a futamon a hatodik helyen, a bajnokságban az ötödik helyen végzett a #6-os Porsche után.

Az LMGT3-ban a #27-es Aston Martin egy rövid ideig megfosztotta a #87-es Lexust a vezetéstől, viszont végleg nem tudták. A végén még a #61-es Mercedes is meg tudta előzni a #27-es csapatot, akik így harmadikok lettek. A Mercedes a második helyével a szezonbeli első dobogós helyezésüket érték el, nem mellesleg Bahrein előtt nem végeztek a nyolcadiknál jobb helyen.

A bajnokságot viszont a Manthey húzta be Ryan Hardwickkal, Richard Lietzcel és Riccardo Perával. A német csapat a Porschével a második egymást követő LMGT3-as címüket szerezték meg, miután tavaly először bajnokok lettek.

A végeredmény hamarosan.

Tags: AF CorseAugusto FarfusBahreinCadillacCorvetteDaniel JuncadellaFerrariJenson ButtonManthey EmaPorscheToyotaWEC
Silló Barnabás

Silló Barnabás

Mi lesz a Massa-per vége?
276 Szavazat · 276 szavazat
Szavazok

Ajánló

Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

2025.10.12.
Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

2025.10.11.
Rakétatudomány a boxutcában: A Forma-1 és az űrtechnológia összefonódása

Rakétatudomány a boxutcában: A Forma-1 és az űrtechnológia összefonódása

2025.10.10.

TOP 5

  • Itt a program, mutatjuk mikor nézheted a São Pauló-i Nagydíjat!

    Itt a program, mutatjuk mikor nézheted a São Pauló-i Nagydíjat!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Fittipaldi elárulta, ki szerinte a Forma-1 valaha volt legjobb pilótája

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Eljegyezte barátnőjét Charles Leclerc

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Szívfacsaró dolog derült ki Verstappenék évfordulóján: Elvesztettek egy gyermeket

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Visszatér a Forma-1-be Brazíliában Vettel

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Heti hírek” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.