Egy kis kihagyás után újra volán mögé ült az egykori F1-es.
Szombaton véget ért a WEC idei szezonja, amit ilyenkor a szokásos újoncok tesztje követ. Az egynapos teszteléskor a mezőny összes csapata nevez olyan pilótákat, akik nem náluk, vagy még versenyeztek idén a WEC-ben. Így került az LMGT3-ban szereplő #77-es Proton Mustang volánja mögé a tavaly még Forma-1-es Logan Sargeant.
Az egykori Forma-1-es pilóta az autón a Giorgio Roda és Dennis Olsen mellett foglalt helyet. A vasárnapi teszten a hármas jól teljesített, a reggeli pályára gurulás összetett eredményei alapján a kategóriában a másodikak lettek, a #92-es Manthey Porsche mögött.
A bahreini tesztelés Sargeant visszatérését követi, aki az IMSA idei kiírásának utolsó két fordulójában a PR1 Mathiasen csapat színeiben versenyzett az LMP2-es kategóriában. Az amerikai idén nem versenyzett teljes szezont sehol. Eredetileg a Genesis (Hyundai) által támogatott projekt részeként az IDEC Sport csapatával a teljes 2025-ös European Le Mans Series-en indult volna, viszont az idény kezdete előtt visszalépett.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Sargeant elárulta, hogy a Mustanggal való versenyzés egyike azoknak a lehetőségeknek, amelyeket 2026-ra fontolgat, de tele van ajánlatokkal a jövőre nézve.
„Jó alkalom volt GT-autót vezetni. Legutóbb négy éve nem tettem ilyet (amikor két alkalommal indult az Iron Lynx Ferrari 488 GT3-mal – a szerk.), ezért izgatottan vártam, hogy beülhessek a volán mögé.” – nyilatkozta Sargeant a Sportscar365-nek.
„Ahogy nemrég mondtam, nyitott vagyok bármilyen autó vezetésére. A dolgok jól alakulnak. A lehetőségek a táblán vannak, úgyhogy csak végig kell menni rajtuk. Itt nyilván tesztelünk, hogy lássuk, mit tartogat a jövő. Szeretnék egy kicsit mindent kipróbálni, mindig jó, hogy több különböző autóban, több bajnokságban lehet részt venni, megismerni a pályákat, és csak készen állni mindenre, ami jön.” – mondta.
Sargeant izgalmas utat járt be a Forma-1-ig, mert 2020-ban kis híján megnyerte a Formula 3-at a Premával. Majd költségbeli okok miatt közel került, hogy a hazájába tegye át a székhelyét, azonban a Charouznál talált helyet, így maradt a sorozatban. A gyengébb technika ellenére meg tudta mutatni a benne rejlő potenciált, ami egy szintlépést eredményezett a Formula 2-be. Közben a Williams felvette az akadémiájára, így az F1-hez közel került.
2022-ben hivatalos lett, hogy Nicholas Latifi nem maradt a következő évre a Williamsnél, ezzel egy hely megüresedett Alex Albon mellett, amit Sargeant kapott
meg. A fiatal pilótának nem volt olyan biztos a debütálása, mert az elegendő szuperlicenc-pontokat meg kellett szereznie az év végére. Ezt neccesen, de abszolválta, így 2023-tól a Forma-1 tagja lett Oscar Piastri és Nyck de Vries mellett újoncként.
Az F1-es kaland emlékezetes volt, csak nem a jó dolgoktól. Rengetegszer tört autót, ami a Williams nem éppen feneketlen pénztárcája bánta. 2024-ben, amikor tudható volt, hogy Carlos Sainz Albon csapattársa lesz 2025-től, Sargeantnek nem maradt helye a mezőnyben. Ezt követően sem tudta a baleseteit visszafokozni, ezért a Williams kitette őt a Holland Nagydíj után. A helyét az a Franco Colapinto vette át, akivel most hosszabbított az Alpine. Így az amerikai 37 hétvégén vett részt a királykategóriában, ahol mindössze egy pontot szerzett a hazai futamán 2023-ban.
Tavaly még F1-es autóversenyző volt, idén már versenyezni sem akar






