Előzés közben beintett, ezért komoly büntetésben részesült.
Vicces jelenetnek volt szemtanúja az, aki a WEC szezonzárójának utolsó óráit nézte. Az LMGT3 kategóriában amikor egy óra volt hátra a Bahreini 8 órásból, az ötödik helyért harcolt a #31-es Team WRT BMW-jével Augusto Farfus, és a #33-as TF Sport Corvette-ben ülő Dani Juncadella. Hosszú ölre menő csata után nagy nehezen az elnyújtott tizenegyes kanyarban Juncadella megelőzte Farfust, amit egy díszes üdvözlettel tette. A spanyol versenyző az autó ablakán a középső ujját mutatta riválisának.
A futam után az esetnek nem maradt el az utóélete. Juncadellát 5000 eurós (1 917 132 forint) pénzbírságot kapott, amelyből 4000-ret felfüggesztettek.
Az utóbbi időben az FIA által szervezett bajnokságokban keményen büntetik a hasonló eseteket, akár a véletlen elhangzott káromkodásokat is. Az esetről a versenybírók közleménye a következőképpen szólt:
„A felvételek áttekintése után a versenybírók megállapították, hogy a #33-as számú autó pilótája a tizenegyes kanyar kijáratánál nem megfelelő kézmozdulatot, azaz a középső ujját mutatta a #31-es számú autó pilótája felé. A versenybírók alapos mérlegelés után arra a következtetésre jutottak, hogy ez a viselkedés durva, tiszteletlen és a motorsportban teljesen helytelen. A versenybírók ezért a fent leírt büntetés kiszabása mellett döntöttek.”
Egyébként az, hogy Farfusnak egy Corvette-ből mutatnak be nem újdonság. A Daytonai 24 órás versenyen körhátrányban tartotta fel keményen az akkor a győzelemért harcoló Corvette-ben ülő Tommy Milnert. Az amerikai versenyző Juncadellához hasonlóan az ablakon kitette a kezét és beintett versenytársának a világ szeme láttára.
Juncadella a Sportscar365-nek nyilatkozva elárulta, hogy nem bánja a kemény versenyzést, csak a veszélyest. Ezért úgy érezte, hogy márkatársa példáját fogja követni:
„A verseny azon pillanatában elég frusztrált voltam. Sokkal jobb tempónk volt a gumik kopása tekintetében, és üzemanyag-előnyöm is volt. Nem hiszem, hogy ugyanabban a versenyen vettünk részt. Ő úgy döntött, hogy pár körön át őrülten védekezik. De ez nem volt a legrosszabb. Örömmel vetem be a kesztyűt, nem pingpongozunk. De fékezés közben elmozdulni elég szánalmas, és ő már régóta ezt csinálja. Augustót évek óta ismerem, remek srác, csak, amikor felveszi a sisakját, azt hiszem, elfelejti, hogy jobb tisztességesen küzdeni. Fékezés közben elmozdulni elfogadhatatlan. Ő pedig folyamatosan ezt csinálta. Egy ponton elegem lett. Tudtam, hogy meg fogom előzni, ezért készen álltam, hogy megmutassam neki a Milner-üdvözlést. Így kezdtük az évet, és így is fejeztük be!”
A rutinos brazil versenyző válasza sem maradt el, szerinte nagyon gáz volt az, amit tett:
„Úgy gondolom, hogy nagyon, nagyon szégyellnie kellene magát azért, hogy a világbajnokságon középső ujját mutogatja. Egy profi versenyzőnek szégyenletes ilyen módon viselkedni. Ez borzalmas példa a világ számára. Nem hiszem, hogy bármi rosszat tettem volna, csak a pozíciónkért küzdöttünk. Ha nem tud megelőzni, akkor maradjon mögöttem.”
Ugyan a Toyota tarolt a szezonzárón, a Ferrari húzott be mindent a világbajnokságban






