Nem fél belevégni élete új fejezetébe Mick Schumacher.
Hétfőn jött hír, hogy Mick Schumacher átcuccol Amerikába, és az IndyCarban fog versenyezni. Ez nem volt meglepő, hiszen a WEC-ből elvágyódott, emellett tesztelt egy IndyCar-autó nem olyan rég. Mivel az áhított Forma-1-es visszatérés ugyan nem kijelentve, de elúszott tőle, így alternatíva után kellett néznie.
Az IndyCar hasonlít az F1-hez, hiszen szintén nyitott kasztnis versenyautókkal versenyeznek, épített, utcai és ovál pályákon. Rengeteg egykori Forma-1-hez közeli versenyzőnek jelentett menekülőutat az amerikai széria, ahol több sikerre vitte. Ilyen volt például Takuma Sato vagy Alexander Rossi. Ritkább esetben megtörtént már az is, hogy valaki innen ment át a királykategóriába. Ezt Jacques Villeneuve és Juan Pablo Montoya tudja mutatni, és ezért törekszik most Colton Herta, aki a Formula 2-ben próbál szerencsét, hogy megkapja lehetőséget az F1-ben. Schumacher esetében is megtörténhet, hogy visszatér, bár igaz erre nagyon csekély az esély.
Az viszont biztosra vehető, hogy nem a Forma-1-es álmok kergetése miatt igazolt oda, hanem mert nyerni szeretne.
„Végül is számomra egyszerűen csak érdekes volt újra felfedezni az együléses autók világát. Számomra nyilvánvaló volt, hogy az IndyCar a legjobb választás. Csak meg kellett győznöm magamat és a körülöttem lévőket arról, hogy ez az, amit hosszú távon is szívesen csinálnék. Ezért szerintem a döntéshozatali folyamat meglehetősen egyszerű volt. Azt kellett kitalálnom, mennyire vagyok elkötelezett. Nyilvánvalóan nem lennék itt, ha nem lennék teljesen elkötelezett.” – mondta egy virtuális sajtótájékoztatón a bejelentés után.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Az IndyCarban köztudott, hogy a pilóták sokkal közelebb állnak egymáshoz, és jobban kijön a versenyzői kvalitás, mert az autók nagyon hasonlítanak. Amerikában az autóversenyzés másképp van definiálva, mint az öreg kontinensen. Az USA-ban sokkal keményebbek versenyzők, ezáltal több a megengedett. A hétszeres világbajnok Michael fiát ez vonzotta főként.
„Egy kicsit emlékeztet a régi, jó gokartos időkre. Szerintem nagyon hasonlít a WEC versenyeihez. Sok a fej-fej melletti versenyzés, és néha előfordul egy-egy kisebb ütközés is. Amennyire tudom, az autók is elég strapabíróak, ha egymás mellett haladnak, és beszéltem pár másik versenyzővel is, akik nagyon élvezik a versenyzés izgalmát. Rajtad múlik, hogy igazán beleadsz-e mindent, és megpróbálsz-e kihozni magadból a maximumot. Ja, eléggé izgatott vagyok, és szerintem sok mindenre lehet várni. Számomra igazán csak az számított, hogy beüljek a saját autómba, megcsináljam, megérezhessem, és kihasználhassam a nekem adott lehetőségeket. Ezért igen, egyszerűen csak izgatott vagyok a nagyszerű versenyek és a velük járó szórakozás miatt.” – mondta.
Schumacher alig várja, hogy az IndyCar számos kihívásával kerüljön szembe, ugyanakkor tisztában van a magas kanyarú ovális pályákon való versenyzéssel járó veszélyekkel, ami sok más versenyzőt eltántorított. Igaz, az IndyCarban már jóval kisebb ovál pályákon versenyeznek, de az Indy 500-nak helyet adó Indianapolis Motor Speedway egy kegyetlen két és fél mérföldes superspeedway, ahol háromszáz kilométer per órás sebességgel száguldanak.
„Természetesen gondolkodtam már ezen. Úgy gondolom, hogy az autósport egészében véve veszélyes. Ezért nem igazán értem, miért lenne ez durvább, mint bármelyik másik. Természetesen ez nem valami, amit könnyedén lehet venni. Nem is veszem könnyedén. Őrült sebességről van szó. Nyilvánvalóan keményen versenyzünk, egymás mellett. De elfogadom a kockázatot a versenyzés élvezete érdekében. Számomra fontos volt, hogy ne félgőzzel csináljam, hanem tényleg belevágjak és százszázalékosan teljesítsem. Jó beszélgetéseket folytattam olyanokkal, akiknek jó és rossz véleményük volt az oválról, és csak ki kellett átlagolnom ezeket, és magamnak kellett dönteni.”
Az IndyCar jövő évi szezonja március elsején indul St. Petersburgben, és szeptember hatodikán ér véget Laguna Secában.
Schumacher 2026-ban egy számára teljesen ismeretlen sorozatban indul






