Valentino Rossi nem folytatja a FIA Hosszútávú-világbajnokságban (WEC) töltött pályafutását. A BMW kihirdette 2026-os keretét, amelyben a MotoGP-legenda nem szerepel.
Úgy tűnik a BMW már nem számít Rossi szolgálataira a 2026-os LMGT3-as felállásában. Nem ő az egyetlen, hiszen minden pilótát lecserélnek. Ahmad Al Harthy helyét Anthony McIntosh veszi át, Rossi helyére pedig McIntosh régi társa, a kanadai Parker Thompson érkezik. Búcsúzik Kelvin van der Linde is, akinek a helyére Dan Harper érkezik a BMW gyári pilótái közül.
Valentino Rossi 2022-ben állt át a teljes szezonos autóversenyzésre, majd 2024-ben debütált a WEC-ben a WRT csapat BMW-gyári versenyzőjeként. A 46-os rajtszámú autóval gyorsan eredményeket ért el: második WEC-futamán Imolában dobogóra állt, később Fujiban is harmadik lett, majd 2025-ben ismét Imolában végzett másodikként, bár egy ütközés és az ezért kapott büntetés megfosztotta első győzelmi esélyétől. A Le Mans-i 24 óráson erős időmérő után az LMGT3-győzelemért is harcban voltak, de éjszaka egy elektromos hiba miatt fel kellett adniuk a versenyt.
Az ikonikus 46-os autó helyett ezentúl a 69-es képviseli a német márka színeit. Rossi hároméves BMW-s gyári szerződése év végén lejár, és bár Rossi többször jelezte, hogy szívesen lépne feljebb a Hypercar kategóriába, jövője egyelőre bizonytalan. Sajtóhírek szerint visszatérhet a GT World Challenge Europe sorozatba, ahol már három sprintgyőzelme is van.
Bár 2025-ben visszafogta versenyprogramját, indulóként ott volt a Bathurst 12 óráson és a Spa 24 óráson is, előbbin dobogóra állt. A WEC szezonzárója előtt pedig segítette győzelemre vinni a 46-os autót az Indianapolis 8 óráson az Intercontinental GT Challenge-ben.






