Moto

Bezzecchi a szívére hallgatott, mikor szerződést hosszabbított, bár nem tudott Marini távozásáról

Marco Bezzecchi elárulta, miért döntött úgy, hogy a VR46-nál marad, és nem megy a Pramachoz.

Marco Bezzecchi a 2023-as szezon első felében mutatott formája alapján esélyesnek tűnt a bajnoki cím megszerzésére. A Ducati lehetőséget adott neki, hogy idén a Pramacnál egy legújabb specifikációjú Desmosedicire üljön át, de ő inkább úgy döntött, hogy marad a VR46-nál egy évvel korábbi változaton.

„Ez egy szívből jövő döntés volt” ─ magyarázta az olasz a Gazzettának.
„Bár nem tagadom, sokat gondolkodtam azon, hogy mit tegyek. A MotoGP manapság nem egy könnyű környezet, és nem engedheted meg magadnak, hogy rossz irányba menj. Ez egy életre szóló döntés is volt, és örülök, hogy ott vagyok, ahol vagyok, mert mindig a legjobbat nyújtom, és ehhez meg kell teremteni a feltételeket.”

Amikor Bezzecchi hosszabbított Valentino Rossi csapatával, feltételezte, hogy Luca Marini marad a csapattársa. Ehelyett Marini a Repsol Hondához igazolt, és helyére Fabio di Giannantonio került.
„Őszintén szólva, mikor aláírtam a szerződést, hogy maradok a VR46-nál, nem tudtam, hogy Luca a Hondához megy. Azért is, mert amennyire tudom, ez egy utolsó pillanatban hozott döntés volt. Mindezek után is fenntartom ugyanazt a lelkesedést, mint mindig; azt, ami akkor volt bennem, amikor aláírtam a szerződést a Vale csapatával. Lucával mindig is nagyon jól kijöttem, és furcsa lesz, hogy nem látom többé a garázsban. Ő azonban a karrierje szempontjából a legjobb döntést hozta, és szerintem ez így helyes.”

Bezzecchi az elmúlt szezonban a harmadik helyen végzett a bajnok Francesco Bagnaia és a második helyezett Jorge Martín mögött.
„Mint minden versenyző, én is nagyot álmodom, de megtanultam a földön maradni. A téli tesztek végén szeretnék meghúzni egy vonalat, és reálisan meghatározni a 2024-es célt.”

Az olasz a tavalyi év második nagydíján, Argentínában megnyerte első királykategóriás futamát (és az elsőt a VR46-os csapat számára). Franciaországban és Indiában is győzött, de a szezonja derékba tört, miután a Ranchon történt balesetben eltört a kulcscsontja.
„Nem könnyű mindig nyerni, ez kétségtelen. A sérülésemig azonban gyors voltam, és gyakran az első hat hely valamelyikén fejeztem be a versenyeket. Aztán megsérült a jobb kulcscsontom, és azon a ponton már nehéz volt versenyképesnek maradni. Nem akarok kifogásokat keresni, nem a sérülés volt az egyetlen ok, amiért egy kicsit elvesztettem a versenyképességemet. Más tényezők miatt sem voltam olyan hatékony, mint a szezon elején.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Újabb F1-es közeleg a menesztéséhez, az eredményei alapján nem tartanak rá igényt

Négy versenyző még nem végzett csapattársa előtt egy nagydíjon az idén. A listán pedig található…

17 perc ago

Verstappen győzelmével az évszázad legsikeresebb csapata lett a Red Bull

Érdekes statisztika jelent meg a Reddit-en, amely szerint Verstappen imolai sikere a 124. Red Bull-győzelem…

2 óra ago

Az FIA új, „titkos” technikai irányelvei hátráltatták a McLarent Imolában?

A RacingNews365 információi szerint az FIA több technikai utasítást is kiadott az F1-es csapatoknak a…

12 óra ago

Zak Brown szerint az Alpine megpróbálta megfélemlíteni Piastrit

A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown korábban kinevette az Alpine csapatot, amiért azok a fejetlenség közepette…

14 óra ago

Tsunoda is gyalázkodás áldozata lett, közleményt adott ki az FIA

Nem csak a Doohan-családot érte online zaklatás az elmúlt időszakban a Forma-1 berkein belül. Yuki…

16 óra ago

Nem tudja elfogadni a Ferrari helyzetét Leclerc

Charles Leclerc hangot adott csalódottságának, és nem akarja elfogadni azt, ahol jelenleg tart a Ferrari.…

18 óra ago