Moto

Bezzecchi a szívére hallgatott, mikor szerződést hosszabbított, bár nem tudott Marini távozásáról

Marco Bezzecchi elárulta, miért döntött úgy, hogy a VR46-nál marad, és nem megy a Pramachoz.

Marco Bezzecchi a 2023-as szezon első felében mutatott formája alapján esélyesnek tűnt a bajnoki cím megszerzésére. A Ducati lehetőséget adott neki, hogy idén a Pramacnál egy legújabb specifikációjú Desmosedicire üljön át, de ő inkább úgy döntött, hogy marad a VR46-nál egy évvel korábbi változaton.

„Ez egy szívből jövő döntés volt” ─ magyarázta az olasz a Gazzettának.
„Bár nem tagadom, sokat gondolkodtam azon, hogy mit tegyek. A MotoGP manapság nem egy könnyű környezet, és nem engedheted meg magadnak, hogy rossz irányba menj. Ez egy életre szóló döntés is volt, és örülök, hogy ott vagyok, ahol vagyok, mert mindig a legjobbat nyújtom, és ehhez meg kell teremteni a feltételeket.”

Amikor Bezzecchi hosszabbított Valentino Rossi csapatával, feltételezte, hogy Luca Marini marad a csapattársa. Ehelyett Marini a Repsol Hondához igazolt, és helyére Fabio di Giannantonio került.
„Őszintén szólva, mikor aláírtam a szerződést, hogy maradok a VR46-nál, nem tudtam, hogy Luca a Hondához megy. Azért is, mert amennyire tudom, ez egy utolsó pillanatban hozott döntés volt. Mindezek után is fenntartom ugyanazt a lelkesedést, mint mindig; azt, ami akkor volt bennem, amikor aláírtam a szerződést a Vale csapatával. Lucával mindig is nagyon jól kijöttem, és furcsa lesz, hogy nem látom többé a garázsban. Ő azonban a karrierje szempontjából a legjobb döntést hozta, és szerintem ez így helyes.”

Bezzecchi az elmúlt szezonban a harmadik helyen végzett a bajnok Francesco Bagnaia és a második helyezett Jorge Martín mögött.
„Mint minden versenyző, én is nagyot álmodom, de megtanultam a földön maradni. A téli tesztek végén szeretnék meghúzni egy vonalat, és reálisan meghatározni a 2024-es célt.”

Az olasz a tavalyi év második nagydíján, Argentínában megnyerte első királykategóriás futamát (és az elsőt a VR46-os csapat számára). Franciaországban és Indiában is győzött, de a szezonja derékba tört, miután a Ranchon történt balesetben eltört a kulcscsontja.
„Nem könnyű mindig nyerni, ez kétségtelen. A sérülésemig azonban gyors voltam, és gyakran az első hat hely valamelyikén fejeztem be a versenyeket. Aztán megsérült a jobb kulcscsontom, és azon a ponton már nehéz volt versenyképesnek maradni. Nem akarok kifogásokat keresni, nem a sérülés volt az egyetlen ok, amiért egy kicsit elvesztettem a versenyképességemet. Más tényezők miatt sem voltam olyan hatékony, mint a szezon elején.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Horner végkielégítése fájni fog a Red Bullnak

Christian Horner 20 év után hivatalosan is elhagyta a Red Bullt, miután júliusban menesztették csapatfőnöki…

2 óra ago

Ostobaság volt azt gondolni, hogy Hamilton azonnal jó lesz a Ferrarival

A Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vasseur elismerte, hogy ő és Lewis Hamilton is alábecsülte, mekkora kihívást…

4 óra ago

Hol közvetítse a jövőben a magyar Forma–1-et? – Így szavaztak az olvasóink

A magyar F1-rajongók körében mindig is sarkalatos kérdés volt, hol és milyen formában követhető a…

6 óra ago

Megosztotta a közönséget a 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj

A 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj a naptár egyik legjobban várt futama volt, több szempontból is.…

8 óra ago

Talmácsi Gábor tiszteletkört tesz a MotoGP-futam előtt

Talmácsi Gábort több mint másfél évtized elteltével pattan újra annak a motornak a nyergébe, amellyel…

9 óra ago

Alonsót nem érdeklik az „új generációs” rajongók

Fernando Alonso 2001-ben kezdte meg Forma-1-es karrierjét, és még 2025-ben is az F1 egyik legjobb…

10 óra ago