Moto

Bezzecchi a szívére hallgatott, mikor szerződést hosszabbított, bár nem tudott Marini távozásáról

Marco Bezzecchi elárulta, miért döntött úgy, hogy a VR46-nál marad, és nem megy a Pramachoz.

Marco Bezzecchi a 2023-as szezon első felében mutatott formája alapján esélyesnek tűnt a bajnoki cím megszerzésére. A Ducati lehetőséget adott neki, hogy idén a Pramacnál egy legújabb specifikációjú Desmosedicire üljön át, de ő inkább úgy döntött, hogy marad a VR46-nál egy évvel korábbi változaton.

„Ez egy szívből jövő döntés volt” ─ magyarázta az olasz a Gazzettának.
„Bár nem tagadom, sokat gondolkodtam azon, hogy mit tegyek. A MotoGP manapság nem egy könnyű környezet, és nem engedheted meg magadnak, hogy rossz irányba menj. Ez egy életre szóló döntés is volt, és örülök, hogy ott vagyok, ahol vagyok, mert mindig a legjobbat nyújtom, és ehhez meg kell teremteni a feltételeket.”

Amikor Bezzecchi hosszabbított Valentino Rossi csapatával, feltételezte, hogy Luca Marini marad a csapattársa. Ehelyett Marini a Repsol Hondához igazolt, és helyére Fabio di Giannantonio került.
„Őszintén szólva, mikor aláírtam a szerződést, hogy maradok a VR46-nál, nem tudtam, hogy Luca a Hondához megy. Azért is, mert amennyire tudom, ez egy utolsó pillanatban hozott döntés volt. Mindezek után is fenntartom ugyanazt a lelkesedést, mint mindig; azt, ami akkor volt bennem, amikor aláírtam a szerződést a Vale csapatával. Lucával mindig is nagyon jól kijöttem, és furcsa lesz, hogy nem látom többé a garázsban. Ő azonban a karrierje szempontjából a legjobb döntést hozta, és szerintem ez így helyes.”

Bezzecchi az elmúlt szezonban a harmadik helyen végzett a bajnok Francesco Bagnaia és a második helyezett Jorge Martín mögött.
„Mint minden versenyző, én is nagyot álmodom, de megtanultam a földön maradni. A téli tesztek végén szeretnék meghúzni egy vonalat, és reálisan meghatározni a 2024-es célt.”

Az olasz a tavalyi év második nagydíján, Argentínában megnyerte első királykategóriás futamát (és az elsőt a VR46-os csapat számára). Franciaországban és Indiában is győzött, de a szezonja derékba tört, miután a Ranchon történt balesetben eltört a kulcscsontja.
„Nem könnyű mindig nyerni, ez kétségtelen. A sérülésemig azonban gyors voltam, és gyakran az első hat hely valamelyikén fejeztem be a versenyeket. Aztán megsérült a jobb kulcscsontom, és azon a ponton már nehéz volt versenyképesnek maradni. Nem akarok kifogásokat keresni, nem a sérülés volt az egyetlen ok, amiért egy kicsit elvesztettem a versenyképességemet. Más tényezők miatt sem voltam olyan hatékony, mint a szezon elején.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Hova tűnt… A Hill család izgalmas története a versenypályán és azon kívül

Ahogy Damon Hill a Williams Racingnél Ayrton Senna mögött volt másodhegedűs, úgy ez a film…

9 perc ago

Nagy célokat tűzött ki Lawson a hatodik helye után

Szezonbeli legjobb eredményét érte el Liam Lawson Ausztriában, de úgy véli többet kell nyújtania. Liam…

1 óra ago

Itt az újabb lehetséges időpont Jorge Martín visszatérésére

Jorge Martín egyre közelebb kerül ahhoz, hogy visszatérjen az aktív versenyzéshez. Bár jelenleg még nincs…

2 óra ago

Nem Russell helyére, hanem mellé érkezhet Verstappen

Az elmúlt napok legfalkapottabb híre, hogy Max Verstappen jövőre a Mercedes csapatához igazolhat. Ez pedig…

3 óra ago

Megkereste az Aprilia a Ducatit megjárt pilótát, amennyiben Martín dobbantana

Az Aprilia tervezi a Jorge Martín nélküli jövőt. Továbbra sem tudni, hogy mi lesz a…

4 óra ago

Felajánlotta Alonso a segítségét Verstappennek, de egy kis csavarral

Nem volt éppen segítőkész Fernando Alonso Max Verstappen felé. Most a legtöbb dolog Max Verstappen…

5 óra ago