Fotó: World Superbike Media
A kétnapos jerezi Superbike-teszt véget ért. Az ott látott versenyzők és új fejlesztések közül természetesen minden szem Álvaro Bautistára szegeződött. Nem csak azért, mert ő a tavalyi szezon bajnoka, hanem azért is, mert elkezdte megszenvedni a minimum súlyszabály, valamint a sérülése következményeit.
Elég csak a második nap adattáblázatát megnézni, amikor Bautista egy kicsit jobban érezte magát a motoron. A 17. helyre esett vissza; és ez 81 megtett kör után volt, versenygumikon. Azt nem tudni biztosan, hogy a tempóhiány mennyi volt a ballaszt miatt, vagy a nyakában lévő fájdalom miatt, amit a novemberi teszten történt balesete óta érez.
Az új ballaszt, becslések szerint további hat kiló, nem segített Bautistán, de már fizikailag kicsit jobban van a spanyol: „Fizikailag egy kicsit jobban éreztem magam. Apránként javulok, és ez pozitívum. Meglátjuk, hogy a portimaói tesztre még jobban felépülök-e. Az a jó, hogy a fájdalom nem állandó, hanem csökkent. Ez lehetővé tette, hogy még néhány kört megtegyek, bár még nem vagyok 100%-os.”
Bautista általános benyomása az, hogy: „A többiek nagyon gyorsak voltak. Én viszont messze lemaradtam. Talán aggódnom kellene, de az állapotom miatt egyelőre hátrányban vagyok. Nem is tettem fel a kvalifikációs gumikat, mert tudtam, hogy nem fogok tudni sokat nyújtani.”
Arra a kérdésre, hogy meglepte-e őt bárki, egyértelműen azt mondta, hogy nem. „Az előző nap Toprakot, Rea-t és Bulegát láttam a fő riválisaimnak, és ez így is maradt. Jól mentek, és nem értek meglepetésként.”
Hogy némi képet kapjunk arról, hogy mennyi ballaszt és a fizikai állapotának mennyi köze van a teszteredményekhez, Bautista elárulta, hogy „70%-osnak érzem magam a motorozásomat illetően, és fogalmam sincs, hogy merre tartok. Közel sem motorozom a határon.”
Egyelőre nem marad más hátra, mint a közeljövőre tekinteni: a portimaói tesztre.
A 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság ezen a hétvégén a Slovakia Ringre látogat a szezon…
A Forma-1-es legenda, Keke Rosberg elismeri, hogy egészségi állapota már nem a legjobb. A 76…
A Racing Bulls lett a legújabb F1-es istálló, amely mesterséges intelligenciához fordul segítségért autója fejlesztésénél.…
A római taxisok felháborodtak azon a feltételezésen, hogy annyira rosszul vezetnek, mint az "őrült" Max…
Bizonyára másképp zajlott volna a forgatás, ha nem Brad Pitt, hanem Tom Cruise lenne a…
Az Alpine ügyvezető tanácsadója, és immáron csapatfőnöke, Flavio Briatore azt állítja, hogy nem utasította az…