Fotó: Luca Gorini / Gresini / Content Pool
Frankie Carchedi, Marc Márquez csapatfőnöke beszélt a 2024-es MotoGP-világbajnokság megközelítéséről, amely a sepangi teszttel (február 6-8.) veszi kezdetét.
A 2024-es MotoGP-szezon izgalmas változásokat hoz, mindenekelőtt természetesen Marc Márquez átigazolását a Gresinihez. Az a tény, hogy a nyolcszoros világbajnoknak nélkülöznie kell régi csapatfőnökét, Santi Hernándezt, akivel Moto2-es korszaka óta sikeresen dolgozott együtt, szintén megszokást igényel majd az érintetteknek és a megfigyelőknek egyaránt, ahogy azt maga a spanyol is elismerte a valenciai teszt után.
A 30 éves szupersztár új főmérnöke azonban szintén nem ismeretlen a sportágban: Frankie Carchedi a Suzuki gyári csapatában Joan Mirt segítette a 2020-as MotoGP-cím megszerzéséhez vezető úton, tavaly pedig kulcsszerepet játszott a katari győztes Fabio Di Giannantonio áttörésében a Gresininél.
A brit először a november végi valenciai teszten dolgozott együtt Marc Márquezzel. „Nagyon jó élmény volt, még ha kicsit rövid is volt. Idő kell. Valenciában épp csak befejeződött a verseny, és máris kezdtük a tesztet… Szóval nem igazán volt időnk felmérni a helyzetet, ráadásul az időjárási körülmények sem voltak túl jók. Ez inkább arra szolgált, hogy Marc megismerkedjen a csapattal, motorozzon és alapvetően megértse a dolgokat. Azt hiszem, ha egyszer Sepangba érünk, minden könnyebben megy majd. Korábban mindketten elutaztunk a Gresini csapatbemutatójára is, ott jobban megismerhettük egymást. De igen, ahogy mondani szokták? Róma sem egy nap alatt épült.”
Ez Márquezre különösen igaz, hiszen a MotoGP-ben való debütálása óta tizenegy évet töltött a Repsol Honda gyári csapatánál. „Minden váltás más, és senki sem tudja előre, hogyan alakul. Ez egyike a rejtélyeknek, de a kezdeti benyomás nagyon jó volt. Aztán majd idővel meglátjuk, mert egyszerűen meg kell ismernünk egymást. Nemcsak mint embert, hanem arról is szó van, hogy mit akar a motorral, mire van szüksége. A következő két tesztben az is jó, hogy bizonyos értelemben elszigetelődünk a többiektől, Sepangban leszünk, aztán Katarban valahol a semmi közepén. Sok időt töltünk együtt, együtt vacsorázunk, és tisztább képet kapunk mindenről.”
Az új duó a téli szünetben is sokat beszélgetett: „Folyamatosan tartottuk a kapcsolatot, hogy információkat cseréljünk. Nem minden érzés és gondolat jön azonnal, néha csak másnap vagy akár egy hét múlva. Szóval egész télen kapcsolatban voltunk, és egyszerűen csak eszmét cseréltünk. Most már jobb elképzelése van arról, hogy mire lehet szüksége, legyen szó az üléspozícióról vagy valami másról a motoron, csak hogy minden készen álljon Sepangra.”
Az 59-szeres MotoGP-győztes debütálása a Desmosedici GP23-as motorral november végén Valenciában már lenyűgöző volt. Az első nyolc körös etapon Marc 0,314 másodpercen belülre került testvéréhez és csapattársához, Álexhez képest, és a negyedik helyen fejezte be a tesztnapot, mindössze 0,171 másodperccel lemaradva az Aprilia gyári versenyzője, Maverick Viñales mögött.
Carchedi mindazonáltal nyugalomra intett mindenkit: „Csak annyit mondhatok, hogy amikor felülsz erre a motorra, időbe telik, amíg mindent megértesz. A tapasztalatával és mindennel együtt bizonyos dolgok egy kicsit gyorsabban történtek, de én rá gondolok: élvezni akarja a motorozást, az élen akar lenni, de lépésről lépésre kell haladni.”
Sok megfigyelő és nem utolsósorban a rajongók feltételezik, hogy Marc Márquez nagyon messzire juthat egy Ducatival és így a kategória referenciamotorjával. A Gresini Racingnél azonban a tavalyi Desmosedici modellel versenyez. Lehetséges, hogy 2024-ben a GP23-assal harcoljon a bajnoki címért a jelenlegi Ducati gyári motorok ellen?
„A gondolataim csak Sepangra összpontosulnak, és arra, hogy a lehető leggyorsabb legyen. 42 futam lesz, és láttuk a tavalyi sérültek listáját… Nem is kell ezeken a dolgokon gondolkodni, amíg a szezon háromnegyede le nem zárul. A cél jelenleg az, hogy a lehető legjobb szinten induljunk az első futamon Katarban. Utána pedig onnan tovább keresgélünk és fejlődünk – aztán majd meglátjuk, hogy végül hová vezet ez a folyamat.”
Donald Trump amerikai elnök legújabb vámintézkedései komoly következményekkel járhatnak az amerikai gazdaság számos területére, köztük…
Franco Colapinto idén nem rendelkezik Forma-1-es üléssel, mégis beszédtémát szolgáltat. Sok minden szól Colapintóról úgy,…
Max Verstappen barátnője, Kelly Piquet, a figyelem középpontjába került a monacói Monte Carlo Tennis Masters…
A Red Bull junior Ayumu Iwasa is F1-es autóba ülhet hétvégén Bahreinben. A 23 éves…
Alfonso „Sito” Pons, a kétszeres 250 köbcentis világbajnok végre lezárta nem sportolói életének legsötétebb -…
A Honda a jövőben beleszólhat az Aston Martin pilótafelállásába, ugyanakkor Fernando Alonso és Lance Stroll…