Moto

Jarvis: Nem becsüljük alá az ellenfeleket, teljesítenünk kell a küldetésünket

A Yamaha ügyvezető igazgatója, Lin Jarvis nagyon eltökéltnek tűnt a sepangi csapatbemutatón, de tudja, hogy milyen nehéz lesz felzárkózni a többi gyártóhoz.

A Yamaha csapatbemutatóján hétfő Sepangban egyértelműen látszott, hogy a japán gyártók vissza akarnak kerülni a rivaldafénybe. Egy olyan horrorszezon, mint a 2023-as, soha többé nem fordulhat elő.

A Yamahának nagy tervei vannak. A japán cég 2025-ben szeretne egy ügyfélcsapatot visszahozni a MotoGP-be. Jelenleg ők nem rendelkeznek szatellit alakulattal a MotoGP-ben. Ráadásul mindkét versenyzőjük szerződése lejár a szezon végén. Massimo Bartolini személyében európai technikai főnököt neveztek ki a tél folyamán.

Jarvis ügyvezető igazgató is kifejezte csalódottságát: „Nem is olyan régen még világbajnokok voltunk. A 2023-as év rendkívül nehéz volt. Tavaly a szezon közben kezdtük el átszervezni és újrarendezni a dolgokat a csapatnál. Most először van minden együtt. Azt hiszem, ez egy felzárkózási verseny kezdete.”

A tapasztalt Jarvis, aki 25 éve dolgozik a Yamahánál a királykategóriában, nagyon várja az új versenyzőpárost Fabio Quartararóval és az újonc Álex Rinsszel, akik jó személyes kapcsolatban állnak, és régóta ismerik egymást: „Még korai lenne megmondani, milyen lesz a két sráccal. Örülök, hogy jó a kémia kettejük között. Ugyanaz a küldetésük, és mindent meg akarnak tenni a visszatérésért.”

„Álex az egyik leggyorsabb versenyző a mezőnyben. Nem véletlen, hogy a Suzukinál és most a Hondánál is nyert már futamokat. Csak egy kicsit következetlen volt a múltban. Fabio pedig 2021-ben bajnok volt, szóval remek párosunk van.”

„Realista vagyok, biztosan nem lesz villámgyors a felzárkózás. Természetesen nem becsüljük alá az ellenfelek szintjét, különösen, ha megnézzük a Ducatit és a KTM-et. Úgy gondolom, jó változtatásokat hajtottunk végre a csapatban. A kihívás egyértelműen a miénk – teljesítenünk kell!”

Vörös Kamilla

Recent Posts

A 2026-os F1-es autók lassabbak lesznek, de nem ez a lényeg!

Az FIA szerint túl nagy hangsúlyt kapott a 2026-ban érkező új szabályrendszer kapcsán az, hogy…

10 óra ago

Világos a Cadillac álláspontja Horner lehetséges F1-es szerepével kapcsolatban

A Cadillac eloszlatta azokat a pletykákat, miszerint a formálódó F1-es csapata lehetőség lenne a Red…

11 óra ago

Quartararo bepöccent a lemaradó Yamaha miatt, már csak a V4-ben bízik

Fabio Quartararo hétvégéje magyar hétvégéje korántsem mondható sikeresnek. A francia nagyon őszintén beszélt, többek között…

12 óra ago

Technikaisport-menedzser szakot indít a Széchenyi István Egyetem

A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szakot indít szeptembertől. A jelentkezési feltétel bármely…

13 óra ago

Várhatóan két Forma-1-es motor is figyelemre méltó lesz 2026-ban

A 2026-os idény állandó bizonytalansága közepette Juan Pablo Montoya két gyártót nevezett meg, amelyek szerinte…

14 óra ago

Eldőlt a többszörös világbajnok jövője – Körvonalazódik a pilótapiac

Újabb ülés kelt el a Superbike-ban, megvan Álvaro Bautista következő állomáshelye. Kedden délelőtt bejelentette a…

15 óra ago