Moto

Négyszer is megjárta a szervizutat az imbolygó motorral Márquez, mire jó kört tudott futni

A Gresini Ducati újonca, Marc Márquez a MotoGP első sepangi tesztnapján sorozatos problémákkal küszködött, többször is meg kellett szakítania a tesztet, de végül mégis sikerült egy jó köridőt teljesítenie.

Marc Márqueznek több problémája is akadt kedden a MotoGP sepangi tesztjének nyitónapján. A nyolcszoros bajnoknak négyszer is meg kellett állnia előre nem tervezett okokból, és a szervizúton keresztül kellett a boxba visszatérnie. A spanyol csak délután tudott jelentősen javítani a köridején.

„Nagyon furcsa és hektikus nap volt. Egyik probléma jött a másik után, de a csapat nagyon profin megoldotta. Minden, ami megtörténhet, ma megtörtént. Az öcsémnek és a csapatnak nem voltak ilyen problémái tavaly. Négyszer jöttem vissza a szervizúton keresztül, de nagyon jó munkát végzett mindenki.”

„A lábtartón is dolgoztunk egy kicsit. A terv az lett volna, hogy a kormányt is átalakítjuk, de nem jutottunk el odáig. Sokat dolgoztunk a hátsó és az első féken is. Ez egy olyan szempont, amit nagyon fontosnak tartok. Most csiszolni kell a vezetési stílusomon, hogy még jobban tudjak alkalmazkodni a motorhoz.”

„Ha egy motor működik, akkor általában minden pályán jól működik. Azonban itt Sepangban a múltban mindig is voltak problémáim. Nem Valenciában vagyunk. Egyes kanyarokban olyan gyors vagyok, mint a többi versenyző, más kanyarokban még nem. Sok kört mentem, de ezek nem voltak jó körök a minőséget tekintve. Még van két napunk, de nem fogunk sokat változtatni. Hozzászoktam az Hondához, az az igazság. A Ducatival teljesen máshogy kell motoroznod, hogy kihasználd az előnyeit. Teljesen más ívekről van szó, reggel úgy motoroztam, mint a Hondával, a motor masszívan imbolygott.”

„A Hondával minden arról szól, hogy rendkívül gyorsan felegyenesedjen a motor. A Ducatival ezt egyszerűen nem lehet kivitelezni. Az utolsó kanyarban nem volt bukás, de kijöttem a kavicságyra, de ez csak egy technikai probléma volt. A 9-es kanyarban is volt egy mentésem. A srácok előzetesen elmagyarázták nekem, hogy van néhány trükk a Ducatival, amit aztán megértettem. Magabiztosan motoroztam.”

„Ha összehasonlítanom kell, Valencia egyértelműen jobb volt. Ott egy normális nap volt, mindenféle probléma nélkül. Ma azt kérdeztem magamtól, hogy hol végeztem? Nem tudtam felvenni a ritmust. Csak a délutáni utolsó óra volt rendben. Türelmesnek is kell lenni, nyugodt vagyok. Itt sem kell a leggyorsabbnak lenni. Kell még idő, hogy közelebb kerüljek az élmezőnyhöz. A Ducati titka az, hogy minden motorra vigyáznak. Természetesen a gyári motorokkal hosszabb időt töltenek a boxban. De ha problémáid vannak, minden motorral egyformán foglalkoznak.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Kiss Norbi domináns győzelemmel kezdett a Nürburgringen, majd Albacete először nyert idén

A nürburgringi hétvége első versenyén újabb rajt-cél győzelmet aratott Kiss Norbi, miután sikeresen visszaverte Jochen…

41 perc ago

Kezdeti izgalmak és drámai fordulatok után Razgatlıoğlu megszerezte tizedik győzelmét Donington Parkban

Izgalmas és drámai kezdés után végül sima győzelemmel zárult a Superbike-világbajnokság első doningtoni futama, ami…

2 óra ago

Marc Márquez rajt utáni hibája után utolsó körös előzés döntött Sachsenringen

Marc Márquez az első kanyarban hibázott, ami miatt visszaesett, és meg kellett kezdenie a felzárkózást.…

3 óra ago

Ezért nem szerződteti a Cadillac Ricciardót

Úgy néz ki, hogy a Cadillac listájáról egy név lekerült. Továbbra sem tudni, hogy kik…

4 óra ago

Ha Horner a Ferrarinál köt ki, Hamilton lelép az olaszoktól?

Miután a héten a Red Bull váratlanul kirúgta első, és eddig egyetlen csapatfőnökét, Christian Hornert,…

5 óra ago

Szoros csata Donington Parkban: Razgatlıoğlué a pole, a Bimota ismét az első sorban

A Superbike-világbajnokság Superpole-ja igazi tűzijátékot hozott. Razgatlıoğlu végül megszerezte a pole pozíciót, de nem volt…

6 óra ago