Moto

Négyszer is megjárta a szervizutat az imbolygó motorral Márquez, mire jó kört tudott futni

A Gresini Ducati újonca, Marc Márquez a MotoGP első sepangi tesztnapján sorozatos problémákkal küszködött, többször is meg kellett szakítania a tesztet, de végül mégis sikerült egy jó köridőt teljesítenie.

Marc Márqueznek több problémája is akadt kedden a MotoGP sepangi tesztjének nyitónapján. A nyolcszoros bajnoknak négyszer is meg kellett állnia előre nem tervezett okokból, és a szervizúton keresztül kellett a boxba visszatérnie. A spanyol csak délután tudott jelentősen javítani a köridején.

„Nagyon furcsa és hektikus nap volt. Egyik probléma jött a másik után, de a csapat nagyon profin megoldotta. Minden, ami megtörténhet, ma megtörtént. Az öcsémnek és a csapatnak nem voltak ilyen problémái tavaly. Négyszer jöttem vissza a szervizúton keresztül, de nagyon jó munkát végzett mindenki.”

„A lábtartón is dolgoztunk egy kicsit. A terv az lett volna, hogy a kormányt is átalakítjuk, de nem jutottunk el odáig. Sokat dolgoztunk a hátsó és az első féken is. Ez egy olyan szempont, amit nagyon fontosnak tartok. Most csiszolni kell a vezetési stílusomon, hogy még jobban tudjak alkalmazkodni a motorhoz.”

„Ha egy motor működik, akkor általában minden pályán jól működik. Azonban itt Sepangban a múltban mindig is voltak problémáim. Nem Valenciában vagyunk. Egyes kanyarokban olyan gyors vagyok, mint a többi versenyző, más kanyarokban még nem. Sok kört mentem, de ezek nem voltak jó körök a minőséget tekintve. Még van két napunk, de nem fogunk sokat változtatni. Hozzászoktam az Hondához, az az igazság. A Ducatival teljesen máshogy kell motoroznod, hogy kihasználd az előnyeit. Teljesen más ívekről van szó, reggel úgy motoroztam, mint a Hondával, a motor masszívan imbolygott.”

„A Hondával minden arról szól, hogy rendkívül gyorsan felegyenesedjen a motor. A Ducatival ezt egyszerűen nem lehet kivitelezni. Az utolsó kanyarban nem volt bukás, de kijöttem a kavicságyra, de ez csak egy technikai probléma volt. A 9-es kanyarban is volt egy mentésem. A srácok előzetesen elmagyarázták nekem, hogy van néhány trükk a Ducatival, amit aztán megértettem. Magabiztosan motoroztam.”

„Ha összehasonlítanom kell, Valencia egyértelműen jobb volt. Ott egy normális nap volt, mindenféle probléma nélkül. Ma azt kérdeztem magamtól, hogy hol végeztem? Nem tudtam felvenni a ritmust. Csak a délutáni utolsó óra volt rendben. Türelmesnek is kell lenni, nyugodt vagyok. Itt sem kell a leggyorsabbnak lenni. Kell még idő, hogy közelebb kerüljek az élmezőnyhöz. A Ducati titka az, hogy minden motorra vigyáznak. Természetesen a gyári motorokkal hosszabb időt töltenek a boxban. De ha problémáid vannak, minden motorral egyformán foglalkoznak.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Napi cuki: Magával vitte kislányát a monacói paddokba egy F1-es versenyző

"Ryo 2025-ben is életben tartja a Haasdad [Haasapuka] örökséget" – írta a Haas F1-es csapat…

59 perc ago

Németországba költözik a Kamion Eb mezőnye

Egy versenyhétvége, 60 pont. Mind a négy futamot megnyerte Misanoban Kiss Norbert, a Révész Racing…

3 óra ago

Red Bull pszichológiai hadjárattal próbálja lassítani a McLarent?

A McLaren a 2024-es konstruktőri világbajnoki cím megnyerése után dominanciával kezdte a 2025-ös szezont. A…

5 óra ago

Új szuperautót villantott Lando Norris

Egy új sportautó volánja mögött kapták lencsevégre Lando Norrist. A McLaren versenyzője egy német gyártó…

7 óra ago

Egy bajnok emlékezete – Ma 8 éve hunyt el Nicky Hayden

Nyolcadik évfordulójához érkezett Nicky Hayden halála. A 2006-os MotoGP-világbajnok, akit a motorsport világában csak „Kentucky…

16 óra ago

Marc Márquez figyelmeztetett: „Egyetlen versenytől sem félek”

A MotoGP éllovasa, Marc Márquez magabiztosan nyilatkozott a szezon hátralévő részével kapcsolatban, és világossá tette:…

17 óra ago