Moto

Az Aprilia iszonyatosan nehéz, de egyelőre versenyképesnek tűnik

Az Aprilia versenyzői, Aleix Espargaró és Maverick Viñales is értékes munkát végeztek a sepangi teszt második napján. Elárulták, hogy min kell még dolgoznia a csapatnak, és hol érzik úgy, hogy jól felszereltek.

A sepangi teszt három napjából a másodikon Aleix Espargaró több mint egy másodperces javulást könyvelhetett el, míg Viñales megerősítette az idejét, sőt, néhány ezredmásodperccel gyorsabb is volt. Mindkét versenyző több mint 50 kört teljesített egyenként. Az aerodinamika tekintetében folytatódott a pozitív tendencia.

„Nagyon boldog vagyok, mert sok összehasonlítást tudtunk végezni. Fokozatosan kezdek hozzászokni ehhez a motorhoz, a szint és a potenciál egyértelműen magasabb, még akkor is, ha még mindig a 2023-as beállításokon vagyunk. Még nem volt időnk változtatni rajta, mivel nagyon sok különböző konfigurációt próbálunk ki” ─ nyilatkozta Aleix Espargaró.

Ismét kiemelte az új aerodinamikai csomag előnyeit: „Nagyon jól éreztem magam, különösen a kanyarok csúcspontjainál értünk el jelentős előrelépést. A motor rengeteg leszorítóerőt generál, nemcsak elöl, hanem hátul is. Egészen másképp viselkedik, mint a tavalyi motor. Igazából nem szeretem annyira Sepangot, tavaly alig tudtunk javítani az 1:59-es köridőnkön. Most rendszeresen 1:58-as köröket mentünk, sőt, néhányszor 1:57-eseket is. Ez azt mutatja, hogy versenyképesek vagyunk. Remélem, ez így is marad.”

Viñales is megerősítette, hogy nőtt az önbizalma a kanyarok közepén, de egy ijesztő pillanatról is beszámolt: „Még mindig nem érzem a legjobban a 2024-es motort, továbbra is keményen kell dolgoznunk, hogy megtaláljuk az optimális beállítást. Egyszer rosszul fordultam be egy kanyarba, és egy kicsit elvesztettem az egyensúlyomat, ami egy kis highside-hoz vezetett, de ez a tanulási folyamat része.

Espargaró egy másik részletet is elárult: az Aprilia túl nehéz. Ez a nagyobb kiterjedésű aero-alkatrészeknek köszönhető, amelyek az első benyomások szerint nem oldják meg teljesen a hőkifejtéssel kapcsolatos problémákat.

Nem szabad elfelejteni, hogy a nagy hőséggel járó versenyeken, különösen Ázsiában, egyre több defekt fordult elő az Apriliánál. Espargaró első nyilatkozatai megerősítik, hogy ez a probléma továbbra is fennáll.

Vörös Kamilla

Recent Posts

Magabiztos Bulega-siker, olaszos dobogó a Superbike első holland futamán

A délelőtt megrendezett időmérő nem várt eredményt hozott. Sam Lowes beékelődött a két bajnok esélyes…

36 perc ago

Hirtelen változtatást kérnek az F1-es csapatoktól Bahreinben!

A Bahreini Forma-1-es hétvége nyitónapján a versenyzők komoly tapadáshiányra panaszkodtak az extrém hőmérséklet miatt, de…

1 óra ago

Két autót is rommá tört egy privát teszten a Mercedes újonca

Sok kritika érte a Mercedest, hogy a még tinédzser korú Kimi Antonellinek szavaztak bizalmat idénre.…

2 óra ago

Hamilton megnyilvánulása nem túl okos, a Ferrari csapatfőnökének lépnie kéne

Christian Danner szerint Lewis Hamilton megnyilvánulásai nem voltak "túl okosak". Az ausztráliai szezonnyitón a frissen…

3 óra ago

Inkább üsd ki F1-es csapattársad – az olcsóbb, mint a kaki!

Még csak két szabadedzésen vagyunk túl a Bahreini Nagydíj hétvégéjén, de Williams versenyzői, Carlos Sainz…

4 óra ago

Meglepetés pole pozíció Hollandiában, bajnokaspiránsok a legjobb háromban

A hétvégén igazi motorsportos dömping zajlik le. Nem lehet megfeledkezni a Superbikeról sem, amely Hollandiába…

4 óra ago