Moto

Az Aprilia iszonyatosan nehéz, de egyelőre versenyképesnek tűnik

Az Aprilia versenyzői, Aleix Espargaró és Maverick Viñales is értékes munkát végeztek a sepangi teszt második napján. Elárulták, hogy min kell még dolgoznia a csapatnak, és hol érzik úgy, hogy jól felszereltek.

A sepangi teszt három napjából a másodikon Aleix Espargaró több mint egy másodperces javulást könyvelhetett el, míg Viñales megerősítette az idejét, sőt, néhány ezredmásodperccel gyorsabb is volt. Mindkét versenyző több mint 50 kört teljesített egyenként. Az aerodinamika tekintetében folytatódott a pozitív tendencia.

„Nagyon boldog vagyok, mert sok összehasonlítást tudtunk végezni. Fokozatosan kezdek hozzászokni ehhez a motorhoz, a szint és a potenciál egyértelműen magasabb, még akkor is, ha még mindig a 2023-as beállításokon vagyunk. Még nem volt időnk változtatni rajta, mivel nagyon sok különböző konfigurációt próbálunk ki” ─ nyilatkozta Aleix Espargaró.

Ismét kiemelte az új aerodinamikai csomag előnyeit: „Nagyon jól éreztem magam, különösen a kanyarok csúcspontjainál értünk el jelentős előrelépést. A motor rengeteg leszorítóerőt generál, nemcsak elöl, hanem hátul is. Egészen másképp viselkedik, mint a tavalyi motor. Igazából nem szeretem annyira Sepangot, tavaly alig tudtunk javítani az 1:59-es köridőnkön. Most rendszeresen 1:58-as köröket mentünk, sőt, néhányszor 1:57-eseket is. Ez azt mutatja, hogy versenyképesek vagyunk. Remélem, ez így is marad.”

Viñales is megerősítette, hogy nőtt az önbizalma a kanyarok közepén, de egy ijesztő pillanatról is beszámolt: „Még mindig nem érzem a legjobban a 2024-es motort, továbbra is keményen kell dolgoznunk, hogy megtaláljuk az optimális beállítást. Egyszer rosszul fordultam be egy kanyarba, és egy kicsit elvesztettem az egyensúlyomat, ami egy kis highside-hoz vezetett, de ez a tanulási folyamat része.

Espargaró egy másik részletet is elárult: az Aprilia túl nehéz. Ez a nagyobb kiterjedésű aero-alkatrészeknek köszönhető, amelyek az első benyomások szerint nem oldják meg teljesen a hőkifejtéssel kapcsolatos problémákat.

Nem szabad elfelejteni, hogy a nagy hőséggel járó versenyeken, különösen Ázsiában, egyre több defekt fordult elő az Apriliánál. Espargaró első nyilatkozatai megerősítik, hogy ez a probléma továbbra is fennáll.

Vörös Kamilla

Recent Posts

Luxusmárkát fogott első szponzornak a Cadillac

Komoly márkával indul a Cadillac szponzorainak bejelentése. Miközben a Cadillac gőzerővel készül a jövő évre,…

1 óra ago

Ezt a mosolyt sosem felejtjük el – 9 éve hunyt el Luis Salom

Luis Salom 2016. június 3-án, a Moto2-esek katalán hétvégéjének második szabadedzésén szenvedett halálos balesetet. Emlékezzünk…

11 óra ago

Piastri rémálma így válna valóra a világbajnoki cím felé vezető úton

Oscar Piastri elismerte, hogy Max Verstappen esetleges sikere, amellyel elvenné a McLaren F1-es pilótáinak a…

13 óra ago

Verstappen bocsánatot kért a botrányos viselkedéséért

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner elárulta, hogy Max Verstappen bocsánatot kért a George Russellel…

14 óra ago

Farkas Kevin közel volt a pontszerzéshez Jerezben

Farkas Kevin közel volt a pontszerzéshez Jerezben, és előrelépést mutatott a JuniorGP második fordulójában. A…

15 óra ago

Bottas válaszolt az Aston Martin csapatának, hogy beülne-e a sérült Stroll helyére

Az Aston Martin pilótája, Lance Stroll az idővel versenyez, hogy visszatérhessen a mezőnybe a közelgő…

17 óra ago