Moto

Quartararo folyamatosan agyal, nem alszik, és válaszokat akar

Fabio Quartararo kicsit gondolkodóba esett csütörtök délután a háromnapos sepangi teszt után. Néhány versenytársához hasonlóan a francia is kicsit korábban fejezte be a programot.

„Többé-kevésbé ugyanaz volt a helyzet, mint a szerdai nap végén. Boldog voltam, amikor az 1:57.5-ös időt motoroztam. De ennél többre nem vagyok képes. Ezt a határt elég könnyen elértem. Négy kört mentem 1:57.5 vagy 1:57.6 környékén, de itt vége is volt a történetnek. Ezt egy kicsit nehéz megérteni. Mindenesetre javulnunk kell, de a kérdés az, hogy hogyan?”

„Még nem tudom, hogy kapunk-e Katarban új alkatrészeket. Kipróbáltam néhány beállítást egy-egy kiállás alkalmával. Találtunk néhány pozitív és néhány negatív dolgot. A mérnököknek ezek jó támpontok, hogy lássák, milyen csomaggal érkezünk Katarba.”

„Ha azt vesszük, a motor teljesítménye egyértelműen sokkal jobb. A végsebesség nagyszerű, sokkal jobban érzem magam vezetés közben. De a kérdés az, hogy hogyan használjuk ezt ki. A motor elég agresszív. Tény, hogy minden bizonnyal jobb az aerodinamikánk és jobb a motorunk, mint korábban, de még időre van szükségünk, hogy megértsük, hogyan működik. Szeretnénk végre felépíteni azt a tapadást, amit 2019 óta hiányoltunk.”

Quartararo úgy látja, hogy a Yamahánál a rejtély több tényező kombinációjából áll: „Az elektronikához és a tapadáshoz szükséges alkatrészek is kellenek. A 4-8. pozíciók nagyon versenyképesek. Ez az, ahol ott kell lennünk. Elég jók vagyunk a tempó tekintetében, akárcsak 2023-ban. De ha a 10. vagy a 11. helyről indulsz, akkor ott is ragadsz, függetlenül attól, hogy milyen erős a versenytempó.”

„Mivel jobb a végsebességünk, talán egy kicsit erősebbek leszünk a párharcokban. Én az első pozíciókért akarok versenyezni. Ezt jelenleg nem tudom megtenni, de meg fogjuk találni az utat. Fontos volt számomra, hogy lássam, hogyan dolgoznak most a technikusok. Tudtam, hogy november és február között nem lesz nagy áttörés. Ahogy most dolgoznak, az már jobb, de még mindig túl messze vagyunk.”

„Természetesen az ember elkezd merengeni, amikor 1:57,5-öt fut és csak tizenegyedik. Nem aludtam előző este, mert azon gondolkodtam, hogy mit tehetnénk. Megoldásokra van szükségünk, de igazából nem az én dolgom, hogy megtaláljam azt. Mindenesetre tettem javaslatokat. Ki akarom deríteni, hogy mi történik.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Horner után Marko kirúgását is szorgalmazzák a Red Bullnál

Christian Horner váratlan távozása után Helmut Marko maradt az egyetlen „ős-Red Bullos” a csapatnál. Ám…

7 óra ago

A glórián emlékezik Diogo Jotára a Formula E bajnoka

Másfél hete rázta meg a sportvilágot a Liverpool focistájának Diogo Jotának és testvérének André Silvának…

8 óra ago

Kiss Norbi domináns győzelemmel kezdett a Nürburgringen, majd Albacete először nyert idén

A nürburgringi hétvége első versenyén újabb rajt-cél győzelmet aratott Kiss Norbi, miután sikeresen visszaverte Jochen…

9 óra ago

Kezdeti izgalmak és drámai fordulatok után Razgatlıoğlu megszerezte tizedik győzelmét Donington Parkban

Izgalmas és drámai kezdés után végül sima győzelemmel zárult a Superbike-világbajnokság első doningtoni futama, ami…

10 óra ago

Marc Márquez rajt utáni hibája után utolsó körös előzés döntött Sachsenringen

Marc Márquez az első kanyarban hibázott, ami miatt visszaesett, és meg kellett kezdenie a felzárkózást.…

11 óra ago

Ezért nem szerződteti a Cadillac Ricciardót

Úgy néz ki, hogy a Cadillac listájáról egy név lekerült. Továbbra sem tudni, hogy kik…

12 óra ago