Moto

Quartararo folyamatosan agyal, nem alszik, és válaszokat akar

Fabio Quartararo kicsit gondolkodóba esett csütörtök délután a háromnapos sepangi teszt után. Néhány versenytársához hasonlóan a francia is kicsit korábban fejezte be a programot.

„Többé-kevésbé ugyanaz volt a helyzet, mint a szerdai nap végén. Boldog voltam, amikor az 1:57.5-ös időt motoroztam. De ennél többre nem vagyok képes. Ezt a határt elég könnyen elértem. Négy kört mentem 1:57.5 vagy 1:57.6 környékén, de itt vége is volt a történetnek. Ezt egy kicsit nehéz megérteni. Mindenesetre javulnunk kell, de a kérdés az, hogy hogyan?”

„Még nem tudom, hogy kapunk-e Katarban új alkatrészeket. Kipróbáltam néhány beállítást egy-egy kiállás alkalmával. Találtunk néhány pozitív és néhány negatív dolgot. A mérnököknek ezek jó támpontok, hogy lássák, milyen csomaggal érkezünk Katarba.”

„Ha azt vesszük, a motor teljesítménye egyértelműen sokkal jobb. A végsebesség nagyszerű, sokkal jobban érzem magam vezetés közben. De a kérdés az, hogy hogyan használjuk ezt ki. A motor elég agresszív. Tény, hogy minden bizonnyal jobb az aerodinamikánk és jobb a motorunk, mint korábban, de még időre van szükségünk, hogy megértsük, hogyan működik. Szeretnénk végre felépíteni azt a tapadást, amit 2019 óta hiányoltunk.”

Quartararo úgy látja, hogy a Yamahánál a rejtély több tényező kombinációjából áll: „Az elektronikához és a tapadáshoz szükséges alkatrészek is kellenek. A 4-8. pozíciók nagyon versenyképesek. Ez az, ahol ott kell lennünk. Elég jók vagyunk a tempó tekintetében, akárcsak 2023-ban. De ha a 10. vagy a 11. helyről indulsz, akkor ott is ragadsz, függetlenül attól, hogy milyen erős a versenytempó.”

„Mivel jobb a végsebességünk, talán egy kicsit erősebbek leszünk a párharcokban. Én az első pozíciókért akarok versenyezni. Ezt jelenleg nem tudom megtenni, de meg fogjuk találni az utat. Fontos volt számomra, hogy lássam, hogyan dolgoznak most a technikusok. Tudtam, hogy november és február között nem lesz nagy áttörés. Ahogy most dolgoznak, az már jobb, de még mindig túl messze vagyunk.”

„Természetesen az ember elkezd merengeni, amikor 1:57,5-öt fut és csak tizenegyedik. Nem aludtam előző este, mert azon gondolkodtam, hogy mit tehetnénk. Megoldásokra van szükségünk, de igazából nem az én dolgom, hogy megtaláljam azt. Mindenesetre tettem javaslatokat. Ki akarom deríteni, hogy mi történik.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Új helyszínre látogat a Kamion Eb: következik a Lausitzring!

Teljes gőzzel folytatódik a 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság, amely Misanóból egyenesen a DEKRA Lausitzringre…

2 óra ago

Íme az igazság az Aprilia Racing és Jorge Martín szakításáról

A silverstone-i Brit Nagydíj előtt az Aprilia Racing hivatalos közleményt adott ki, hogy véget vessen…

4 óra ago

Wayne Rainey és más legendák újra pályán Laguna Secában – kell ennél több?

Igazi kuriózum vár a motorsport szerelmeseire idén nyáron Laguna Secában: július 11. és 13. között…

6 óra ago

Emmy-díjat kapott a Netflix F1-es sorozata, a Drive to Survive

Netflix F1-es dokumentumfilm-sorozata, a Drive to Survive (Hajsza a túlélésért), komoly elismerésben részerült. Megnyerte a…

8 óra ago

Legendás helyszínre látogat a MotoGP mezőnye – a magyar nézők se maradnak le az izgalmakról

Alig három hónap múlva, több mint 30 év után Magyarországra látogat a MotoGP mezőnye: augusztus…

10 óra ago

Az F1-film vetítésén járt a mezőny – Kitalálod ki az a 2 versenyző, aki nem volt ott?

Az F1-es mezőny tagjai privát vetítésen nézhették meg a Brad Pitt főszereplésével készült F1 című…

12 óra ago