Fotó: Gold & Goose/Red Bull Content Pool
Casey Stoner és a Honda története a görög sorstragédiákra emlékeztet.
Amikor az ausztrál befejezte profi versenyzői pályafutását a japán márkánál, 2013 és 2015 között tesztversenyzőt maradt. Aztán a tokióiak lényegében kirúgták, árulta el most a kétszeres MotoGP-világbajnok. Stoner a La Gazzettának adott interjújában senkit sem hagyott hidegen szavaival. Az ausztrál több okból is kritizálta a Hondát. Köztük a korábbi Honda-pilóták körében gyakori kritika miatt: hogy csak Marc Márquezre hallgattak. Stoner korszaka szimbolikus a mostanihoz képest. A Hondát a japán gyárak aranykorszakában hagyta el, amelyben a Yamahának is nagy szerepe volt. A dolgok azonban megváltoztak az ő távozásával és Marc Márquez érkezésével a Repsol Honda bokszába. Pontosan Márquez érkezésekor a 27 éves versenyző profiként távozott, és két évig tesztpilótaként dolgozott a japán márkánál. Ez nem sikerült túl jól, és végül a Ducatihoz került, mielőtt végleg visszavonult volna.
„Ez a fő oka annak, hogy én magam is elhagytam a Hondát” – mondja Stoner. De a „elhagyni” szót most már „kirúgni” szóra változtatná. Így folytatja: „Eljutottunk egy olyan pontra, amikor Marc csapata elkezdett elhatárolódni az irányomtól. Próbáltam figyelmeztetni őket, mondván, hogy ha csak Marc fejlődését követik, akkor ő lett volna az egyetlen, aki képes lett volna versenyezni azzal a motorral, és gyakoriak lettek volna a bukások” – árulja el Stoner. Így is történt, magyarázza: „És igazam volt, ahogy a 2015-ös eredmények is mutatják, de nem akartak rám hallgatni, és úgy döntöttek, kirúgnak. Stoner tisztában van azzal, hogy „a Honda az évek során olyan rossz hírnevet szerzett magának, hogy a végén mindenki el akar menni.”
Az ex-versenyző megkockáztatja a saját elméletét, megemlítve, hogy „Austinban (utalva Alex Rins győzelmére az LCR Hondával) kényelmesen tudtak nyerni, akkor miért ment nekik olyan rosszul az év végéig? Furcsa, hogy ennyire leszerepeltek annak ellenére, hogy képesek voltak nyerni. Alex Rins sérülése és Márquez nehézségei sem segítettek” – véli. Sokan egyenesen Alberto Puigra mutogatnak. De Stoner, aki ismeri a japán garázsban uralkodó helyzetet, nem hiszi, hogy ő a hibás a japánok zűrzavaráért:
„Alberto szerintem nem végez rossz munkát, de a körülmények miatt a Honda nehéz helyzetbe került” – véli. Meg is érti az „álláspontjukat”, azzal indokolva, hogy „jelenleg úgy tűnik, a bajnokságnak nincs konkrét szabályrendszere, a szabályok a versenyzőgyártók preferenciáitól függően adaptálhatók és módosíthatók. Miért kellene a Hondának elköteleznie magát egy motor fejlesztése mellett, ha a szabályok újra és újra változnak, hogy valakinek megfeleljenek? Túl sok mozgás van a színfalak mögött” – hibáztatta Stoner, aki stabilabb és határozottabb szabályrendszert követel a MotoGP-ben.
Igazi kuriózum vár a motorsport szerelmeseire idén nyáron Laguna Secában: július 11. és 13. között…
Netflix F1-es dokumentumfilm-sorozata, a Drive to Survive (Hajsza a túlélésért), komoly elismerésben részerült. Megnyerte a…
Alig három hónap múlva, több mint 30 év után Magyarországra látogat a MotoGP mezőnye: augusztus…
Az F1-es mezőny tagjai privát vetítésen nézhették meg a Brad Pitt főszereplésével készült F1 című…
A Monacói Nagydíjra látogat hétvégén a Forma-1-es mezőny. A versenyen, kimondottan csak ezen a versenyen…
A Forma-1-es sztár Lando Norris és a Monster összefogtak, hogy egy zéró cukortartalmú energiaitalt dobjanak…