Fotó: World Superbike Media
Az ausztráliai szezonnyitó Jonathan Rea számára kudarcba fulladt. Miközben új munkaadója, a Yamaha két dobogós helyezést ünnepelhetett csapattársával, Andrea Locatellivel, a rekordbajnok megingott.
Jonathan Rea versenydebütálása a Yamahánál váratlanul lassan alakult az ígéretes téli tesztek után az Ibériai-félszigeten. A múlt heti keddi Phillip Island-i teszten csak a 15. helyet szerezte meg – 1,455 másodperccel maradt el a legjobb időtől. A szombati kvalifikáción 0,974 másodperccel maradt el az első helytől, amivel a 11. rajtkockát szerezte meg.
A Yamaha csapata keddtől péntekig, majd péntektől szombatig teljesen átépítette az R1-est. És ismét szombattól vasárnapig, mert nem tudtak megszabadulni a hátsó kerék masszív csattogásától. Az első futamon Rea feleslegesen több mint 20 másodpercet veszített a boxkiállásnál, ezért csak a 17. helyen végzett, majdnem 38 másodperces hátránnyal.
A sprintfutamban a 119-szeres futamgyőztes a 10. helyen végzett (+5,535 mp). A második főfutamban pedig, amelyben Rea a múlt hétvégén először volt versenyképes, az ötödik helyen haladt, majd bukott. Az év első három futama alapján Rea pont nélkül maradt.
De senki ne essen abba a hibába, hogy a dél-ausztráliai teljesítményük alapján leírja Rea-t vagy a Yamahát. A Phillip Island-i pálya vonalvezetése egyedülálló, és az új, nagyon tapadós és agresszív aszfalt még inkább hozzátesz a festői pálya különlegességéhez. Ráadásul a gumiszállító Pirelli a szezon elején csak kemény hátsó gumikkal készült a futamokra. Mindez másképp lesz, amikor március 22-24. között Barcelonában folytatódik a szezon.
„Egy versenyhétvége alatt semmit sem lehet tesztelni. Nem próbálhatsz ki valamit az egyik motoron, aztán felpattanhatsz a másikra, amin teljesen más beállítások vannak. Csak egy motorunk van, szóval voltaképpen elveszett vagy. Mit fogsz csinálni az FP3 20 perce alatt? Ott nem tudsz változtatni a lengőkaron vagy a gumikon.”
„A jerezi teszt során a motorom fantasztikusan működött, a versenyritmusommal a dobogós helyezésért harcolhattam volna. A portugál teszten nem voltam ilyen jó, de még ott is elég lett volna minden az első ötbe kerüléshez. Phillip Island-en minden teljesen más volt: a kanyartípusok, a gumik, a tapadási szint, mi pedig gyakorlatilag úsztunk a sz@rban.”
„Az előző motorom elég jól megfelelt a vezetési stílusomnak. Látom, mit csinálnak más versenyzők, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki az R1-ből. Amint a motor simább és könnyebben vezethető lesz számomra, a köridőm is javulni fog.”
Jorge Lorenzo, aki 2010 és 2015 között háromszor nyerte meg a MotoGP-világbajnokságot, saját vezetési stílusát…
Jóval hűvösebb idő fogadta a mezőnyt a harmadik szabadedzésen péntekhez képest. Ahol továbbra is erős…
Ahogy Damon Hill a Williams Racingnél Ayrton Senna mögött volt másodhegedűs, úgy ez a film…
Szezonbeli legjobb eredményét érte el Liam Lawson Ausztriában, de úgy véli többet kell nyújtania. Liam…
Jorge Martín egyre közelebb kerül ahhoz, hogy visszatérjen az aktív versenyzéshez. Bár jelenleg még nincs…
Az elmúlt napok legfalkapottabb híre, hogy Max Verstappen jövőre a Mercedes csapatához igazolhat. Ez pedig…