Moto

Rea: „Phillip Island-en gyakorlatilag úsztunk a szarban”

Az ausztráliai szezonnyitó Jonathan Rea számára kudarcba fulladt. Miközben új munkaadója, a Yamaha két dobogós helyezést ünnepelhetett csapattársával, Andrea Locatellivel, a rekordbajnok megingott.

Jonathan Rea versenydebütálása a Yamahánál váratlanul lassan alakult az ígéretes téli tesztek után az Ibériai-félszigeten. A múlt heti keddi Phillip Island-i teszten csak a 15. helyet szerezte meg – 1,455 másodperccel maradt el a legjobb időtől. A szombati kvalifikáción 0,974 másodperccel maradt el az első helytől, amivel a 11. rajtkockát szerezte meg.

A Yamaha csapata keddtől péntekig, majd péntektől szombatig teljesen átépítette az R1-est. És ismét szombattól vasárnapig, mert nem tudtak megszabadulni a hátsó kerék masszív csattogásától. Az első futamon Rea feleslegesen több mint 20 másodpercet veszített a boxkiállásnál, ezért csak a 17. helyen végzett, majdnem 38 másodperces hátránnyal.

A sprintfutamban a 119-szeres futamgyőztes a 10. helyen végzett (+5,535 mp). A második főfutamban pedig, amelyben Rea a múlt hétvégén először volt versenyképes, az ötödik helyen haladt, majd bukott. Az év első három futama alapján Rea pont nélkül maradt.

De senki ne essen abba a hibába, hogy a dél-ausztráliai teljesítményük alapján leírja Rea-t vagy a Yamahát. A Phillip Island-i pálya vonalvezetése egyedülálló, és az új, nagyon tapadós és agresszív aszfalt még inkább hozzátesz a festői pálya különlegességéhez. Ráadásul a gumiszállító Pirelli a szezon elején csak kemény hátsó gumikkal készült a futamokra. Mindez másképp lesz, amikor március 22-24. között Barcelonában folytatódik a szezon.

„Egy versenyhétvége alatt semmit sem lehet tesztelni. Nem próbálhatsz ki valamit az egyik motoron, aztán felpattanhatsz a másikra, amin teljesen más beállítások vannak. Csak egy motorunk van, szóval voltaképpen elveszett vagy. Mit fogsz csinálni az FP3 20 perce alatt? Ott nem tudsz változtatni a lengőkaron vagy a gumikon.”

„A jerezi teszt során a motorom fantasztikusan működött, a versenyritmusommal a dobogós helyezésért harcolhattam volna. A portugál teszten nem voltam ilyen jó, de még ott is elég lett volna minden az első ötbe kerüléshez. Phillip Island-en minden teljesen más volt: a kanyartípusok, a gumik, a tapadási szint, mi pedig gyakorlatilag úsztunk a sz@rban.”

„Az előző motorom elég jól megfelelt a vezetési stílusomnak. Látom, mit csinálnak más versenyzők, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki az R1-ből. Amint a motor simább és könnyebben vezethető lesz számomra, a köridőm is javulni fog.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

A Ducati korábbi sztárja szerint ezek a tényezők hátráltatják Bagnaiát

Jorge Lorenzo, aki 2010 és 2015 között háromszor nyerte meg a MotoGP-világbajnokságot, saját vezetési stílusát…

3 perc ago

Charles Leclerc nyerte a harmadik edzést Silverstone-ban

Jóval hűvösebb idő fogadta a mezőnyt a harmadik szabadedzésen péntekhez képest. Ahol továbbra is erős…

1 óra ago

Hova tűnt… A Hill család izgalmas története a versenypályán és azon kívül

Ahogy Damon Hill a Williams Racingnél Ayrton Senna mögött volt másodhegedűs, úgy ez a film…

3 óra ago

Nagy célokat tűzött ki Lawson a hatodik helye után

Szezonbeli legjobb eredményét érte el Liam Lawson Ausztriában, de úgy véli többet kell nyújtania. Liam…

4 óra ago

Itt az újabb lehetséges időpont Jorge Martín visszatérésére

Jorge Martín egyre közelebb kerül ahhoz, hogy visszatérjen az aktív versenyzéshez. Bár jelenleg még nincs…

5 óra ago

Nem Russell helyére, hanem mellé érkezhet Verstappen

Az elmúlt napok legfalkapottabb híre, hogy Max Verstappen jövőre a Mercedes csapatához igazolhat. Ez pedig…

6 óra ago