Fotó: David Goldman / Red Bull Content Pool
Pedro Acosta már csak pár napra van attól, hogy versenykörülmények között is bemutatkozzon a MotoGP-ben. A kétszeres világbajnok azzal az elhatározással vág neki az év első futamának Katarban, hogy felméri a rajtrács jelenlegi versenyzőinek szintjét, mielőtt konkrét célt tűz ki maga elé a 2024-es szezon első részére.
Pedro Acosta Malajziában és Katarban is kitűnt gyorsaságával és az RC16-hoz való alkalmazkodási képességével.
„Mindig jó hallani ezeket a dicsérő szavakat, de meg kell várnunk a valóságot, hogy lássuk, hol lehetünk egy igazi MotoGP-hétvégén. Ez egy nagy kérdőjel számunkra, de megpróbálunk felkészülni.”
Annak ellenére, hogy a bajnokság reflektorfénye most Acostára irányul, a spanyol élvezi a nyomást, egy olyan igát, amit már jó ideje cipel, és most már tudja, hogyan kell kezelni anélkül, hogy ez befolyásolná: „Életem elmúlt három évében nyomás alatt éltem. Képzeld el, milyen érzés egy 16 éves srácnak, aki a KTM gyári csapatához kerül és nyer. Három éve a győzelemre koncentrálok. Igaz, hogy most sokkal jobban kezelem ezt a nyomást, mint az első Moto3-as évemben. Most sokkal nyugodtabb vagyok.”
„Szuper versenyképes motorunk és csapatunk van. A motor sokat fejlődött ahhoz képest, amit Valenciában teszteltem, hatalmas előrelépés történt. Büszke vagyok arra, amit a Pierer Mobility elért.”
A 150 lóerős Moto2-es motorról a több mint 270 lóerős MotoGP-motorra való átállás arra kényszerítette Pedro Acostát, hogy újra tanuljon motorozni, és ehhez nem habozott segítséget kérni riválisaitól és gyári kollégáitól.
„A MotoGP-ben teljesen más minden. Sok kört tettem meg Dani (Pedrosa), Jack (Miller), valamint néhány Ducati-pilóta mögött. Szerintem a gyári KTM csapat a megfelelő szintet képviseli. Mindenkit megnézek, de igaz, hogy végül is Brad (Binder) volt az, akit leginkább figyelemmel követtem. Ő jelenleg a KTM első számú versenyzője, ő az, aki a leggyorsabban motorozik, és tökéletesen tudja, hogyan kell vezetni a motort.”
Acosta nem bízza el magát a szezonnyitó előtt: „Oké, lehetünk gyorsak egy teszten, egy körön vagy egy sprintversenyen, de először látni akarom, hogyan kezdjük a szezon első futamát, és utána tudok célt kitűzni Portugáliára.”
Jorge Martín további részleteket árult el arról a balesetről, amely meghiúsította a gondtalan szezon kezdetét.…
A világ legnagyobb tésztagyártója, a Barilla, többéves megállapodás keretében csatlakozik a Forma-1-hez, mint új hivatalos…
A Bahreini Nagydíj második szabadedzésére ismét a szokásos, teljes mezőny ült autóba, miután az első…
Marc Márquez elismerte, hogy Katarban először lesz hátrányban a többiekhez képest. A nyolcszoros világbajnok eddig…
Lando Norris és a McLaren ismét az élen zárt – ő volt a leggyorsabb a…
George Russell kiállt Carlos Sainz mellett, miután a Williams Forma-1-es pilótáját 20 000 eurós büntetéssel…