Fotó: Gold & Goose / Red Bull Content Pool
Nem meglepően, Ducati-elsőséget hozott a királykategória utolsó edzése Katarban a kvalifikációt megelőzően. Óriási rekorddöntés, Acosta brillírozása, valamint Repsol Honda-szenvedés jellemezte a szombati délelőtti programot.
A pénteki esős edzésnapot Marc Márquez zárta a legelőkelőbb pozícióban Katarban. Szombat reggelre szerencsére felszáradt a pálya, így kedvezőbb körülményeket biztosított a versenyzők számára.
A program egy órával korábban kezdődött nappali fényviszonyok között. Az edzés legelején Jorge Martín, Raúl Fernández, valamint a tegnapi győztes Márquez álltak legelöl. A spanyol klasszis lemaradása két tized volt, így gyorsan befurakodott elé két másik versenytársa, Pecco Bagnaia és Aleix Espargaró. Az első négy pilóta egy tizeden belül szerepelt.
Maverick Viñales számára nem kezdődött meggyőzően az edzés, szinte azonnal elfüstölt a motorja. A bokszba visszatérve kiült a tanácstalanság a spanyol arcára, nem értette, mi történt. Szerelőit sürgette, hogy minél hamarabb visszatérhessen a pályára.
Az edzés feléhez közeledve megjelentek a meglepetés nevek a legelőkelőbb pozíciókban. Pedro Acosta vette át a vezetést, illetve Joan Mir feljött a negyedik helyre, maga mögé utasítva ezzel Pecco Bagnaiát. Acosta a következő körben azonban a kavicságyba terelte a motort a második szektorban. A spanyol kicsúszott, de nem sérült meg.
Marc Márquez a hetes kanyarban szokásához híven egy rendkívüli mentést mutatott be, majd rögtön a boksz felé vette az irányt. Viñales visszatért a pályára, és azonnal dobálni kezdte a piros szektorokat. A spanyol a 20. helyről feljött a másodikra. Érkezett Miguel Oliveira is a Trackhouse nyergében, és majdnem fél másodpercet adott Acostának.
Oliveira mögé csapattársa zárkózott fel. Fabio Di Giannantonio bravúros körével, amellyel feljött a harmadik helyre, Marc Márquez kiszorult az első tízből. 13 perccel a vége előtt Enea Bastianini robbantott, így csapattársát helyezte kis híján a veszélyzónába. A Ducati versenyzői nem aprózták el az edzés utolsó etapját, mind Martín, mind Bagnaia nagyszerű idővel érkezett.
Jorge Martín fél másodperces javítással adta át a múltnak Luca Marini tavalyi rekordidejét. Marc Márquez szintén erőre kapott, és feljött a második helyre az utolsó 10 perc kezdetén. Meglepő módon sem Acosta, sem Quartararo, sem a Repsol Honda versenyzői nem szerepeltek a majdani Q2 résztvevői között. 5 perccel a leintés előtt a 4 Apriliából 3 az első 10-ben tündökölt. Aleix Espargaró volt az egyetlen, aki kiszorult, de az utolsó etapot narancssárga szektorokkal kezdte.
Álex Márquez indította meg a hajrát egy fantasztikus körrel, Acosta pedig feljött az ötödik helyre. Martín minimális lemaradással bejött a fiatalabbik Márquez mögé, ami azt eredményezte, hogy a két Trackhouse Aprilia kiszorult az egyenes ági Q2-esek közül.
Az edzés végeredménye:
Folyamatosan dolgoztak az elmúlt hónapokban a Révész Racing szerelői, és elkészült az a versenygép, mellyel…
Ha magáról a versenyről nem is, de Jack Doohan szabadedzésen elszenvedett hatalmas balesete miatt emlékezetes…
Pepita, avagy "kockás zászlós" tortát sütni motorsport rajongóknak közel sem nehéz feladat! Elárulom, hogy csináld!…
A futam során egy meglepő dolog szemtanúi lehetett a Japán Nagydíj nezőközönsége. Alexander Albon magas…
A kétszeres MotoGP-világbajnok Pecco Bagnaia szerint évekig fog tartani, amíg megemészti, hogy elveszítette a 2024-es…
Nagy sikerek és nagy bukások történtek hétvégén a női versenyzők körében. Marta Garcia, az F1…