Moto

Martín első, Acosta pontszerző, míg Marini az utolsó helyen hozta be motort a szezonnyitó sprintversenyen

Jorge Martín ismét bebizonyította, hogy a sprintfutamokon vele bizony számolni kell. Az európai gyártók brillíroztak, míg a japánoknak továbbra sem jön ki a lépés.

A tavalyi világbajnoki ezüstérmes, Jorge Martín kezdhette a pole pozícióból a katari hétvége sprintversenyét. Mellőle az Aprilia veteránja, Aleix Espargaró, illetve a gyári Ducati bestiája indulhatott. Az újonc Pedro Acosta a nyolcadik helyről várta a rajtot, míg a második sorban ott volt Marc Márquez, valamint Pecco Bagnaia.

Brad Binder zseniálisan jött el a rajtnál, de csak a második helyig tudta felverekednie magát, hiszen Martín megtartotta pozícióját. A két pilóta rövid idő alatt fél másodperces előnyre tett szert az üldözőkkel szemben. Mögöttük Espargaró, Bastianini és Bagnaia érkezett. A spanyol versenyző azon volt, hogy csökkentse a hátrányát az élmenőkhöz képest. Acosta a rajtnál veszített pár pozíciót, de sikeresen felzárkózott, és újra a kilencedik helyen találta magát.

A hármas szektorban megjelentek a sárga zászlók, Fabio Di Giannantonio óriási highside-ot produkált, miközben Marc Márquez megfutotta a leggyorsabb kört, valamint Bagnaia átvette a harmadik helyet Espargarótól.

Az első hat pilóta, Marc Márquezzel bezárólag, némi előnyre tett szert a középmezőnnyel szemben, melynek élén Álex Márquez haladt. Bátyja a kör végén megelőzte Bastianinit a célegyenes ráfordítóban.

A futam feléhez érkezve a nyolcszoros világbajnok már Espargarót szorongatta, majd gyorsan át is hámozta magát honfitársán. A manővert követően kissé beszitált a spanyol motorja, de gyorsan korrigált. Célkeresztbe vehette végre Bagnaiát, akinél az előző körben három tizeddel volt gyorsabb. Martín előnye az élen azonban már hét tizedre duzzadt.

Marc Márquez négy körrel a vége előtt elkövetett egy hibát, melyet a mögötte érkező Espargaró azonnal ki tudott használni, és visszavette a pozíciót.

Espargaró lendülete nem hagyott alább, kinézte magának Bagnaiát, sikerült is megelőznie az olaszt, de a világbajnoki címvédő azonnal visszavágott. A spanyol tempója az előző körökben lényegesen jobb volt, mint a Ducati pilótájáé. Marc Márquez az ötödik helyen már hét tizedes lemaradásban figyelte az eseményeket. Az utolsó kört Espargaró kezdhette meg a harmadik helyen.

Martín pozícióját végül senki nem veszélyeztette, mögötte Bindert, majd Espargarót intette le a kockás zászló. Acosta debütáló versenyén a nyolcadik helyen zárt, így pontot szerzett. A Repsol Honda szereplése azonban elkeserítő. Joan Mir a 15., míg Luca Marini az utolsó helyen ért célba.

A futam végeredménye: 

Vörös Kamilla

Recent Posts

Horner után Marko kirúgását is szorgalmazzák a Red Bullnál

Christian Horner váratlan távozása után Helmut Marko maradt az egyetlen „ős-Red Bullos” a csapatnál. Ám…

9 óra ago

A glórián emlékezik Diogo Jotára a Formula E bajnoka

Másfél hete rázta meg a sportvilágot a Liverpool focistájának Diogo Jotának és testvérének André Silvának…

10 óra ago

Kiss Norbi domináns győzelemmel kezdett a Nürburgringen, majd Albacete először nyert idén

A nürburgringi hétvége első versenyén újabb rajt-cél győzelmet aratott Kiss Norbi, miután sikeresen visszaverte Jochen…

11 óra ago

Kezdeti izgalmak és drámai fordulatok után Razgatlıoğlu megszerezte tizedik győzelmét Donington Parkban

Izgalmas és drámai kezdés után végül sima győzelemmel zárult a Superbike-világbajnokság első doningtoni futama, ami…

12 óra ago

Marc Márquez rajt utáni hibája után utolsó körös előzés döntött Sachsenringen

Marc Márquez az első kanyarban hibázott, ami miatt visszaesett, és meg kellett kezdenie a felzárkózást.…

13 óra ago

Ezért nem szerződteti a Cadillac Ricciardót

Úgy néz ki, hogy a Cadillac listájáról egy név lekerült. Továbbra sem tudni, hogy kik…

14 óra ago