Fotó: Gold & Goose / Red Bull Content Pool
Jorge Martín ismét bebizonyította, hogy a sprintfutamokon vele bizony számolni kell. Az európai gyártók brillíroztak, míg a japánoknak továbbra sem jön ki a lépés.
A tavalyi világbajnoki ezüstérmes, Jorge Martín kezdhette a pole pozícióból a katari hétvége sprintversenyét. Mellőle az Aprilia veteránja, Aleix Espargaró, illetve a gyári Ducati bestiája indulhatott. Az újonc Pedro Acosta a nyolcadik helyről várta a rajtot, míg a második sorban ott volt Marc Márquez, valamint Pecco Bagnaia.
Brad Binder zseniálisan jött el a rajtnál, de csak a második helyig tudta felverekednie magát, hiszen Martín megtartotta pozícióját. A két pilóta rövid idő alatt fél másodperces előnyre tett szert az üldözőkkel szemben. Mögöttük Espargaró, Bastianini és Bagnaia érkezett. A spanyol versenyző azon volt, hogy csökkentse a hátrányát az élmenőkhöz képest. Acosta a rajtnál veszített pár pozíciót, de sikeresen felzárkózott, és újra a kilencedik helyen találta magát.
A hármas szektorban megjelentek a sárga zászlók, Fabio Di Giannantonio óriási highside-ot produkált, miközben Marc Márquez megfutotta a leggyorsabb kört, valamint Bagnaia átvette a harmadik helyet Espargarótól.
Az első hat pilóta, Marc Márquezzel bezárólag, némi előnyre tett szert a középmezőnnyel szemben, melynek élén Álex Márquez haladt. Bátyja a kör végén megelőzte Bastianinit a célegyenes ráfordítóban.
A futam feléhez érkezve a nyolcszoros világbajnok már Espargarót szorongatta, majd gyorsan át is hámozta magát honfitársán. A manővert követően kissé beszitált a spanyol motorja, de gyorsan korrigált. Célkeresztbe vehette végre Bagnaiát, akinél az előző körben három tizeddel volt gyorsabb. Martín előnye az élen azonban már hét tizedre duzzadt.
Marc Márquez négy körrel a vége előtt elkövetett egy hibát, melyet a mögötte érkező Espargaró azonnal ki tudott használni, és visszavette a pozíciót.
Espargaró lendülete nem hagyott alább, kinézte magának Bagnaiát, sikerült is megelőznie az olaszt, de a világbajnoki címvédő azonnal visszavágott. A spanyol tempója az előző körökben lényegesen jobb volt, mint a Ducati pilótájáé. Marc Márquez az ötödik helyen már hét tizedes lemaradásban figyelte az eseményeket. Az utolsó kört Espargaró kezdhette meg a harmadik helyen.
Martín pozícióját végül senki nem veszélyeztette, mögötte Bindert, majd Espargarót intette le a kockás zászló. Acosta debütáló versenyén a nyolcadik helyen zárt, így pontot szerzett. A Repsol Honda szereplése azonban elkeserítő. Joan Mir a 15., míg Luca Marini az utolsó helyen ért célba.
A futam végeredménye:
Nyolcadik évfordulójához érkezett Nicky Hayden halála. A 2006-os MotoGP-világbajnok, akit a motorsport világában csak „Kentucky…
A MotoGP éllovasa, Marc Márquez magabiztosan nyilatkozott a szezon hátralévő részével kapcsolatban, és világossá tette:…
Teljes gőzzel folytatódik a 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság, amely Misanóból egyenesen a DEKRA Lausitzringre…
A silverstone-i Brit Nagydíj előtt az Aprilia Racing hivatalos közleményt adott ki, hogy véget vessen…
Igazi kuriózum vár a motorsport szerelmeseire idén nyáron Laguna Secában: július 11. és 13. között…
Netflix F1-es dokumentumfilm-sorozata, a Drive to Survive (Hajsza a túlélésért), komoly elismerésben részerült. Megnyerte a…